login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XAMPP op externe harde schijf?

Offline MenM - 03/02/2009 19:46
Avatar van MenMNieuw lid Ik heb dit weekend geprobeerd om XAMPP op mijn externe harde schijf te zetten zodat ik deze gemakkelijk kan gebruiken op de verschillende pc's. De installatie liep niet anders dan een installatie op een interne harde schijf, dus ik dacht dat alles wel in orde was.

Het enige probleem dat ik apache en mysql niet kan starten zonder het bestand "xampp_start.exe" te gebruiken. Op zich is dit geen probleem, maar ik moet dat bestandje ook de hele tijd laten draaien, met als gevolg dat het plaats in neemt op mijn nu al veel te kleine startbalk.

Nu heb ik al enkele dagen zitten zoeken op internet naar een oplossing voor dit probleem, maar tevergeefs, niemand heeft blijkbaar ooit dit probleem gehad want ik kan geen antwoord vinden.

Weet iemand van jullie hoe ik dit moet oplossen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 03/02/2009 19:49
Avatar van Wim Crew algemeen volgens mij staat er ook een grafisch tooltje bij om alles als service te starten (ook appart). 't is een exe met een xampp icoontje, kan op de naam even niet opkomen. Staat los in die directory van xampp (bij xampp_start.bat etc)
Offline MenM - 03/02/2009 19:52
Avatar van MenM Nieuw lid Bedoel je "xammp-control.exe"? Ook via deze weg lukt het niet...
Offline Martijn - 03/02/2009 19:58
Avatar van Martijn Crew PHP ik zag laatst ergens een topicje met een usb server, ik denk dat je die richting op moet
Offline MenM - 03/02/2009 19:59
Avatar van MenM Nieuw lid ik zal eens zoeken, bedankt voor de tip!
Offline Arnold - 03/02/2009 23:43
Avatar van Arnold Nieuw lid Ik dacht dat er ook iets van een setup.bat bij zit, waarmee de server variabelen worden ingesteld op het huidige pad
Offline Rens - 04/02/2009 00:01
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Een server die dit wel kan is "USB Webserver".
Dat is meer een portable versie van XAMPP e.d.
http://www.usbwebserver.com/

Ik zie dat er tegenwoordig ook een SMTP server bij zit, makkelijk i.v.m. dat de PHP.net: mail niet altijd wil werken als je niet lokaal een SMTP server hebt draaien...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s