login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Het Vlaamse Gevoel... (vervolg op "Header Sima")

Offline Abbas - 13/09/2007 01:59 (laatste wijziging 13/09/2007 02:07)
Avatar van AbbasGouden medaille

Crew .NET
Omdat het andere topic (KLIK) hier niet over ging, open ik hier een nieuw dat er wel over gaat! Zolang het een interessante discussie blijft, mag dit topic voortgaan, anders gaat het dicht...

Citaat:
dan wordt Antwerpen de hoofdstad, die heeft een grote economie. Brussel zal niet naar Wallonie gaan hoor, het zit volledig in Vlaanderen.
Zeker een goed idee, maar het zou toch nog steeds beter zijn om Brussel terug Vlaams te maken bij een scheiding van dit hoopje miserie dat Belgie noemt. Brussel is en blijft economisch een interessante stad, ze is niet voor niets de hoofdstad van Europa. Brussel hoort bij Vlaanderen.

Citaat:
Gelukkig zijn er nog mensen die dit vinden.
Inderdaad, er moet opgekomen worden voor de Vlaamse fierheid. Men mag trots zijn op Vlaanderen en als Walen naar hier komen, geen probleem: zolang ze Vlaams spreken, anders weg!

Citaat:
Het zijn slechts voorbeelden, zowel van jullie kant als van mijn kant, maar deze voorbeelden mogen geen veralgemening vormen voor de hele bevolking. Akkoord, er zijn Walen die Frans spreken in Vlaanderen, maar ook omgekeerd. Kwestie is om van beide kanten een inspanning te doen, splitsen lijkt mij geen oplossing.
Niet omdat jij een Italiaan kent, persoonlijk of niet, die een enkel voorbeeld aanhaalt dat dit een correct beeld van de realiteit weergeeft. Ik zal jou eens een niet verzonnen feit geven. In Europa staan Vlamingen bekend om de 'gave' die ze hebben om vreemde talen aan te leren en dan ook daadwerkelijk te spreken wanneer dit nodig is. Dus als een Vlaming naar Oostenrijk gaat doet hij moeite om Duits te spreken, gaat hij naar Frankrijk/Wallonie doet hij moeite om Frans te spreken. Walen leven dikwijls nog met de gedachte dat Frans de hoofdtaal is van Belgie, terwijl er 2 miljoen mensen meer zijn in Belgie die Vlaams spreken dan Frans. Als zij naar Vlaanderen komen zijn het enkele mensen daaruit die iets of wat moeite doen maar de mainstream vertikt het om Vlaams te spreken...

Als het aan mij lag: splitsen die handel! Er is duidelijk gebleken dat op meer dan alleen politiek Vlamingen en Walen niet (meer) overeenkomen. Na meer dan 3 maanden is er nog steeds geen regering, alleen maar omdat de Walen dwars zitten. Vlaamse ministers dreigen met een splitsing, dat ze dan eens voet bij stuk houden... Als Vlamingen en Walen niet overenkomen is dit geen ramp, niet iedereen hoeft met iedereen overeen te komem. Maar dan moeten er wel verantwoordelijkheden genomen worden en maatregelen getroffen worden. Een splitsing biedt zich hier als de enige en beste oplossing.

Bevestigen maar, de Vlaamse fierheid! 

65 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 13/09/2007 08:01
Avatar van gothmog Lid WTF gaat dit over?? leer samenleven, wij sluiten de friezen ook niet buiten.

Echt kinderpraat: antwerpen zal de hoofdstad worden.
Offline KoenVR - 13/09/2007 09:40
Avatar van KoenVR Lid Even als belg mijn mening:
DUS
jij zou graag 1 der kleinste landen in de wereld in 2 nog kleinere helfte splitsen? gewoon omdat ze geen nederlands praten in vlaanderen??????


haal dan toch de belangrijke punten aan.
bv:
De geldstromen van vlaanderen naar wallonië
of de ondermaatse politie-werking in wallonië

zulkse dingen, dan kunt ge al een serieus genomen worden,

en daarbij, vlaanderen onafhankelijk? hoe lang zal het duren voor we bij de nederlanders worden gevoegd?

