login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Statistieken nieuwsbrief

Offline marten - 11/06/2008 09:58 (laatste wijziging 11/06/2008 09:59)
Avatar van martenBeheerder Beste,

Ik heb voor het bedrijf waar ik werk een nieuwsbrief verstuur systeem gebouwd. Nu werkt dat allemaal voor 100%. Alle klanten zijn er tevreden over. Nu wil ik een volgende stap in het systeem bouwen.

Ik wil de klanten een overzicht geven van de statistieken. Met statistieken bedoel ik niet hoevaak de nieuwsbrief verstuurd is want dat meet ik al. Maar ik wil daadwerkelijk meten hoeveel mensen de email geopend hebben die wij verstuurd hebben.

Nou zat ik te denken om een plaatje in de code op te nemen met php code daarin die verwijst naar een tellertje op onze server. Zou een mooie oplossing zijn, maar hoe zit het met de spam? Als er code in een plaatje zit lijkt het mij dat het gedetecteerd wordt als spam. En nu lijkt het me de bedoeling niet dat een klant die 10000 ontvangers heeft op een blacklist te zetten.

Kortom, wordt code in een plaatje gezien als spam? En zijn er andere manieren om de statistieken te meten? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er uberhaupt leden die nieuwsbrieven voor anderen verzenden met aantal tussen de 10 en 10000 ontvangers?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 11/06/2008 10:13
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik heb geen idee of hij die als spam zal markeren, de kans is groot met een php pagina als src van een plaatje.

Proefondervinderlijk testen...

Je kan natuurlijk ook altijd gebruik maken van een leesbevestiging.
Offline Hipska - 11/06/2008 10:35
Avatar van Hipska Onbekend mod rewrite gebruiken zodat het plaatje in je email met de url http://site.be/images/nieuwsbrief.jpg gerewrite wordt naar http://site.be/scripts/nieuwsbriefstats.php en daar dan alles verwerken.

Lijkt me niet zo moeilijk, maar dit wil nog niet meteen zeggen of de nieuwsbrief ook daadwerkelijk gelezen is, de mailclient kan de afbeelding al gewoon op voorhand downloaden zonder dat die persoon hem ook leest.
Offline marten - 11/06/2008 10:37
Avatar van marten Beheerder Ik ga er vanuit dat ik nooit een 100% waterdicht systeem heb. Onder andere zoals al aangegeven op phpfreakz er ook mensen zijn die de tekstversie krijgen. Maar hoeveel zijn er nog?
Offline Hipska - 11/06/2008 10:41
Avatar van Hipska Onbekend wat je ook kan doen is een mail sturen met een link naar jullie site waar de persoon hem moet lezen, dan ziet iedereen de grafische versie en weet jij precies hoeveel mensen hem lezen.
Offline Wim - 11/06/2008 12:15 (laatste wijziging 11/06/2008 12:16)
Avatar van Wim Crew algemeen je kan eventueel de mime types in je .htaccess ook veranderen. Als je dat in de map /nieuwsbrief/stats/ doet zal dit geen nadelige effecten hebben voor andere images.

Eventueel kan je ook met multiviews werken, en de gebruiker naar http://domain.tld/nieuwsbrief/stats/zijn_email.gif laten surfen, waar stats dan stats.php is en zijn_email.gif leest :-) (ik zou zijn e-mail adres gebruiken omdat je anders het aantal views hebt en niet hoeveel mensen hem gelezen hebben)

Volgens mij ga je gewoon moeten testen wat kan en wat niet, marten


@Hipska: dergelijke mails verwijder ik onmiddelijk, en ik ben vast niet de enigste. Dus dat is volgens mij geen oplossing
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s