login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

xampp site locatie wijzigen (Opgelost)

Offline phpfreak - 02/12/2007 20:16
Avatar van phpfreakPHP beginner Ik heb net xampp geinstalleerd en wil de map van c:\xampp\htdocs naar d:\mijn documenten\..\webs zetten. Ik heb dit geprobeerd in httpd.conf bestand, de 2 lijnen aangepast (documentroot en <directory>) maar als ik dan apache herstart krijg ik gewoon een error. Weet iemand hoe dit komt en wat eraan te doen?

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 02/12/2007 20:20
Avatar van Stijn PHP expert Je moet gewoon een directory toevoegen 

  1. <Directory /path/to/directory>
  2. Options All
  3. AllowOverride All
  4. allow from all
  5. </Directory>


Let erop dat het path absolute is (dus vertrekkend vanuit de root pointer)
Offline phpfreak - 02/12/2007 20:37
Avatar van phpfreak PHP beginner Eerst en vooral voor de duidelijkheid: ik ben bezig onder windows (jammer genoeg). En dat werkt niet. Het is alsof hij dit negeert.. De localhost blijft gewoon C:\xampp\htdocs.
Ook krijg ik zogezegt mijn apache service niet gestart, maar toch kan ik op de localhost. Ik vind het allemaal heel raar.
Offline Threetimes - 02/12/2007 20:41
Avatar van Threetimes PHP beginner hoe heb je xampp geinstaleerd?
met de installer moet je hem opnieuw installeren
anders kan je (denk ik) gewoon setup_xampp.bat opnieuw uitvoeren.
Offline phpfreak - 02/12/2007 20:56 (laatste wijziging 02/12/2007 21:04)
Avatar van phpfreak PHP beginner Kheb de installer gedownload en geinstalleerd. Heb hem ok al 3x opnieuw geinstalleerd.

Het rare aande apache is, als ik in mijn xampp control panel apache service start, dan staat er dat hij gestart is, en heel even komt er dan naast de start knop het groene vakje met "Running" in en dat gaat dan na een sec weer weg. Als ik echter in mijn service lijst apache probeer te starten, dan geeft dat een error dat het niet mogelijk is die te starten. Maar als ik naar een website in mijn localhost ga dan werkt het wel.
Als ik die setup_xampp.bat uitvoer staat er "nothing to do"

bij de fout in de logboeken staat er:
The Apache service named reported the following error:
>>> Unable to open logs .

en dit:
The Apache service named reported the following error:
>>> (OS 10048)Elk socketadres (protocol/netwerkadres/poort) kan normaal slechts één keer worden gebruikt. : make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80

en dit:
The Apache service named reported the following error:
>>> no listening sockets available, shutting down .
Offline Threetimes - 02/12/2007 21:06 (laatste wijziging 02/12/2007 21:06)
Avatar van Threetimes PHP beginner apache draait al, maar niet als service (je kan erbij vanuit je browser, maar de service draait niet)
probeer je pc te herstarten als je dat niet gedaan hebt.

werkt dat niet, verwijder xampp dan helemaal met de installer en verwijder de map (maak een backup van htdocs en mysql/data) en installeer hem opnieuw zonder de installer.
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:20
Avatar van phpfreak PHP beginner Oke bedankt, het is gelukt via ctrl + alt + del en dan apache beeindigen =)
Het probleem nu is dat ik een fout krijg.. kan geen enkele pagina openen die in de map zit waar de localhost naar verwijst..
Offline Threetimes - 02/12/2007 21:23 (laatste wijziging 02/12/2007 21:23)
Avatar van Threetimes PHP beginner wat is de foutmelding?
kloppen de rechten? (o nee, je had windows ... toch ff checken)
hoe heb je hem nu geinstalleerd?
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:29
Avatar van phpfreak PHP beginner Eum de foutmelding is gewoon een 500 error..
en kheb em ni opnieuw geinstaleerd niet meer.
Offline Threetimes - 02/12/2007 21:31
Avatar van Threetimes PHP beginner wel pc herstart?
probeer eens toch opnieuw te installeren als dat niet werkt en controleer of de service geinstalleers is
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:34 (laatste wijziging 02/12/2007 21:37)
Avatar van phpfreak PHP beginner Hmm het moet aan de directory liegen.. Heb nu een mapje aangemaakt in D:\ de map webtest, als ik het pad naar daar verander werkt het wel..
Ik probeer het in "D:\Mijn Documenten\Documenten van Bart\webs" te krijgen, wat kan de oorzaak zijn dat hij dit niet gebruikt en D:\webtest wel?

Wat ik raar vind is dat voor ik xampp installeerde, had ik gewoon apache draaien en dat werkte wel met die directory.
Offline Threetimes - 02/12/2007 21:36
Avatar van Threetimes PHP beginner moet het tussen aanhalingtekens? (spatie )
probeer de spatie anders door %20 te vervangen
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:38
Avatar van phpfreak PHP beginner Dat heb ik al geprobeerd, dan krijg ik apache service niet gestart en in logboek komt dan dat documentroot een directory moet zijn
Offline Stijn - 02/12/2007 21:39 (laatste wijziging 02/12/2007 21:40)
Avatar van Stijn PHP expert Nee Threetimes

Citaat:
D:/Mijn Documenten/Documenten van Bart/webs


The UNIX way 

blogberichtje
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:45
Avatar van phpfreak PHP beginner Stijn, ik wou dat ik je gelijk kon geven.. als ik het met die backslashes doe voor de spaties dan krijg ik een error dat het pad ongeldig is.. en zonder die dingens krijg ik gewoon error 500
Offline Rik - 02/12/2007 21:50
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Volgens mij moeten paden waar spaties in staan tussen aanhalingstekens.
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:53
Avatar van phpfreak PHP beginner ze staan bij mij tussen " dus dat zou juist moeten zijn..
Offline Stijn - 02/12/2007 21:55
Avatar van Stijn PHP expert Probeer eens een map zonder spaties
Offline phpfreak - 02/12/2007 21:57 (laatste wijziging 02/12/2007 22:05)
Avatar van phpfreak PHP beginner Dat gaat (had ik al gezegt in een vorige reactie trouwens)

het werkt plots.. het hat met de opties te maken tussen de <directory="pad"> </directory> tags denkik
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s