login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe zoeken naar tekst/foto's op site (Opgelost)

Offline christophev - 17/02/2009 20:06
Avatar van christophevNieuw lid Hey, ik heb een vraag en hoop dat iemand me ermee kan helpen.
Ik ben nu al even aan het zoeken naar een oplossing maar heb voorlopig nog niets gevonden. Dus als je dit wil lezen wil ik je nu al bedanken, elke hulp wordt geapprecieerd.

Het zit zo dat ik op een site, dus niet mijn eigen site wil zoeken naar een foto die zich bevind in www.site.com/images/foto.gif (op de site). En die dus ook geplaatst is op een andere pagina van de site..

Ik weet ongeveer waar de foto zich bevind.

Stel je voor dat je een kaart hebt die onderverdeeld wordt in 10x10 vakjes, zoals een vlakke kubus.

De foto bevind zich in een van de vlakjes van die kubus (dus de foto kan zich in dit geval op 10x10=100 verschillende plaatsen bevinden). als ik op een vlakje van de kubus zou klikken krijg ik de link www.site.com/plaats.php?x=1&y=1 (dit zou dan het linksonderste vierkantje zijn van dat vlak)
www.site.com/plaats.php?x=2&y=1 zal dan het vakje ernaast zijn enz...

Nu kan ik op elk vlakje gaan klikken en hopen dat ik het fotootje tegenkom maar aangezien ik dit niet manueel wil doen zoek ik een scriptje of manier om voor elke pagina te gaan zoeken in de bron naar /images/foto.gif .

Als ik dit niet tegenkom in positie x=1&y=1 wil ik dat het script automatisch verdergaat en vervolgens zoekt in x=2&y=1. totdat het de foto in de bron van de pagina tegenkomt. wanneer dit gebeurt dient het scriptje te stoppen zodat ik op de pagina blijf staan waar de foto zich bevind. (Of een andere manier is dat het bv de link schrijft naar een extern bestandje op mijn pc). Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik ongeveer bedoel.

Ik weet niet goed in welke programmataal ik zoiets best kan schrijven, daarom hoop ik dat er hier een scripter zit die me op weg kan helpen, elke tip kan me helpen.

Het scriptje dat ik in gedachte had doet ongeveer de volgende acties

-Het gaat naar de site www.site.com/plaats.php?x=1&y=1

(hierbij zullen x en y variabelen worden, zoals i, zodat je met een command altijd eentje erbij kunt laten tellen wanneer er geen zoekresultaten zijn)

- De command om in de source code van een pagina te zoeken zal ook nodig zijn.

ik zal dan zoeken naar bv: /images/foto.gif

-Dan een if else variant, zodat "if" het niet gevonden wordt in source code het "Then" verder gaat naar de volgende coordinaatgetallen. En "Elseif" Het wel gevonden wordt. "Then" je stop bij die link ofwel de link kan printen naar een of ander tekstbestandje op je computer.

Ik dacht dat het mechanisme dat achter dit klikgedoe zit iets met javascript is. Want als ik op een vierkantje ga staan komt er vavonder javascript:(1,1) dewelke de coordinaatgetallen zijn van de plaats.

Als iemand weet waarmee je zoiets mogelijks zou kunnen maken, gelieve dit dan te zeggen. elke hulp kan van pas komen aangezien ik niet weet waarmee ik dit kan doen.

met voorbaad dank,
Christophev

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 17/02/2009 20:13
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Het is dus echt een pagina vol met vakjes met telkens een andere link?

Het lijkt me het beste om dit server side aan te passen omdat je met javascript niet de muis kunt bedienen. En al zou dat kunnen, dan zou het echt super langzaam worden.

Het zou het makkelijkste zijn als je de page source verwerkt en op die manier alle links achterhaalt. Hoe je dat precies moet doen is natuurlijk helemaal afhankelijk van die site. Heb je een voorbeeld?
Offline Wim - 17/02/2009 20:15
Avatar van Wim Crew algemeen Met op dergelijke manier gegevens te verzamelen moet je wel opletten, misschien heb je hier helemaal geen toestemming voor! Neem best even contact op met de webmaster daarvoor.

Nu, er even vanuit gaande dat je toestemming hebt van de eigenaar, dan kan je op volgende manier te werk gaan (indien je x en y hebt):
- Je leest de bron van het document uit
- Je zoekt naar de x en y waarde, vervolgens haal je de figuur uit dat vakje uit. De naam heb je zo.
Op deze manier kan je achter de exacte link komen, en kan je deze op je eigen website ook gebruiken.

Ik weet niet welke kennis je hebt van scriptings/programmeertalen, indien je een beetje je weg vindt mbv PHP kan je best even naar volgende functies kijken:
PHP.net: file_get_contents
PHP.net: strpos
PHP.net: preg_replace
PHP.net: preg_match

Als je er niet uit raakt post je je code maar, dan proberen we je wat bij te sturen waar nodig.

Offline christophev - 17/02/2009 20:27
Avatar van christophev Nieuw lid @ Boukefalos

Ik heb het simpeler proberen uitleggen. De manier waarop ik het wil gebruiken is een soort spelachtige manier.

je kan het je voorstellen als een kaart met verschillende kavels. op een kavel staat bijvoorbeeld een boom, als je op de kavel klikt krijg je een foto van een boom te zien. In de source code staat de foto van dat boompje als je dus in de source van die kavel zoekt naar de plaats van die afbeelding bv /images/boom.gif weet je dat er een boom opstaat. Er kunnen bevoorbeeld nog dingen opstaan. Dus wat ik wil is zoeken op alle kavels en zo een schatkist vinden die op dezelfde manier in de source code vermeld staat. zo hoef ik niet 100 kavels aan te klikken om de schatkist te vinden maar enkel via een scriptje te zoeken naar /images/schatkist.gif. De schatkist bevind zich maar op 1 kavel (in mijn geval zijn er 1000 kavels ofzo)

Snap je wat ik bedoel nu?

