login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Het Vlaamse Gevoel... (vervolg op "Header Sima") | Pagina 2

65 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Xfader - 13/09/2007 19:03
Avatar van Xfader Lid Omdat het systeem op het moment kennelijk niet goed werkt, en dan is het nogal lastig om goed samen te leven. Daarom zijn dit soort discussies goed, omdat op die manier bewustzijn onder de mensen wordt gecreëerd en over oplossingen kan worden nagedacht.
Splitsen hoeft niet de goede oplossing te zijn, maar voor zover ik, als Nederlander, weet hoe het eraan toe gaat in België op het moment, werkt het gewoon niet. Er zal dus iets moeten veranderen om goed te kunnen samenleven.
Offline Pieter - 13/09/2007 19:20
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik ben Belg, maar voel me Vlaming. En toch wil ik België niet gesplitst zien. Er moet een grote staatshervorming gebeuren, met een systeem waar er genoeg getracked wordt waar het geld naartoe gaat.

Ook zou ik liever ons koningshuis zien werken zoals in .NL. Maar dat is het dan ook. Wat voor voordeel zie je dan nog in een splitsing als je dat wat ik hierboven aanhaalde gelezen hebt?

Ik hou trouwens niet van zo'n politiek getinte discussies op een webmastercommunity.  
Offline Koen - 13/09/2007 20:07
Avatar van Koen PHP expert
pieterc schreef:
Ik hou trouwens niet van zo'n politiek getinte discussies op een webmastercommunity.  

Daarom staat het in de categorie: Overige.
Ik ben Belg, maar ik heb veel liever dat ik 'Vlaming' wordt genoemd.
Ik zou zeggen: "Weg met die walen!".
Splitsing is enige oplossing.
Dat moeten ze toch stilaan door beginnen te hebben 
Offline gothmog - 13/09/2007 20:37
Avatar van gothmog Lid Wat een rechts extremistische opmerking zeg...
Jullie zijn gewoon egoïstisch dat is het... Snap niet dat zo'n stom topic nog bestaat, het lijkt wel of ze sitemasters willen beÏnvloeden
Offline vechtertje0 - 13/09/2007 21:13
Avatar van vechtertje0 Lid
gothmog schreef:
Titjes, volgens mij moet jij eens geschiedenislessen volgen en even een bezoekje brengen aan wallonië. Hoop gebeurt daar hoor in de 1e wereldoorlog... Enige waar vlaanderen om bekend is, is om z'n vlaamse frieten, ook niet echt om trots op te zijn? 

En de belgen bij nederland? Wij hoeven niet zo'n achterliggend gebied erbij in t zuiden... Nog meer problemen...

En dat tweetalige... wtf maakt dat uit... is alleen maar handig ik wordt nu op school 4 talig opgevoed, misschien dat ze dat in België niet aankunnen maar duits, frans engels en nederlands is geen pretje.
En dan kiezen sommige (nog gekkere mensen) er ook nog spaans/latijn/grieks bij 


Ok, aan mijn mening (14-jarige) zal waarschijnlijk niet echt veel belang worden gehecht, maar toch geef ik hem maar even.
Van mij mag België gerust gesplitst worden, maar dan wel op een slimme manier, niet splitsen om te splitsen. Een regeringshervorming mag natuurlijk ook, maar dan wel een waardoor er minder geld aan Wallonië wordt gegeven, meer Vlaamse bevoegdheden, ... .
Ook moet er inderdaad een meerderheid Vlaming zijn in het Federale Parlement aangezien de verhoudingen ongeveer 60/40 zijn.

Ik heb hier Gothmog gequote omdat ik zijn opmerkingen gewoon belachelijk vind:
- Ten eerste is Vlaanderen niet alleen bekend om zijn frieten, maar ook om zijn steden zoals: Antwerpen, Brugge, Brussel, ... .
- Tweetalig is inderdaad niets mis mee, zolang dat ook de Franstaligen maar goed Nederlands spreken. (ook al zeg ik niet dat iedere Vlaming goed Frans spreekt). Vooral als ze in Vlaanderen zijn/wonen moeten ze zich aanpassen.
- Heeft er niet echt veel mee te maken, maar ik doe ook Engels, Frans, Nederlands en Latijn en ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen problemen mee. (volgend jaar ook Duits)

Ohja, ik zou Vlaanderen nu ook niet direct achterliggend noemen.
En wie zegt dat wij eigenlijk bij Nederland willen? Maar een kleine minderheid van degenen die België liever gesplitst zien willen dat.

