login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe zijn jullie met scripten begonnen?

Offline BaddyZ - 04/06/2009 19:51
Avatar van BaddyZNieuw lid Nouja de titel zegt het he 
Wel eens interessant om dat te weten:D

---

Nja ik zelf ben dus begonnen als kind met kindertent.nl
Daarna ben ik begonnen met websitjes te rippe(wat een kattekwaad toch:P) en ben zo html gaan leren.
Nu ben ik bezig met een ICT opleiding en daar leer ik nu ook wat:D

27 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Borre - 04/06/2009 19:55
Avatar van Borre Nieuw lid Ik vind dat je uit boeken of tutorials maar weinig leert..

Ik leer meer uit kijken naar scripts. Kijken hoe een functie wordt aangeroepen en php.net hoe een functie wordt gebruikt.

Maarja, dat ligt denk ik verschillend bij mensen.
Offline Martijn - 04/06/2009 20:35
Avatar van Martijn Crew PHP Ik begon ooit met photoshop, werd er , naar eigen zeggen, best wel goed in, deed dat op dutchmaffia.nl, en werd er mod

Toen ging de admin op vakantie en zeiden ik en een andere mod "wat als er iets fout gaat met ee script". Toen kregen we ftp acces

Toen hebben we zn spel naar een hoger niveau geholpen. Later ging die andere mod weg, en ben ik langzaam begonnen, eerst een kleine update hier en daar, daarna wat grotere dingen, en toen de eigen scripts.

Het was nogsteeds niet van niveau, dat kwam pas doen het werd verkocht en ik van de 1 op andere dag niet meer nodig was. Toen ben ik mn eigen spel gaan maken, en daar heb ik eigenlijk de core geleerd

Daarna steeds een trapje lastigere dingen maken
Offline markla - 04/06/2009 21:24
Avatar van markla PHP interesse eenpaar vrienden van mij hadden een website die volledig HTML was. Echt Honderden pagina's HTML. Eerst ging ik wat helpen met aanleverenvan data daarna data er zelf op zetten. gezien hetfeit dat die html structuur me tegen stond en ik een beetje in het vak zit (niet als programeur overigens) heb ik me zelf mysql en PHP aangeleerd.

Daarmee ben ik eerst wat kleine dingetje voor die site gaan maken en daarna steeds groter en meer. Daarbij heb ik de heel vaak de onmisbare hulp gehad van mensen op de verschillende php fora zoals deze.

Nu ± 2,5 jaar draait er een volledige database gestuurde website met CMS en de volgende website is ook ook bijna af.

Voor mij is het puur hobby. Ik vind het leuk om lekker creatief bezig kan zijn en dingen te leren.
Offline roberini - 04/06/2009 21:36
Avatar van roberini HTML beginner Ik was begonnen met een tutorial. Ik had hem doorgelezen en dacht dat ik nu kon scripten. Nee, dat kon ik nog niet. Toen gaf Medieval mij de link van deze site en toen wist ik dat ik er nog lang niet was. Toen ben ik verder gegaan. Zo ging het bij mij ongeveer.
Offline Stijn - 05/06/2009 01:18
Avatar van Stijn PHP expert Ik ben als een programmeertaal geboren .
Offline Koen - 05/06/2009 01:19
Avatar van Koen PHP expert Dat zie je der ook aan 
Offline Stijn - 05/06/2009 01:22
Avatar van Stijn PHP expert Gij zult de Stijn taal niet onderschatten jongeman! 
Offline Filip - 05/06/2009 01:23
Avatar van Filip IRC guru Koen, je moet het hem nageven, er moet van elk item op de wereld een slechtste zijn 
Offline Stijn - 05/06/2009 01:29
Avatar van Stijn PHP expert S++ ftw! Het ruimt irritante objecten (*zoals hierboven*) direct uit je omgeving .
Offline Joel - 05/06/2009 01:50
Avatar van Joel Eigenaar Ik ben begonnen met een simpsonssite en daarna een hulpsite voor flash. Dan heb ik ook nog een flash website gemaakt (funnymax) Daarna wou ik dynamisch leren ontwikkelen en ben ik begonnen met Sitemasters (om zo mijn kennis te verruimen).
Offline Ontani - 05/06/2009 08:07
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Tja eigenlijk, ik ben nog altijd nog maar net begonnen... Wie hier kan zeggen dat ie meer dan 90% kennis heeft van een taal?
Offline WouterPSV - 05/06/2009 09:10
Avatar van WouterPSV Lid Ik heb ooit een HTML site een vriend overgenomen toen hij deze niet meer gebruikte.  
Hiermee HTML gaan leren. Later kreeg ik geloof ik voor mijn verjaardag een site met beheer systeem met daarin nieuws en bezoekers. Hieruit ben ik PHP & MySQL gaan leren.

