login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Prijs website

Offline Pellens - 21/09/2007 20:23
Avatar van PellensPHP interesse Hi

ik vroeg me af hoeveel het gemiddeld kost op de markt voor een website...

Weten jullie misschien enkele prijsklasse?
- Website in PHP (& MySQL)
- Website in Html
- Website van 10 pagina's
- website van 100 pagina's

... een schatting, webhost en domeinnaam - prijzen niet inbegrepen!

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tbsites - 21/09/2007 20:36
Avatar van tbsites Onbekend ik zou zo'n voor 100 pagina's met php 2 euro p/m doen.
Offline zointer - 21/09/2007 20:38 (laatste wijziging 21/09/2007 20:39)
Avatar van zointer HTML gevorderde Wat kost een we...e bepaald?
Citaat:
Een statische website met een 15-tal pagina's (zonder beheermodule) kost meestal tussen € 1.000 en € 2.000.
Een dynamische website (met beheermodule) kost gemiddeld tussen € 2.000 en € 4.500.

En daar kan je toch naar richten, wel als professionele.

Hoeveel kost een website?
Hoeveel kost een website?

Een prijs kan jij enkel bepalen door je uurloon te berekenen ect...
Offline vinTage - 22/09/2007 00:26
Avatar van vinTage Nieuw lid Een website gemaakt door een "wannabee", KOST minder dan 150 euro.
Een website gemaakt door een bedrijf KOST uurloon, of afgesproken aangenomen prijs.

Deel jezelf onder in een van deze 2 bovengenoemde groepen, en je weet onder welk bedrag je moet zitten (zelfs incl cms etc)

Al die prijzen van 1000+ sites (static) zijn futuristisch nep, tenzij er ook een disgn met evt flash headers/graphics/into's bijkomen en jij ook de teksten voor ALLE paginas moet leveren en natuurlijk moeten die vrij zijn van typfouten en voorzien van alle leestekens en kort maar krachtig....bla bla... zijn


(my 2 cents) als jij meer rekent, stuur ze dan maar naar mij (en/of elke andere hobbiest)
Offline citroen - 22/09/2007 02:41
Avatar van citroen Onbekend prijzen van 1000 euro en meer zijn meestal prijzen die gevraagd worden door een team van ontwikkelaars. Je hebt daarvoor een custom designed logo en layout, oneindig aantal verbeteringen naar wensen van de klant en een volledig geintegreerd content management systeem om je website te onderhouden. Dit alles op minder dan 2 dagen. Zo rap als je dat voor elkaar krijgt mag je van mij 1000 euro per website vragen.

Ik vraag 25 euro per uur voor een website. Ik probeer zoveel mogelijk te regelen in uren, niet in projecten.
Offline Stefan14 - 22/09/2007 02:55
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @citroen: ben jij eigenaar van Citroen Media heel toevallig?
Offline citroen - 22/09/2007 11:07
Avatar van citroen Onbekend nee ik ben Ontani en eigenaar van Pure Vision studios
Offline DMM - 22/09/2007 14:58
Avatar van DMM PHP beginner
Citaat:
ik vroeg me af hoeveel het gemiddeld kost op de markt voor een website...


Je kunt je voordoen als "shadow client" en offertes aanvragen bij verschillende webdesignbedrijven. Op die manier kun je je uitgebreid informeren.
Offline Gerard - 22/09/2007 15:03
Avatar van Gerard Ouwe rakker Uurloon is gewoon het beste om te factureren. Ik reken ongeveer hetzelfde als Ontani.
Offline WimJ - 22/09/2007 16:10
Avatar van WimJ Grafische gevorderde ik neem ook altijd uurloon.
En dat ligt er 10 hoger dan citroen en priximus

Dus 35€/uur  
Offline Dani - 24/09/2007 23:28
Avatar van Dani PHP gevorderde Hmmm, jullie zijn erg goedkoop.

Een KMO zal voor zijn medewerkers makkelijk €70/uur vragen.
Offline WimJ - 25/09/2007 00:49
Avatar van WimJ Grafische gevorderde jah ik ook .. maar ben alleen zelfstandigge dus ;) 
Offline vinTage - 25/09/2007 01:00
Avatar van vinTage Nieuw lid KMO, wat is dat ?

I.M.O. is de enige reden dat bedrijven zo'n dikke prijs kunnen vragen (70 p/u) is omdat zij een rekening kunnen uitschrijven.

De enige reden dat er bedrijven zijn die zoveel geld geven aan een dev bureau, is omdat ze geen zwart geld hebben of totaal geen kaas gegeten hebben van webdev en dus maar afgaan op wat hun "collega's" zeggen.