En Wallonië zou misschien zelfs veel beter functioneren moest het onafhankelijk zijn. Nu doen ze veel minder moeite omdat ze toch altijd kunnen terugvallen op de hulp van de Vlamingen. Eens ze ons niet meer hebben zijn ze wel verplicht om oplossingen te zoeken.

Tja, dat was nu de mening van een 14-jarige, niet veel aan, maar ja... 
Offline Abbas - 13/09/2007 21:19 (laatste wijziging 13/09/2007 21:26)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Een andere mogelijkheid, de radicaalste, die enkel en alleen ondersteund wordt door de pure flaminganten - overigens in de minderheid van hun eigen volk (vergeet dat niet!) - is het splitsen van het land.

Waarom is het splitsen van een land radicaal als het helemaal niet goed loopt met dat land op die manier? Het splitsen heeft zoizo grote gevolgen, naar die zijn niet per se negatief...

Citaat:
De tweede opties is om Brussel Vlaams te maken. Vergeet niet dat Vlaanderen dan honderdduizenden Walen in Vlaanderen wonen heeft. Wat ga je daarmee doen? Discrimineren, uitsluiten, pesten, tiraniseren,...?

Nee, die mensen zullen niet getiranniseerd worden omdat ze Franstalig zijn. Ooit gehoord van faciliteitengemeenten? Er kan voor hen opvang zijn in het Frans waar nodig. Maar Brussel is dan Vlaams...

Citaat:
Over die Europese Unie, hoe zit het daarmee? Zal die - nadat België gesplitst is - nog in Brussel blijven zetelen? Indien niet, zou dit grote gevolgen hebben.

Het is niet omdat een land klein is dat het geen belangrijke functie kan hebben. Als Vlaanderen rijker wordt door een splitsing, en dat zal het ook, en Brussel wordt volledig Vlaams, dan kan Brussel de Europese hoofdstad blijven!

Citaat:
Het ligt aan de Walen dat er nog geen nieuwe regering is. Ze zeggen altijd "nee"." Dat vind ik totaal verkeerd. Er wordt hier blijkbaar vergeten dat er ook in Wallonië stemmingen werden gehouden! En daar was er ook een winnaar.

Zijn het de Walen die dreigen met maatregelen omdat de Vlamingen tegenwerken? Neen, de feiten zijn zoals ze zijn. Het is niet omdat Wallonie een winnaar heeft dat ze daarom niet moeilijk doen. Vlaamse partijen dreigen niet voor niets met een splitsing.

Citaat:
Jij hebt dus geen auto, anders zou je dat echt niet zeggen.
De wegen in NL zijn 1000 keer beter !
Heeft er totaal niets mee te maken, maar dat wijt ik aan je alcoholverslaving! 

Citaat:
volgens mij moet jij eens geschiedenislessen volgen en even een bezoekje brengen aan wallonië
Ik ben in Wallonie geweest en ik weet dat daar veel gebeurd is, zeer veel zelfs.
Maar ik KEN m'n geschiedenis wel hoor!

Citaat:
Wij hoeven niet zo'n achterliggend gebied erbij in t zuiden... Nog meer problemen...
Zever wat je zegt. Belgie is helemaal niet achterliggend op Nederland...
En Nederland is politiek zelf ook helemaal niet perfect. Als er eentje verkozen wordt die jullie niet aanstaat schieten jullie hem af (cfr. Pim Fortuyn)!

Citaat:
En dat tweetalige... wtf maakt dat uit... is alleen maar handig ik wordt nu op school 4 talig opgevoed, misschien dat ze dat in België niet aankunnen maar duits, frans engels en nederlands is geen pretje.

Daarom dat Vlaanderen tot het beste onderwijs ter wereld hoort, dus zwijg mij van het feit dat we het niet aankunnen ofzo!
Hier in het onderwijs krijgen we in alle richtingen 3 talen en in veel richtingen 4 of 5. Ook niet achterliggend op Nederland dus!

Citaat:
Daarom zijn dit soort discussies goed, omdat op die manier bewustzijn onder de mensen wordt gecreëerd en over oplossingen kan worden nagedacht.
Volledig mee eens!