En nu.. Wel wat dingen op school gehad maar vaak voor vele dingen vrijstelling gevraagd aangezien ik de basis stappen wel goed beheers.

En zoals Ontani zegt: Wie beheerst inderdaad de taal 90%? Denk niet veel.
Offline Raze - 05/06/2009 14:45 (laatste wijziging 05/06/2009 14:46)
Avatar van Raze PHP beginner Ik ben begonnen met een artikel uit de krant  
"maak een website met frontpage"
ik was toen 11 en ik vond frontpage de max!!!!  
toen heb ik een website gemaakt in HTML
daar heb ik redelijk lang in zitten te "klooien", in HTML,
ben maar iets meer dan 3 jaar bezig met PHP, maar heb wel ook eentijdje in visual basic zitten "klooien" (again), maar php sprak me uiteindelijk meer aan.

detail: ik heb sinds vorig jaar pas frontpage opgegeven  . omdat layouten me weinig interesseerde vroeger (nu nog niet heel veel) vond ik frontpage handig om snel een tabel te maken enzo zonder al te veel franjes en dan de broncode te kopieren naar notepad++ of dreamweaver.
Offline Martijn - 05/06/2009 15:12 (laatste wijziging 05/06/2009 15:12)
Avatar van Martijn Crew PHP ik bedenk me nu opeens, ik heb op de havo informatica gehad, en daar heb ik een aantal lessen php gehad. Die opdracht heb ik door iemand anders laten maken omdat ik het niet snapte 
Offline Wim - 05/06/2009 15:22
Avatar van Wim Crew algemeen
Ontani schreef:
Tja eigenlijk, ik ben nog altijd nog maar net begonnen... Wie hier kan zeggen dat ie meer dan 90% kennis heeft van een taal?


Stijn.... S++
Wel jammer dat die taal zo vaak een Fatal Exception geeft 

Ik ben zelf met html website'jes begonnen, puur uit interesse. Indertijd zelfs nog met frontpage! Vanaf dat Dreamweaver 3 uit kwam ben ik daar mee aan de slag gegaan 

Toen wat begonnen met scriptjes (zowel php als javascript) aan te passen en te gebruiken op mijn eigen websites en uiteindelijk php geleerd (vooral door tutorials te lezen en door scripts te ontleden). De basistutorials van Sitemasters V1 hebben mij toen nog hard geholpen geloof ik (danku Joël )

Na de basis te hebben heb ik uiteindelijk een boekje gekocht en dat ook gelezen...
Offline ArieMedia - 05/06/2009 15:23
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik begon op Freewebs beetje sitejes te maken..

Daarna had ik freewebs omgezet naar HTML-codefunctie en dus maar HTML gaan leren, vervolgens toch ook maar een beetje CSS erbij gaan leren..

Daarna wou ik ineens dingen maken waar PHP voor nodig was, dus ben het allemaal op gaan zoeken, en nu doe ik een opleiding IT-Mediabeheer.. waar ook PHP bij komt  (Maar loopt wel voor op de rest xD)
Offline Raze - 05/06/2009 15:29
Avatar van Raze PHP beginner hehe freewebs heb ik ook goede herinneringen aan
ik herinner me nu ook nog dat ik vroeger enorm veel gebruik heb gemaakt van de tools van bravenet, gelijk zo'n classified ads-script op een website over een hond enzo, echt totaal nutteloos.  
Offline vinTage - 05/06/2009 15:46 (laatste wijziging 05/06/2009 16:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik mocht eens een computer van een maat gebruiken (die pc stond bij ons omdat hij in een verbouwing zat) en daar heb ik wat geklooit met een trail van flash, ik ging helemaal uit mn ster toen ik een motiontween had gemaakt, toen wilde ik meer en die tweens laten uitvoeren na klikken op een knop => WHOA het lukte nog ook 

Toen die pc weer terug ging naar de rechtmatige eigenaar heb ik een jaar of 5 geen pc aangeraakt, toen kon mn 'ex' een pc via het werk kopen met aardige kortingen, wat ze dus deed.
Daar 'mocht ' ik flash op installeren, dus ik kon mn lol weer op, daar ging ik weer klooien met flash.