Trouwens elke kavel heeft een unieke source code/link ja


@wimmarien:

Het is een spel dus ik mag zoeken naar de schatkist en dus alle kavels afgaan, of dit nu source code is of niet Het is niet zo dat ik de link op mijn eigen site wil plaatsen ofzo. Maar eerder de link vinden op een van de kavels.

Ik zal de links een onderzoeken, mss ben ik er wel iets mee.

Beiden bedankt voor jullie reactie trouwens 
Offline Rik - 17/02/2009 20:39
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Oké, nu snap ik ook echt waar je het voor wilt gebruiken.  

Als je er met Wimmarien's uitleg er niet uit komt kun je ook even een link naar dat spel posten. Dan kijk ik even of ik iets zie om je op weg te helpen. (Dit soort scripts horen tot mijn favo's. )
Offline christophev - 17/02/2009 20:53
Avatar van christophev Nieuw lid Even ter verduidelijking:

Dus volgens jullie kan ik dit doen door middel van een php script dus via een eigen site om zo informatie te verkrijgen van die site en in die source codes te kunnen zoeken? (dat denk ik toch aangezien ik op mijn computer geen php kan uitvoeren)

Ja het is een handelspel, en het is een klein spelletje in het spel waardoor je extra geld kan verdienen door ergens laat me zeggen een zak met geld in te vinden op een kavel. Dit gebeurt meestal omdat je er per toeval opkomt, maar ik wil gewoon voor de rest zijn en het zo zoeken ;)

Dus ik wil je best de link naar het spel geven als je bereid bent om een account aan te maken en me zo te helpen, maar dat moet jij weten natuurlijk wil jullie niet lastigvallen ofzo.

Maar wat ik wou vragen is dus dat ik dit helemaal met php kan oplossen volgens jullie? 
Offline Rik - 17/02/2009 21:19
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Wat je eigenlijk doet is een bot maken die het werk van je overneemt. Die doet zich gewoon als speler voor, met als enige verschil dat ie wat sneller is en niet moe wordt.

Het ligt er een beetje aan hoe dat spel is opgebouwd, maar met een beetje mazzel is (met wat script) zo uit de source te vissen waar de schat ligt. Anders zal zo'n bot al die klikken moeten 'simuleren'. Daar moet je trouwens wel oppassen, want de meeste games houden niet van bots.  

Dat zou je in de meeste talen moeten kunnen maken, maar php werkt gewoon lekker makkelijk.
Offline christophev - 17/02/2009 21:29
Avatar van christophev Nieuw lid Ja een bot, zo kan je het idd noemen. Weet niet of ze het na kunnen kijken wie wat klikt ofzo, want er zijn zoveel mensen die tegelijkertijd kavels bekijken dat dat niet bij te houden is. trouwens zou ik ze zelf idd ook kunnen klikken alleen niet zo snel. Maar ik vroeg me af hoe je dat dan juist met php best doet? met een eigen site waarvan je vertrekt of kun je dat van je pc zelf zonder eigen site dus.

Het is zo dat je ingelogd moet zijn, en als je het via een site doet moet die zich op een of andere manier zien in te loggen anders kun je de links niet bekijken, dan kom je gewoon terug op hoofdpagina en zul je error krijgen dat je niet in die source code kan gaan (er is ook een mogelijkheid om als gast in te loggen moest dat dan handiger zijn). Mijn php kennis is niet erg goed en daarom ben ik het nu ook aan het bekijken. Weet nog niet echt goed hoe juist te beginnen daarom zou een begin altijd leuk zijn 

Offline Rik - 18/02/2009 20:16
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kunt in princiepe php downloaden en vanaf je desktop een script draaien. Als je nog nooit met php heb gewerkt zou ik je USB Webserver aanraden. Dat is een kant en klare webserver waar je gelijk op kunt gaan phpén.

Als je als gast al die kavels zou kunnen zien, zou dat helemaal mooi zijn. Het is best mogelijk om met php ook het inloggen te automatiseren, maar dat is natuurlijk wel extra lastig...
Offline christophev - 22/02/2009 17:35 (laatste wijziging 28/02/2009 18:26)
Avatar van christophev Nieuw lid ok bedankt, dit werkt in ieder geval al, en ik heb al een manier gevonden om de source te krijgen nu enkel nog aanpassen zodat ik heb wat ik wou. Ik zal wel laten weten als ik nog iets niet snap had eerst geprobeerd met visual basic en javascript aangezien ik daar beter in ben, maar php is natuurlijk ook uitstekend alleen spijtig dat ik nooit echt php geleerd heb 

Ik heb nu verder gezocht en kan nu de inhoud van een pagina raadplegen enkel zit ik nu met het probleem dat ik niet binnen kan op de site zonder ingelogd te zijn er is een simpele link waardoor ik ingelogd kan raken als een gast. Met een gastaccount heb je alle mogelijkheden die nodig zijn om het te vinden zal ik maar zeggen.

de link is iets zoals http://site.com/login.php?guest=1
Door deze link te volgen ben je in een keer ingelogd. nu is de vraag hoe ik deze link eerst kan raadplegen om vervolgens de zoekopdracht uit te voeren. Raad?


**EDIT**

Ik heb het opgelost mensen die ook iets in die aard zoeken kunnen me altijd contacteren
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s