Citaat:
Wat een rechts extremistische opmerking zeg...
Nee niet waar. Hij is trots en fier op z'n Vlaamsheid en dat zou hier meer moeten zijn!

Citaat:
Snap niet dat zo'n stom topic nog bestaat, het lijkt wel of ze sitemasters willen beÏnvloeden
Ook niet waar, iedereen mag z'n mening geven, wat die ook is!

@vechtertje: jouw mening heeft evenveel belang als die van alle anderen.

@iedereen: het is niet de bedoeling andere mensen te beinvloeden of wat dan ook. Als je tegenargumenten gebruikt, zorg er dan voor dat deze gegrond zijn en met het onderwerp te maken. Niet klakkeloos andermans argumenten afbreken met dingen die op niets slaan. Als dit niet lukt gaat het topic jammer genoeg dicht...
Offline vinTage - 13/09/2007 21:30
Avatar van vinTage Nieuw lid Doe maar dicht 

Ik vind het ook een onnozele discussie (ja, dat mag ik zeggen, staat in overige, en is mijn mening) 
Offline DMM - 13/09/2007 22:16 (laatste wijziging 13/09/2007 22:37)
Avatar van DMM PHP beginner
Citaat:
Waarom is het splitsen van een land radicaal als het helemaal niet goed loopt met dat land op die manier? Het splitsen heeft zoizo grote gevolgen, naar die zijn niet per se negatief...

Radicaal is een soort van synoniem voor extreem. Je kunt onmogelijk ontkennen dat de splisting de radicaalste oplossing is. Ik stel het zelf wat gelijk met mensen die niet open staan voor oplossingen, mensen die er met de botte bijl doorheen willen hakken, mensen die niets sparen, terwijl ik vind dat er - hoe slecht de situatie ook moge zijn - er altijd een "vreedzame" oplossing is, daar geloof ik althans in.

Citaat:
Nee, die mensen zullen niet getiranniseerd worden omdat ze Franstalig zijn. Ooit gehoord van faciliteitengemeenten? Er kan voor hen opvang zijn in het Frans waar nodig. Maar Brussel is dan Vlaams...

Ah neen? Ze worden nu al getiraniseerd omdat ze als Waal in zogezegd "Vlaams" grondgebied resideren terwijl in feite meer dan driekwart van de bevolking Franstalig is. Ìk weet wél wat faciliteitengemeenten zijn, maar weet jij dat wel? Je spreekt hiervan terwijl dat je 100% tegen Walen gekant bent, je ze Vlaanderen wilt buitensmijten,... Faciliteiten betekent dat aan ieders eisen zo goed mogelijk wordt voldaan. Als ik mij niet vergis, sta jij niet echt achter dat argument?

Citaat:
Zijn het de Walen die dreigen met maatregelen omdat de Vlamingen tegenwerken?

Neen, zij dreigen daar niet mee, zij hebben blijkbaar wel door dat een splitsing ronduit onmogelijk is (redenen: zie één van mijn vorige posts) en bijgevolg ook tijdverspilling. Pas op: ook niet alle Vlaamse partijen spreken van een splisting! Enquêtes wijzen uit dat de meerderheid van de bevolking tegen een splitsing is, dat geldt ook zo voor de politieke partijen.

Citaat:
Als er eentje verkozen wordt die jullie niet aanstaat schieten jullie hem af (cfr. Pim Fortuyn)!

Ik vind het erg dat je zoiets zegt. Dit heet veralgemen wat je doet, precies of alle Nederlanders iemand doodschieten die ze niet graag hebben! Belachelijk!

Citaat:
Ik zou zeggen: "Weg met die walen!".

Dit noem ik dus wél een rechts extremistische opmerking! En hier wordt alweer veralgemeend!

Over het al dan niet open blijven van het topic; ik vind dat het open moet blijven, zolang het er kalm aan toe gaat en er geen "grove" woorden vallen, en alles goed geargumenteerd wordt! Berichten die onder de noemer "dom" vallen horen hier ook niet echt thuis. Probeer je argumenten grondig te staven!

Edit:
Het volgende las ik nu pas:
sliphead schreef:
Splitsing is enige oplossing.

