login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ubuntu (Opgelost)

Offline zwobbel - 14/12/2007 13:53
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo

Ik was van plan te leren werken met ubuntu maar ik zit al vast bij instalatie...
Ik heb de nieuwste versie gedownload gebrand op cd en als ik de pc boot en ik neem de instalatie keuze van de boot keuze lijst, dan krijg ik eerst zo een scherm zoals xp loading, maar dan van ubuntu, en daarna krijg ik een zwart beeld met bovenaan links een pinkend plat streepje.

Wat doe ik verkeerd? Of is het dan gewoon wachten en is hij dan alles aand instaleren terwijl ik dat zie?

thx alvast

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Scormen - 14/12/2007 13:56
Avatar van Scormen Lid Ik denk dat je best terecht kan op http://forum.ubuntu-nl.orgsucces!
Offline cloudstrife - 14/12/2007 13:58 (laatste wijziging 14/12/2007 14:01)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Gewoon ff laten doen, heb dit ook gehad. Of misschien als het te lang duurt uit frustratie is op space of enter duwen  

Als je wat meer nederlandstalige tutorials en info zoekt over ubuntu moet je eens op http://www.uzone.be kijken.
Offline Wim - 14/12/2007 14:05
Avatar van Wim Crew algemeen eventueel moet je eens met andere scherminstellingen booten. Ik geloof dat je hiervoor in het ubuntu menu op F5 moet drukken (iig op een functie-toets); however, hier wijst het wel niet op...
Offline cloudstrife - 14/12/2007 15:54
Avatar van cloudstrife PHP beginner Normaal gezien heeft dit niets met beeldscherminstellingen of videohardware te zien, als daar problemen bij zijn zie je die loader niet maar gewoon de shell.
Offline ThAlmighty - 14/12/2007 16:47
Avatar van ThAlmighty HTML beginner ik heb gister nog een virtual pc gemaakt met ubuntu, dat streepje is om je geduld te testen. Met andere woorden, wacht even, ga je hond uitlaten ofso, als je terugkomt is hij zeker klaaar ;)
Offline Bart - 14/12/2007 19:00
Avatar van Bart PHP expert
ThAlmighty schreef:
ik heb gister nog een virtual pc gemaakt met ubuntu, dat streepje is om je geduld te testen. Met andere woorden, wacht even, ga je hond uitlaten ofso, als je terugkomt is hij zeker klaaar ;)
Vind ik nice dat je dat gelukt is om Ubuntu te installeren op virtual pc. Is mij nog niet gelukt, gekloot met graphics enz. Kan niet eens op "install" klikken op dat bureaublad.

En wat betreft het onderwerp, geduld is een schone zaak. 
Offline Stijn - 14/12/2007 19:34
Avatar van Stijn PHP expert 1) Tijdens het opstarten krijg je het menu van de cd. Je kan eens kijken of er geen fouten zijn op de cd (dat staat ergens in dat menu).
2) De cd mag niet te snel gebrand zijn.

Persoonlijk heb ik dat ook gehad vanwege reden 2. Een paar keer herstarten zou het moeten doen.
Offline Anoniem - 15/12/2007 11:56
Avatar van Anoniem PHP gevorderde Als het dan nog steeds niet lukt kun je ook nog de alternate desktop CD - This CD does not include the Live CD, instead it uses a text-based installer - downloaden.
Offline nielsvdwal - 15/12/2007 12:26
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde als je alternate kiest.. moet je er wel veel verstand van hebben.. dan zie je niet een mooi knopje met "install" .. dat word allemaal zelf typen dan 
Offline zwobbel - 15/12/2007 18:42
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Het werkt hoor...
Ubuntu draait nu lekker.

Zit nu met een ander probleem :x
Als ik probeer effecten op te zette op de desktop zegt het:
Could not be load.

En ja, mijn grapische kaart is aangevinkt bij restricted kan iemand mij helpen waarom het niet werkt?

Hij heeft het gedaan maar nu plots niet meer...?
Offline Flex1986 - 15/12/2007 18:50
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Heb je je driver package wel geinstalled want alleen aanvinken voldoet niet. Na een kernel update dien je je grafische driver ook weer opnieuw te installeren dacht ik.
Offline zwobbel - 15/12/2007 19:23
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Rofl, ik heb men systeem verneukt 
Ik kan nu enkel opstarten in recovery mode heb iets verkeerd installed als grafische optie denk ik.

Ik heb een nvidia gt 7600 kaart wat moet ik nu intype in men console bij de recovery om dit te fixen?...

heb geen ervaring lol wat nu 
Offline Wim - 15/12/2007 21:30
Avatar van Wim Crew algemeen try:
apt-get install beryl
Offline Bart - 15/12/2007 22:11
Avatar van Bart PHP expert Waarom zou je beryll installeren als Ubuntu 7.10 Compiz heeft?
Offline Stijn - 17/12/2007 00:15
Avatar van Stijn PHP expert Herinstalleer en zorg ervoor dat je internet aan is.

Je vinkt inderdaad die restricted driver aan en reboot. Als die desktop effects nog een fout geeft moet je eens een screenshot ervan plaatsen. Meestal staat er een reden bij .
Offline zwobbel - 17/12/2007 18:33
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Heb drivers herinstalleerd alles is opgelost
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s