70 per uur is bij de beesten af veel te veel...
Offline cloudstrife - 25/09/2007 07:27
Avatar van cloudstrife PHP beginner KMO: Kleine of Middelgrote Onderneming

en die zullen idd rond de 75/uur vragen.
Offline RIC - 25/09/2007 15:38
Avatar van RIC Lid Nou bij ons (anubiswebmedia.nl) kost de meest simpele website met 4 pagina €300 maar dan heb je dus een statische website en die kun je dan verder zo duur maken als je zelf wil. Als het om een heel erg grote website gaat vragen wij 50 euro per uur.
Offline zointer - 25/09/2007 16:54
Avatar van zointer HTML gevorderde
vinTage schreef:
I.M.O. is de enige reden dat bedrijven zo'n dikke prijs kunnen vragen (70 p/u) is omdat zij een rekening kunnen uitschrijven.

Waar slaat dat op?
Ieder bedrijf bepaald zelf zijn tarief zo zal een ondernemer met personeel meer vragen dan een éénmanszaak(zonder personeel).
Reden hiervan is simpel bij een éénmanszaak(zonder personeel) heb je minder kosten deze moet al geen rekening houden met personeel en kan bijgevolg zijn eigen loon bepalen en zelfs goedkoper zijn.
Maar als deze een site gaat leveren zal die er langer overdoen dan die met personeel(daarom niet altijd), het kan dan zijn dat bedrijf met personeel misschien ook goedkoper zal zijn en toch een hoger uurtarief hebben.
Doe de som, vb:
bedrijf A: met personeel leverd op 2 dagen(16h) aan €70,- p/h(hier wordt verdeeld wie wat doet en grotere ondersteuning)
Bedrijf B: zonder personeel levert op 4dagen(32h) aan €50,- p/h (moet alles zelfdoen)
Wie is dan het goedkoopste(is wel simplistisch gezien)
Ooit vroeg er iemand: met hoeveel personen ben je ik zeg: met 3 . O antwoord die, dan zal het een paar dagen duren. ik antwoord: we zullen morgen met 10 man komen dan is gisteren al gedaan. 
En wat is “I.M.O.”
vinTage schreef:
70 per uur is bij de beesten af veel te veel...

Zou het zo niet weten, de zotten zijn de wereld nog niet uit.

Het enige probleem is al je iemand iets laat doen op uurtarief dat er als leek niet kan bewezen worden hoeveel tijd deze er echt aan besteedde.

Om prijzen te bepalen moet je eerst weten hoeveel per uur wil je zelf verdienen, hoelang script je aan iets “vb 10 static pagina’s”, wat zijn mijn kosten(electriciteit, verwarming,verplaatsing, service…) en noem maar op al deze factoren zijn belangrijk om je prijzen te bepalen.

Anderen kunnen nooit zeggen wat iets kost dat bepaal je steeds zelf.

Ik zal nooit iemand iets op uurtarief laten doen enkel op een afgeproken prijs met een levertermijn aan verbonden, dan heb je een vast gegeven.

Je hebt er die een script voor €15000,- verkopen en dit op achtdagen gescript(dan spreek ik over éénpersoon) voor één klant ”real and no fake”.

Proost
Offline RobbieBoy - 25/09/2007 17:26 (laatste wijziging 25/09/2007 21:38)
Avatar van RobbieBoy JS interesse Voor een website met dit allemaal in EEN KEER kan je het beste naar http://webhosting.lycos.nl gaan.. Je hebt daar een domein met de volgende dingen voor de volgende prijs:

Kosten: 2.99 per maand & 5.- per jaar
Ruimte: 500 mb (Goed voor ongeveer 300 pagina's gemiddelt)
Met PHP en MySQL en alles derop en deraan
Offline vinTage - 25/09/2007 17:36
Avatar van vinTage Nieuw lid @zointer: I.M.O. (In Mijn Ogen)

Als je een bedrijf met 7 man (die allemaal meehelpen) een website laat maken voor 70 euro per uur, dan kosten die personen 10 euro per uur...
Hier negeer ik dan even de opleverdatum die hoogst waarschijnlijk 7 keer korter zal zijn dan iemand die het alleen moet doen.
Daarbij heb ik niet gezegd dat er geen mensen zijn die 70 euro rekenen, of zelfs meer, maar dat vind ik nog steeds bij de beesten af veel te veel 
Offline Wim - 25/09/2007 19:15
Avatar van Wim Crew algemeen
RobbieBoy schreef:
Voor een website met dit allemaal in EEN KEER kan je het beste naar [url]http://webhosting.lycos.nl[/ur] gaan.. Je hebt daar een domein met de volgende dingen voor de volgende prijs:

Kosten: 2.99 per maand & 5.- per jaar
Ruimte: 500 mb (Goed voor ongeveer 300 pagina's gemiddelt)
Met PHP en MySQL en alles derop en deraan

ga eens terug met je legoblokjes spelen...


Als ik per uur script, zal het ook ongeveer 25€ zijn, wel zonder factuur....

Wat kost een website? Tsja ligt eraan, is hij uniek verkocht of niet?