Leg me dat dan maar eens uit! Een land splisten is véél moeilijker dan het vormen van een coalitieregering! Hoe gaat de splisting werkelijk gebeuren? Wie betaalt de grote buitenlandse schuld? Hoe zit het met Brussel? Wat wordt de functie van het kongingshuis? En ga zo maar door!
Offline vinTage - 13/09/2007 22:23 (laatste wijziging 13/09/2007 22:24)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ey, ik woon hier ook, en eet niet alléén friet, de rest klopt wel 

Valt het al op dat ik dit ook een onnozele topic vind 


edit, ah p**p, nu slaat mn reactie nog minder ergens op (was gebaseerd op die van tim hierboven)
Offline Stijn - 13/09/2007 22:25
Avatar van Stijn PHP expert
timmie_loots schreef:
Hmm, belgië? Daar wonen toch sowieso alleen maar domme mensen die friet eten?

/me rent
Nu heb je 4 admins op je nek (joel, titjes, pieterc en ik) met zo'n uitspraak. Wij doen meer dan friet eten.









cola drinken 

(wij gaan daarentegen niet iedere weekend naar de Amsterdamse hoeren, dus weg met de veralgemening ).
Offline timmie_loots - 13/09/2007 22:35
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het was een (gefaalde, dat zag ik in voor er op gereageerd was ;)) poging tot het iets luchtiger maken van de discussie 

Ben toch benieuwd hoe snel jullie typen, ik had toch niet per direct geëdit :+
Offline marten - 13/09/2007 22:35 (laatste wijziging 13/09/2007 22:37)
Avatar van marten Beheerder wij gaan daarentegen niet iedere weekend naar de Amsterdamse hoeren, dus weg met de veralgemening

ik ook niet :/

Walen of Vlamen..... één pot nat. Allemaal zoals Stijn 
Offline Stijn - 13/09/2007 22:43
Avatar van Stijn PHP expert Jij zou me wel eens in zo'n wet t-shirt willen zien hé marten Ik moet je teleurstellen. Ik heb geen witte t-shirt en de gevoelens zijn niet wederzijds.
Offline marten - 13/09/2007 22:45
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Jij zou me wel eens in zo'n wet t-shirt willen zien hé marten


Alweer? http://img78.ph...at_man.jpg

Citaat:
Ik moet je teleurstellen. Ik heb geen witte t-shirt en de gevoelens zijn niet wederzijds.

Ik heb gelukkig een liefie 
Offline Abbas - 13/09/2007 22:49
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Terug ontopic please! 
Offline vinTage - 13/09/2007 22:56
Avatar van vinTage Nieuw lid Nee, je moet nu dit topic sluiten 

titjes schreef:
Zolang het een interessante discussie blijft, mag dit topic voortgaan, anders gaat het dicht...


Ik durf er bijna geld op te zetten dat dit topic nog niet dicht gaat (ook al werd er tig keer de regels (van dit topic) overschreven.

titjes, ga in de politiek, hier helpt het geen ene donder als je je politieke overtuiging wilt aansmeren.


big fat ownage rofl @ wet T-shirt van marten 
Offline Abbas - 13/09/2007 22:58 (laatste wijziging 13/09/2007 23:00)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik ga het toch nog even openlaten. Als er dan niet meer deftig gereageerd wordt gaat het dicht.
Offline vinTage - 13/09/2007 23:06
Avatar van vinTage Nieuw lid Ah your call for help arrived, nu moet het topic weer snel open

Hoi vage 
Offline Abbas - 13/09/2007 23:10
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Ah your call for help arrived, nu moet het topic weer snel open
Ik heb niet om z'n hulp gevraagd, ik hoop alleen inderdaad dat hij hier reageert. 
Offline nemesiskoen - 13/09/2007 23:28 (laatste wijziging 13/09/2007 23:37)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Laat ik beginnen met een wijze quote van weet ik veel wie:
"Heb nooit een mening over iets waar je niets over weet."

Ik heb het gevoel dat sommigen graag met grote woorden strooien, waarvan ze zelf de betekenis niet van kennen (en af en toe fout schrijven, maar dat gebeurt er als je moeilijke woorden gebruikt... die fout maak ik ook, geen mens is perfect).

