login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Opleidingsnaam NL vs. BE (Opgelost)

Offline gijs - 24/01/2008 12:26
Avatar van gijsHTML beginner Heb even een aparte vraag  

Volgende week moet ik voor wat mensen uit Belgie een presentatie houden over een project. In deze presentatie vertel ik ook iets over mijzelf.

Volgens mij zijn de benamingen van de typen onderwijs in Nederland en Belgie wat verschillend. Ik bedoel, in Belgie is er toch niets iets als van MBO en HBO?

Mijn vraag.. hoe kan ik die mensen het best uitleggen dat ik HBO Informatica doe, zodat ze begrijpen wat HBO precies is?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 24/01/2008 12:51
Avatar van zointer HTML gevorderde te lezen op wiki

nederland

vlaanderen
Offline webstab - 24/01/2008 14:45
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik woon in belgie en ik heb geen idee wat HBO is.
Als je dat uitlegt zou ik gewoon zeggen: dat is te vergelijken met in belgie .....................
Offline webstab - 24/01/2008 14:50
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Volgens mij is het idd te vergelijken met Informatica op HogeSchool niveau in België.

Offline zointer - 24/01/2008 15:49
Avatar van zointer HTML gevorderde
webstab schreef:
Ik woon in belgie en ik heb geen idee wat HBO is.
Als je dat uitlegt zou ik gewoon zeggen: dat is te vergelijken met in belgie .....................

Het Hoger beroepsonderwijs is een onderwijsvorm binnen het hoger onderwijs in Nederland (afgekort hbo) en Vlaanderen (afgekort HBO)




Zie die linken die ik eerder plaatste staat duidelijk te lezen
Offline Ontani - 24/01/2008 16:18
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@zointer: Geen enkele vlaming is bekend met het HBO en ik zou daarom ook gewoon zeggen dat de Opleidingsvorm HBO gelijkstaat aan Hogere School in vlaanderen.

WO in Nederland is Universiteit in België. Dus het verschil is duidelijk en is het beste samen te vatten met: HBO in NL is hetzelfde als hogeschool in BE.
Offline Dani - 25/01/2008 08:11
Avatar van Dani PHP gevorderde zoek een naar HBO in google en zal heel wat sites van de belgische overheid en zelfs onderwijs terugvinden.

Ik zou het gebruiken dan heb je tenminste iets dat zij niet weten 
Offline ThAlmighty - 25/01/2008 08:32
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Wat heeft dit met sima te maken? He admins?
Offline XeriuM - 25/01/2008 09:43
Avatar van XeriuM Lid
ThAlmighty schreef:
Wat heeft dit met sima te maken? He admins?


Jouw reactie ook 0,0  
Offline Martijn - 25/01/2008 11:24
Avatar van Martijn Crew PHP zo niet minder want t staat in de categorie OVERIG, en dit is een overig 
Offline Mad_Mike - 25/01/2008 12:05
Avatar van Mad_Mike PHP beginner
ThAlmighty schreef:
Wat heeft dit met sima te maken? He admins?
Hey !@#$ (wijsneus)
Offline gijs - 28/01/2008 10:37
Avatar van gijs HTML beginner Beeeeetje late reactie van mij.. maar bedankt iedereen voor de tips! Ik kom er wel uit nu  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s