Nadat we uit elkaar gingen, had ik een pctje gekocht om mee te gamen/chatten, en ontmoete ik mn vrouw, toen we gingen trouwen, heb ik voor onze bluiloft mijn allereerste html creatie gemaakt, ikke nog trotser natuurlijk 

Om die html meuk te maken, heb ik natuurlijk vaak op sitemasters rondgehangen, en op een gegeven moment in de chatroom aan de praat geraakt met joel en murfy (C-mon periode).
Na een tijdje lol gemaakt te hebben daar, vonden ze dat ze een flash moderator nodig hadden....

Ik vond het eerst wat overdreven dat ze daar mij voor vroegen, want ik beheerste écht geen enkele taal, maar toch maar hun aanbod aanvaart, uit schuldgevoel naar de communitie heb ik me gestort op php/mysql/html/css/javascript en natuurlijk actionscript 

Het zou te lullig zijn geweest als ik niks kon en dus een mod van mn voeten was 
Meer kan je lezen in het boek: Hoe wordt je vintage, van vinTage, uitgegeven door ...niemand.

Offline Koen - 05/06/2009 17:24
Avatar van Koen PHP expert Op mijn 11 jaar had ik wel wat anders te doen... zoals kattekwaad uithalen bij de buren en spelen met vrienden 
Offline Joost - 05/06/2009 17:48 (laatste wijziging 05/06/2009 17:52)
Avatar van Joost PHP expert Op mijn net-14e begonnen met PHP/MySQL/..., dat is nu 1,6 jaar geleden ongeveer. Reden is dat ik op dat moment zwaar tijdoverschot had (Ik sporte zo'n 16 uur p/week, maar kreeg een zware blessure (+- 11 maanden eruit) ).

Heb vrijwel het meeste geleerd uit boeken, dit vind ik gewoon fijner dan online tutorials etc. In een boek kan een schrijver het niet maken om onvolledige informatie neer te zetten, en is de kwaliteit van het hele verhaal beter. Het sluit _meestal_ allemaal goed op elkaar aan, zodat je een solide basis kan ontwikkelen, zonder het te moeten leren van veel verschillende auteurs. Ook wordt er beter uitgelegd waar je mee bezig bent, zeker met een basis boek.
Offline dododedodo - 06/06/2009 10:50 (laatste wijziging 06/06/2009 10:51)
Avatar van dododedodo Lid Ik ben ongeveer op mijn 12e begonnen met rotzooien met habbo-fansites waar ik HTML, CSS en JavaScript heb geleerd. Toen heb ik uit een boek en verschillende tutorials PHP en MySQL geleerd. Nu ben ik bezig met programmeertalen.

Ook ben ik van plan om voor PHP6 een tutorial te schrijven. Niet zomaar eentje, maar een zeer uitgebreide (waar veel aan bod komt).
Offline Wave6 - 06/06/2009 19:48 (laatste wijziging 06/06/2009 19:48)
Avatar van Wave6 PHP beginner Ik ben op mijn 12e begonnen met PHP 3.
Later heb ik de hogeschool arnhem/nijmegen gedaan.
Ik heb deze vorig jaar afgerond.
Java en C++ waren mijn hoofd talen.
PHP Had ik als extra vak.
Deze heb ik afgerond met een 9.
Nu werk ik inmiddels als programmeur bij A!tention te Duiven.
En dankzij mijn baas ben ik nu Zend certified engineer...:D
Sinds 3 weken..

Niet dat het allemaal wat uitmaakt maar ik durf nu ongeveer wel te zeggen dat ik PHP zeker wel voor 90% ken...
Offline Koen - 06/06/2009 21:53 (laatste wijziging 06/06/2009 21:54)
Avatar van Koen PHP expert Gefeliciteerd met je diploma, D_O 
Offline Wave6 - 07/06/2009 09:17
Avatar van Wave6 PHP beginner Dank je wel Koen;)
Offline nemesiskoen - 07/06/2009 10:25
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
allé da geloofde toch zelf niet 
Offline stitjen - 07/06/2009 13:28
Avatar van stitjen Nieuw lid Ik ben begonnen door... Runescape Ik wou (toen ik 11-12 was denk ik) ook zo'n spel maken. Eerst lukte Java niet en ben ik dus maar met html begonnen. Vanzelfsprekend volgde daar php en mysql op.

Ondertussen kan ik toch (een beetje?) Java en heb een boek over C++.
Offline larssy1 - 07/06/2009 14:31
Avatar van larssy1 MySQL beginner ik ben op mijn 9e begonnen meteen met Criminals sites.. XD wtf en toen ging ik naar kennisnet.nl XD

Ja ik weet, een hele rare start is dit XD

En ja, ook ik volg nu een ICT opleiding, voor Medewerker Beheer ICT, waarna ik Applicatie Ontwikkelaar ga doen gevolgd door een HBO opleiding
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s