Even een grapke om te beginnen:
Citaat:
laten we toch maar Belg blijven bovenal,
want de dapperste van al, dat waren de belgen (alhoewel dit historisch/geografisch niet correct is )

(heel stom misschien maar:) Wist je dat Vlaanderen (het graafschap dan, wat we vandaag kennen als West-Vlaanderen en Oost-Vlaanderen) gesticht is door ene Boudewijn die toevallig een nakomeling was van de Belgae. Ok misschien is dit niet grappig, maar in ieder geval is het niet als argument bedoeld, wel als een leuk wetentje.

En nu over een andere boeg:
Citaat:
jij zou graag 1 der kleinste landen in de wereld in 2 nog kleinere helfte splitsen?

Dit is een van m'n favoriete tegenargumenten als ik ze op niet-verder-kijken-dan-je-neus-lang-is moet sorteren. Hoe zou het met Luxemburg gaan (zowel qua grootte als qua inwoners kleiner)? Hoe zou het met Zwitzerland gaan (qua inwoners ongeveer gelijk, aan Vlaanderen dan)? Hoe zou het met Noorwegen gaan (qua inwoners minder)? Hoe zou het met Denemarken gaan (qua inwoners minder)? As you can see: size doesn't matter.

Citaat:
en daarbij, vlaanderen onafhankelijk? hoe lang zal het duren voor we bij de nederlanders worden gevoegd?

Waarom? Er zijn sommigen die een Diets beeld hebben, daarom moet dat toch niet iedereen zijn. Omdat een enkele Groot-Germania wel ziet zitten betekend toch niet dat direct Nederland, Duitsland, Vlaanderen en weet ik veel nog wat allemaal direct ontbonden moet worden en opgeslorpt moet worden? We hebben de taal gemeen... so what. Zoöok de Canadezen en de inwoners van de VSA, daarom gaan die toch ook niet op in elkaar?

Citaat:
Belgie wordt toch niet opgesplitst , iedereen zeurt erover maar het gebeurd echt niet.

Ik verwijs u naar de eerste alinea van deze post.

Citaat:
Denk aan ons economisch systeem, dat zou dan helemaal moeten vernderen (bijna helemaal) kinderen moeten alles opnieuw lere, bedrijven moeten anders gaan werken, dat zou voor een crisis kunnen zorgen

Dat bold gedeelte vind ik echt een grappige opmerking. Lees ze eens een keer of twee-drie.

Citaat:
Men praat hier enkel over steden, provincies maar wat met spoorwegen, autowegen, leger, militair ziekenhuis en noem maar op die moeten mee gesplits worden en dat kan je zomaar niet doen.

Als ik de TGV van Brussel naar Parijs neem dan moet ik echt de trein niet uit op de grens van Frankrijk en daar een nieuwe trein op. We leven in het jaar 2007, niet in het jaar 1907. De treinsporen houden echt niet op aan de grens, ook niet de autosnelwegen. Het Belgische leger bestaat uit 2 honden en een parachutspringer... dat laatste is een grapke, maar dat splitsen is echt niet moeilijk hoor. Eerst wel de militaire basissen die de Waalse minister van defenisie zo vriendelijk heeft gesloten weer openen in Vlaanderen, en dan de Vlaamse militairen daar plaatsen en de Waalse mogen blijven waar ze zitten.

Citaat:
Neem nu men splits belgie dan stop onze autosnelweg van vlaanderen aan wallonië

Come again?

Citaat:
Citaat:
EN men zou Brussel verliezen dan denk ik niet dat men Antwerpen gaat nemen als hoofdstad, dan kan je evengoed Dendermonde nemen
Zever, Dendermonde is geen stad zoals Antwerpen.
----
Antwerpen is na Brussel een van de grootste steden in het Vlaams Gewest. Dendermonde komt niet eens in de buurt...

Zelfs meer: Antwerpen is de grootste stad van België, laat daar op geen enkele manier twijfel over bestaan.
Iedereen die zegt dat de gemeente Brussel 1 miljoen inwoners heeft is een komiek.

Citaat:
@titjes: ik dacht dat De Lijn ook naar Brussel reed. En indien Vlaanderen Brussel verliest is dat dus ook buitenland.

Mijn mening over het hele Brussel-geval kunt u onderaan lezen, maar ik betwijfel dat in zowel situatie A (Vlaanderen-Brussel), als situatie B (Brussel-district) als situatie C (Wallonië-Brussel... geografisch onmogelijk, hoewel het de natte droom van de PS is) dit een probleem vormt. Dit zou toch juist goed zijn in alle drie de gevallen, geen enkel probleem. De Euro-bus gaat toch ook door heel Europa, en da's wat meer als 3 landjes hoor.

