login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

programmatielogica

Offline UpLink - 15/04/2008 13:29
Avatar van UpLink... hello,

Heeft er iemand op internet al tutorials over programmatielogica tegengekomen die afgedrukt kunnen worden?

Ik zou er moeten hebben voor HTML, SQL en OOP.

Alvast bedankt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Chilion - 15/04/2008 13:47
Avatar van Chilion MySQL interesse Alstublieft
Offline cloudstrife - 15/04/2008 14:14
Avatar van cloudstrife PHP beginner Programmatielogica in html???

En programmatielogica voor OOP? OOP is gewoon programmatielogica... zoek daar maar wat op en naar zaken zoals OO A/D met UML etc... en design patterns.

Er is niet echt iets als programmatielogica voor php of java of c++ of andere talen, als je in 1 taal de logica snapt en kan toepassen kan je dit in alle andere talen waarvan je de syntax beheert.

Offline Abbas - 15/04/2008 14:56
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Chilion schreef:

Ik snap je punt, maar er zijn meer beschaafde manieren om dat aan te brengen! Wil je hier in het vervolg op letten? Bedankt! 

Ontopic:
Wat bedoel je met de logica? Als je het hebt over de structuur van je code en logica daarin zoals het gebruiken van stukken code in functies in plaats van die stukken code overal te hebben staan, dat zijn zaken die je niet echt kan léren. Als je programmeert/script moet je zelf ook en beetje zien wat logisch is en wat er kan.

Als je gewoon tutorials zoekt, hier op sitemasters is er voor elke tutorial een printvriendelijke versie. Veel succes!
Offline barone - 15/04/2008 15:56
Avatar van barone Onbekend
Chilion schreef:



Doe toch is normaal altijd met google dit, google dat.

Misschien deze site meteen maar offline gooien, google weet toch alles he...

Ik zie zulk soort reacties veel te vaak, ik vind ze onbeschoft, wat doe je hier nog?

Dit is nog altijd een forum.
Offline marten - 15/04/2008 15:59
Avatar van marten Beheerder barone
een crewlid heeft zich hier al over uitgelaten. Dan hoef jij niet nog eens er over te beginnen.

en nu weer ontopic
Offline UpLink - 16/04/2008 13:12
Avatar van UpLink ...
Chilion schreef:

Dat is nogal opbouwend moet ik zeggen. Jij bent blijkbaar ook de grappigste thuis (als je alleen bent dan toch)...

Anyways, ik gebruik ALTIJD eerst google alvorens anderen om raad te vragen... Ik denk dat er altijd verondersteld word dat mensen eerst ge-googled hebben alvorens hulp te vragen...

Maar goed...
Offline Simon - 16/04/2008 14:14
Avatar van Simon PHP expert Wat je moet weten voor je begint programmeren is:
- iteratie: herhalingsstructuren
- sequence: opeenvolging
- keuze: keuzestructuren

Daarmee zijn in principe alle problemen (die kunnen worden gegoten in een algoritme) te vertalen naar computertaal, het enige verschil ligt in welke programmeertaal je gebruikt (waar de syntax dus zal verschillen van taal tot taal). In principe is het wiskundig denken bij ingewikkelde systemen erg belangrijk, de programmeertaal komt er nadien bij. Bij kleine systemen is het gewoon simpele logica (if (dat) { doe dat } else { doe anders dat }) die denk ik iedereen wel snapt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Desnoods leer je eerst een taal als C of C++ waardoor je deze technieken leert en vervolgens het analytische denken erbij haalt. Succes ermee!
Offline UpLink - 17/04/2008 14:27
Avatar van UpLink ... bestaan daar dan geen tuto's over?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s