Je kan het jezelf redelijk simpel maken:
- je download een template parser
- je download tinyMCE
- met de combinatie van deze 2 maak je een CMS op je eigen server
- je verhuurt accounts aan personen/bedrijven, en op deze accounts limiteer je hoeveel pagina's de bedrijven kunnen hebben.
LET OP: het traffic komt dan wel op jou rekening, en niet op die van de huurders! Reken hier dus iets extra's voor aan....
Offline gothmog - 25/09/2007 19:20
Avatar van gothmog Lid Ik ga voor €6,-- / uur
Nog niet super pro, maar gaat binnenkort dik omhoog...
Moet even een CMS ontwikkelen.
Offline Dani - 25/09/2007 21:34
Avatar van Dani PHP gevorderde
vinTage schreef:
@zointer: I.M.O. (In Mijn Ogen)

Als je een bedrijf met 7 man (die allemaal meehelpen) een website laat maken voor 70 euro per uur, dan kosten die personen 10 euro per uur...
Hier negeer ik dan even de opleverdatum die hoogst waarschijnlijk 7 keer korter zal zijn dan iemand die het alleen moet doen.
Daarbij heb ik niet gezegd dat er geen mensen zijn die 70 euro rekenen, of zelfs meer, maar dat vind ik nog steeds bij de beesten af veel te veel 


Hehe, hoppelijk moet jij nooit de administratie van een bedrijf doen.
De prijzen zijn wel per uur en ook per persoon, waar gaat een bedrijf met 70 man anders mensen vinden die aan €1/uur werken.

Korte les boekhouding (ik reken alles excl. BTW) : Als de designer 10 uren nodig heeft aan €70/uur zal de factuur een mooi totaal van €700 hebben. Aangezien de opdrachtgever dit kan inbrengen zal (afhankelijk van zijn bruto winstmarge) hij tot 65% terugtrekken. In feite krijgen zij geen geld terug maar de €700 kosten worderen afgetrokken van zijn bruto winst waar hij tot 65% belast kan worden. Dus, het kost hem eigenlijk minder als €350. Zou hij de site door een student of andere niet 'officielle' laten maken aan €35 per uur kan hij hier niets terugwinen van de belasting dus kost het hem uiteindelijk enkele euros meer, als je dan nog eens gaat rekening houden met het feit dat een student die aan zulke tarieven werkt zeker niet onder dezelfde 'druk' staat als een werknemer en ook nog hoogstwaarschijnlijk op dezelfde tijd minder zal preseteren (niet zijn schuld, de professionelle werknemer heeft nu eens meer ervaring en ook betere tools of zelfs eigen voorafgemaakte modules) zal de website uiteindelijk 'duurkoop' zijn. Ook support naa verkoop niet vergeten!!! De student zal na zijn studies niet meer zulke klusjes doen maar een gezond bedrijf zal blijven bestaan en zijn site verder onderhouden.

Vergeet ook niet dat de werknemer van de webontwikkelaar toch ook nog redlijk wat kosten heeft :
- uurloon
- infrastructuur (die PCs op het werk moeten ook eens venieuwd worden)
- 'Research' en algemene ontwikkeling (maken van universeel bruikbaar materiaal)
- opleidings kosten (medewerkers moeten bijscholen)
- andere algemene kosten : electriciteit, huishuur....

Ik denk dat €70 per uur uiteindelijk nog goedkoop is.

Ik ben systeem- en netwerkbeheerder in een out-sourcing bedrijf (maw, wij onderhouden de 'boel' van andere bedrijven) en werk aan €75 per uur wat eigenlijk spot goedkoop is aangezien wij bijna meer als 30% van tijd bezig zijn met dingen die niet opbrengen (testen, opleidingen, eigen ontwikkeling...)
Offline Stijn - 25/09/2007 21:58
Avatar van Stijn PHP expert 0€ / uur?

Als je bedrijfsbeheer of je doet een analyse van de kosten en de opbrengst dan weet je vanzelf wel hoeveel je moet vragen per uur.

Waarom niet gratis maken en geld vragen voor de support (support = installatie , onderhoud, eventuele uitbreiding of specifieke details maken voor de klant, ...).
Offline xSc - 26/09/2007 13:08 (laatste wijziging 26/09/2007 13:15)
Avatar van xSc Onbekend Het hangt zelfs van de klant af ....

Wij rekenen tussen de 27,50 en de 50 EURO per uur. Bij sommige bedrijven kom je niet over als je weinig rekent.

Zo kan het zijn dat een rapport voor de ene klant 35 EURO kost, terwijl datzelfde rapport voor de andere klant 500 EURO kost.

Grote(re) bedrijven hebben vaak projectleiders, die nogal wat kosten. En een duur directeurtje. Kleinere bedrijven hebben veel minder personeelskosten en werken doorgaans sneller.

Maar goed, je uurloon hangt ook af van je capaciteiten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s