Citaat:
maar sorry, splitsen van belgie is enkel het begin.... en elk begin heeft zo zijn staartje...

Mja, is Slovakije nog verder ontbonden?

Even weer een klein jokeske (voor de mensen die dat niet snappen):
Citaat:
veel geld = niet gelukkig worden

Misschien niet, maar als gij et niet nodig hebt, ge moogt mijn pintjes wel betalen ze, ik denk dat ge snel ongelukkig zult worden, en ikke ook na teveel pintjes:-)

Citaat:
Als ik het goed heb was het toch ook een soort gelijk iets geweest toen Vlaanderen vroeger bij Nederland zat en dat Vlaanderen toen vondt dat er teveel geld naar het noorden ging (Nederland) en dat men toen zelfstandig is geworden?

Gewoon niet waar. Ik heb geen goesting om de hele Vlaamse/Dietse/Nederlandse geschiedenis hier neer te pennen, maar ik kan je verzekeren dat wat je schrijft niet waar is.

Citaat:
Hét grote probleem situeert zich dan rond Brussel. Wat ga je daarme doen?

Brussel "weggeven" aan Wallonië lijkt voor alle flaminganten onaanvaardbaar, het is immers een wereldstad. Het zou een enorme rem betekenen op de economie en op de financiële toestand van het land.

De tweede opties is om Brussel Vlaams te maken. Vergeet niet dat Vlaanderen dan honderdduizenden Walen in Vlaanderen wonen heeft. Wat ga je daarmee doen? Discrimineren, uitsluiten, pesten, tiraniseren,...? Zullen hun rechten beantwoord worden? Vlaanderen zàl hun rechten wel moeten laten gelden, de Europese Unie zal hier immers nauwkeurig op toeletten. Over die Europese Unie, hoe zit het daarmee? Zal die - nadat België gesplitst is - nog in Brussel blijven zetelen? Indien niet, zou dit grote gevolgen hebben.

Hieruit concludeer ik dat België niet gesplitst zal worden. Ik blijf bijgevolg staan achter een oplossing om Vlaanderen en Wallonië harmonieus samen te laten leven. Ik ben (van nature) iemand die voor verzoening is én niet voor (mentaal) geweld.

Je vergeet de derde optie: Brussel-district (meer uitleg onderaan), dus je conclusie verliest zijn waarde (hoewel die al niet echt goed was maar goed).

Citaat:
En dat tweetalige... wtf maakt dat uit... is alleen maar handig ik wordt nu op school 4 talig opgevoed, misschien dat ze dat in België niet aankunnen maar duits, frans engels en nederlands is geen pretje.
En dan kiezen sommige (nog gekkere mensen) er ook nog spaans/latijn/grieks bij

Mooi, ik spreek 4 talen perfect (Nederlands, Engels, Noors en Deens), in 2 talen kan ik me verder helpen (Frans en Zweeds) en 1tje kan ik goed verstaan (Duits). So what? Vlamingen kunnen echt wel meer dan 1 taal leren, maar dat wil toch niet zeggen dat je het leuk zult vinden als jij constant in het Frans wordt aangesproken in je eigen land (het Vlaamse/Nederlandse gedeelte), door mensen die er wonen (toeristen is een ander geval)... of nog erger in het Arabisch, maar da's een andere discussie. De Tsechen en de Slovaken konden mekaar ook verstaan, maar dat is toch geen reden om bij elkaar te blijven, als het niet goed gaat?

Citaat:
Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je hierover zou moten discuseren. Belgie is toch een land.
Waarom dan zo moeilijk doen?
Je kan toch gewoon proberen samen te leven?

Ik verwijs u door naar mijn eerste alinea. De Sovjet-Unie was ooit ook een land. So what? Als je het zo door trekt: kan je bij elke echtschijding toch gewoon zeggen: maar het is toch een huwelijk, waarom dan zo moeilijk doen? Je kan toch gewoon proberen samen te leven? ... wel, here's something for you: sommige huwelijken werken niet.

Citaat:
Wat een rechts extremistische opmerking zeg...

