login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Status Profiel sitemasters (Opgelost)

Offline ranco - 23/01/2009 19:08
Avatar van rancoPHP gevorderde Ik kijk toevallig vandaag eens naar me status hier op sitemasters wat op PHP beginner staat terwijl ik mezelf in alle bescheidenheid toch geen beginner meer wil noemen.

Nu heb ik netjes jullie FAQ afgezocht en het volgende gevonden:
Citaat:
Je status wordt berekend door een aantal factoreren i.v.m. je activiteiten op de site. Je status wordt niet puur berekend op je aantal reply's, als je reply's bv. als nutteloos worden beschouwd zullen deze niet bijdragen aan je status.


Nu ben ik wel nieuwsgierig hoe jullie iemand zijn status berekenen.
Niet om nu een andere status te krijgen, maar uit interesse voor zo'n berekening.

kan iemand van de crew hier een antwoord op geven?

groetjes.... de beginnerT  

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 23/01/2009 19:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Zoals er staat. Plaats je veel replies in topics relevant met php dan zal hierdoor je status sneller omhoog gaan richting PHP, voor andere categorieën hetzelfde.

Vroeger kon je met wedstrijden nog punten krijgen in een bepaalde categorie en kon je op ieders profiel het aantal punten in elke categorie bekijken.

Of een quiz doen waardoor je je punten in een bepaalde categorie omhoog kon brengen.

Tegenwoordig gaat dit alleen nog door topics en replies in bepaalde categorieën te plaatsen

Offline Koen - 23/01/2009 19:17
Avatar van Koen PHP expert Aantal forumposts, (oplossingen?), scripts, tutorials, ..
Offline Maarten - 23/01/2009 19:23
Avatar van Maarten Erelid Het is wel zo dat replies die mensen geen meter vooruit helpen geen invloed hebben op je status. Bewijs je expertise, and you shall see.
Offline ranco - 23/01/2009 19:26 (laatste wijziging 23/01/2009 19:28)
Avatar van ranco PHP gevorderde Hier boven zie ik een hoop algemene dingen staan. Maar ik ben dan meer benieuwd in wat voor soort berekeningen er gemaakt worden en wat voor weging er aan bepaalde factoren wordt gehangen.

Dus het uitdiepen van de statuswerking.
Niet de algemene bekende antwoorden zoals forumreplys, oplossingen e.d.

Citaat:
Bewijs je expertise, and you shall see.

Zie de OP, ik heb/hoef niets te bewijzen ;)
Offline Flex1986 - 23/01/2009 19:38
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
De daadwerkelijke berekening zullen waarschijnlijk nooit hier gaan plaatsen. Een hoog gewaardeerde tutorial zal waarschijnlijk zwaarder wegen als een reactie en ik denk dat hetzelfde geldt voor scripts.

Maarten geeft aan dat nutteloze reacties niet worden meegeteld. Dit zal hoogstwaarschijnlijk gebeuren door moderatie. Of de oplossings knop. Er zijn genoeg manieren te bedenken om zoiets te berekenen je zult alleen altijd zelf een beetje creatief moeten zijn aangezien er maar weinig zijn die hun algoritme voor zoiets gaan vrijgeven.
Offline ranco - 23/01/2009 20:26
Avatar van ranco PHP gevorderde Whahaha... wie heeft mijn status aangepast?  
Dat was niet de reden voor dit topic hoor  
Offline Gerard - 23/01/2009 20:49
Avatar van Gerard Ouwe rakker Je status is niet handmatig geset hoor, even gecontroleerd voor de zekerheid.
Offline ranco - 23/01/2009 21:00
Avatar van ranco PHP gevorderde Hmm, wel een enorme toeval dan.....
Maargoed, on topic:

Heb voor de gein even rond gekeken op internet naar algorithmes die over ranking gaan.. is erg weinig over te vinden.
Misschien wel een goede voor een tutorial?
Offline vinTage - 24/01/2009 02:15 (laatste wijziging 24/01/2009 02:16)
Avatar van vinTage Nieuw lid
ranco schreef:
Hmm, wel een enorme toeval dan.....
Maargoed, on topic:

Heb voor de gein even rond gekeken op internet naar algorithmes die over ranking gaan.. is erg weinig over te vinden.
Misschien wel een goede voor een tutorial?


ook een toeval dat je jouw bericht ineens als oplossing aanduid, terwijl het geeneens een oplossing bevat en tevens niemand een evt tutorial kan aanbieden omdat je jezelf aanduid als "held van dit topic" en het topic dus uit de active lijst haalt....

op zoek naar puntjes ?  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s