Alles wat extremistisch is, is daarom rechts? Laat ik je wat vertellen: tijdens het bolsjewisme zijn er een hoop bevolkinsgroepen op gruwelijke wijzen verstoten (of er was gewoon sprake van pure genocide, en wel wat meer dan die 6 miljoen joden tijdens het nationaal-socialisme). Dat waren ook extreme apen, toch wel grappig dat die zich aan de linkse kant van het politieke spectrum bevinden. Ik zeg hier niet dat links daarom slecht is... of wat ik bedoel: hiermee wil ik niet bewijzen dat links slecht is, maar wat ik wil zeggen is dat als jij denkt dat extremisme per defintie rechts is, dan ben jij een beetje naiëf.

Citaat:
Citaat:
Ik zou zeggen: "Weg met die walen!".

Dit noem ik dus wél een rechts extremistische opmerking! En hier wordt alweer veralgemeend!

Kijk naar hierboven. En daarbij wil ik voegen dat extremisme (zolang men geen mensen gaat afmaken) in sommige gevallen wel goed gedaan heeft. Anders lagen wij nu nog altijd onder de adel en de geestelijken. Hoe denk je dat we dat klaar hebb gespeeld? Door allemaal vriendelijk te lachen en op onze knietjes vragen of we niet gelijk gesteld konden worden?

Don't get me wrong: ik zeg niet alle walen buiten, ook niet alle buitenlanders buiten. Alleen de Braziliänen... want die eten al onze bananen op. (da was een mopke) Maar wat ik wel wil zeggen is: we zitten in een huwelijk waar het niet goed gaat. Laat ons dan toch gewoon scheiden, zodat we niet in een vechtscheiding terechtkomen. Of is het al zover?

Citaat:
Hoe gaat de splisting werkelijk gebeuren? Wie betaalt de grote buitenlandse schuld? Hoe zit het met Brussel? Wat wordt de functie van het kongingshuis? En ga zo maar door!

Hoe dit gaat gebeuren? I'm not a fortune cookie, sorry, we laten alles zijn gang gaan en zien wel.
Wie betaalt de grote buitenlandse schuld? 60/40 lijkt me eerlijk.
Wat wordt de functie van het kongingshuis? Die mogen gaan werken:-)

En als laatste Brussel: het enige wat nog enigszins mogelijk lijkt/eerlijk lijkt is van Brussel een district maken, gelijk Washington. Met zijn eigen wetten. Hier zijn genoeg naslagwerken over hoe dit mogelijk is, en wordt door het grosweg van de Vlaamse politici gezien als (mogelijk) oplossing voor het probleem Brussel. (ik zeg daaromniet dat het grosweg van de Vlaamse politici dit dan ook WIL toepassen, maar als het zou moeten, is Brussel-district de oplossing)

Nja, titjes heeft inderdaad niet om mijn hulp gevraagd, maar om een of andere reden verveelde ik me vanavond en surfde ik weer eens naar sitemasters. Dit topic sprong me in het oog. Na een uur reacties lezen en op de punten die ik zinvol vind om op te reageren gereageerd te hebben... nja, hierboven mijn post! :-)
Aan allen die alles hebben gelezen: proficiat. Aan allen die niet alles hebben gelezen: ik zen den burgemeester van Samson en Gert niet.
Offline Pieter - 13/09/2007 23:49
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb alles gelezen. Mijn grootste opmerking is dat ik niet gequote werd?  
Offline Stijn - 13/09/2007 23:50 (laatste wijziging 15/09/2007 23:00)
Avatar van Stijn PHP expert
titjes schreef:
[..quote..]Ik heb niet om z'n hulp gevraagd, ik hoop alleen inderdaad dat hij hier reageert. 
Begrijp me niet verkeerd maar wil je nu iemand je mening verstevigd ofzo?

@vage: welkom terug, wat een intrede .

Vind dit wel een mooie afsluiter voor dit topic. We kunnen nu terug op de sitemasters zaken concentreren en een laatste maal dank uiten aan extor voor de PHP upgrade .

@pieterc: idd, heb dat ook gedacht toen ik aan het einde kwam.
Offline vinTage - 16/09/2007 00:09
Avatar van vinTage Nieuw lid wtf is dit belachelijke topic wéér open (na n keer op opgelost en een keer GESLOTEN geweest te zin...)
Offline Ibrahim - 16/09/2007 00:13 (laatste wijziging 16/09/2007 00:15)
Avatar van Ibrahim PHP expert Wij vonden dat de discussie niet echt afgelopen was, dus je kunt verder discusseren 

Ik ga me hier niet in mengen, want ik ken geen Wallonië en de problemen van België. Tot kort wist ik niet eens dat jullie land een koning had 
Offline citroen - 16/09/2007 00:14
Avatar van citroen Onbekend gij en titjes?
Offline vinTage - 16/09/2007 00:16 (laatste wijziging 16/09/2007 01:01)
Avatar van vinTage Nieuw lid dit is gewooon dikke zeik *** actie, machtsmisbruik en ***********.

kappen met die slijm "ik ben admin, dus mag WEL alles " acties !


neppers

siliecom14 schreef:
Let wel even op je taal...
Offline Stijn - 16/09/2007 03:48
Avatar van Stijn PHP expert Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Kristus! (valt het op dat ik uit ben geweest in de streek van Diksmuide ? )
Offline KoenVR - 16/09/2007 09:34
Avatar van KoenVR Lid het valt dus op dat sommige mensen meer mogen als anderen...
duidelijk machtmisbruik...

Belachelijk 

(is dit nu een 2e waarschuwing waard? )
Offline zointer - 16/09/2007 09:56
Avatar van zointer HTML gevorderde Men zou eens de vraag stellen waar is het misgegaan en wie zijn schuld is dit.
Dan bedoel ik niet nu maar in het verleden, het probleem dat er nu is komt door vorige regeringen.
Wie heeft er ooit beslist om Wallonië financieel te steunen en ga zo maar door.
Het is niet de Waalse en Vlaamse inwoners hun schuld dat partijen niet overeen komen en verkeerde beslissingen nemen.
Beslissingen komen steeds van een regering en niet van het volk die kiest enkel, maar steeds voor de verkeerde^^.

Ik las ergens het ontstaan van België
Citaat:
Uit genetisch onderzoek blijkt echter dat de huidige Belgen niet afstammen van de Belgae.

Citaat:
Van hen allemaal zijn de Belgen de dappersten, omdat ze het verst verwijderd wonen van de cultuur en de beschaving van de provincia, omdat er slechts zelden kooplui tot bij hen komen en dingen invoeren die bijdragen tot het ontvoogden van de geesten, en ze vlakbij de Germanen zijn, die over de Rijn wonen, en met wie ze voortdurend oorlog voeren.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB
En wat ik reeds wist is dat België steeds geeft bestaan uit immigratie
Boudewijn V, Graaf van Vlaanderen

Eigenlijk een leuk topic, men gist en doet speculatie zoals op een beurs.
Zou zeggen maak er een gokspel van(wel vergunning aanvragen) 
siliecom14 schreef:
[....]Tot kort wist ik niet eens dat jullie land een koning had 

Ja en die is nog armer dan jullie koningin, de sukkelaar  ben blij dat ik kan bijdragen met belastingen 

Met Nieuwjaar vieren ze allen samen en terug blikkend op deze gebeurtenis die met één pennentrek zal worden onderschreven.

Proost
Offline avdg - 16/09/2007 10:52 (laatste wijziging 16/09/2007 11:45)
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik ben geen voorstander van de splitsing van België:

-Het is opgefokt door de media
-Economische problemen bij splitsing
-De Waalse industrie is zeer afhankelijk van Vlaanderen
(Daarom ook dat er daar veel Nederlands leren!!!)
-Ik weet het, het zal een lange discussie zijn om België bijeen te houden, maar ook een splitsing zal lange discussies oplopen
-Wij zijn nu een eenmaal moeilijk land, als we iets kunnen besluiten, da's iets om trots over te zijn!! Zelf geen George Bush die dit kan oplossen.  

Het is natuurlijk mijn mening en ik denk ook dat er nog punten zijn dat er niet instaat, wat dan een zeer lang lijstje word.

Gisteren op het nieuws zag ik Walloniërs betogen voor een aansluiting met Frankrijk, maar kijk eens in de geschiedenis, wij wouden onafhankelijk zijn van Frankrijk, en dat hebben we ook gedaan (eigenlijk was dat Vlaanderen). Nog zo een trots (met de minderheid gewonnen dan nog), en dan nog heraansluiten, ondenkbaar!  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s