met alle respect,
toon wat meer respect...
zoals leterme over zijn eigen vader zei: ze zijn intellectueel niet in staat nederlands te praten 

en daarbovenop:
moet deze discussie hier gevoerd worden?
er zijn hier soms kinderen van in de 14 die hier dan dom komen op reageren... deze strijd is in handen van de politiekers, mensen die wij gekozen hebben om alles in goeie banen te leiden...

ik ben vlaming en enorm fier,
mijn vriendin haar vader is Waal en woont in Vlaanderen en praat tegen zijn dochter en soms tegen mij frans, wel ik mag hem gerust in nederlands antwoorden 

laten we toch maar Belg blijven bovenal,
want de dapperste van al, dat waren de belgen (alhoewel dit historisch/geografisch niet correct is )
Offline Abbas - 13/09/2007 11:24 (laatste wijziging 13/09/2007 11:25)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
WTF gaat dit over?? leer samenleven, wij sluiten de friezen ook niet buiten.
Het is niet omdat jullie de Friezen niet buitensluiten en goed met hen overeenkomem dat dat hier ook zo gemakkelijk gaat.

Citaat:
Echt kinderpraat: antwerpen zal de hoofdstad worden.
Alleen als we Brussel verliezen.

Citaat:
jij zou graag 1 der kleinste landen in de wereld in 2 nog kleinere helfte splitsen? gewoon omdat ze geen nederlands praten in vlaanderen??????
1) Duidelijk dat je niet duidelijk gelezen hebt! Ik zei: het is al lang duidelijk dat niet alleen op politiek vlak Vlamingen en Walen niet overeenkomen. Het feit dat die Walen hier geen Vlaams komen spreken vind ik ergerlijk maar is geen hoofdreden om dit land te splitsen.
2) Waarom zou zo'n klein land niet functioneren. Vlaanderen staat op zichzelf en de enorme geldstroom die al jaren naar Wallonie gaat blijft hier. Vlaanderen wordt een rijke mini-staat. Hm, waar ken ik dat van. Ooit gehoord van Monaco?!

Citaat:
haal dan toch de belangrijke punten aan.
Ik ging enkel in op de punten vanuit het vorige topic, ik zou hier een langere lijst met punten kunnen aanhalen. Maar hetgeen jij aanhaalt zijn cliche-punten, deze worden al lang gebruikt door iedereen die het minste Vlaming is. Ga verder, lees de andere kant van alle verhalen, ken je Vlaamse geschiedenis (en dat is dan niet enkel de Guldensporenslag)... Als je die deftig kent kan je hier argumenten aanbrengen die veel beter zijn nog dan alleen die geldstroom of de wan-politiek in Wallonie.

Citaat:
moet deze discussie hier gevoerd worden?
er zijn hier soms kinderen van in de 14 die hier dan dom komen op reageren...
Ja zo'n zaken moeten hier kunnen besproken worden. Het is een vrij land waar men z'n mening vrij mag uiten. En in het topic zelf staat: "Zolang het een interessante discussie blijft, mag dit topic voortgaan, anders gaat het dicht..."!!!

Citaat:
deze strijd is in handen van de politiekers, mensen die wij gekozen hebben om alles in goeie banen te leiden...
En loopt het volgens jou nu in goede banen? Ik denk het niet! Een regering vormen kan even duren, maar geen drie maanden en langer zoals nu. Het is zelfs zo erg dat de koning er is moeten tussenkomen, en nog haalt het niet echt veel uit!

Citaat:
laten we toch maar Belg blijven bovenal,
Nooit! Ik ben Vlaming en zie me in geen enkele manier als Belg...
Offline KoenVR - 13/09/2007 11:35
Avatar van KoenVR Lid achjah,
en terwijl je dan toch bezig bent,
werp dan terwijl alle buitendlanders ook buiten,
je weet wel he, de mensen die wij destijds naar hier haalde voor ons vuil werk te doen,

en euhm,
goh, mss moeten we enkel blonde mensen met blauwe ogen toelaten,
en werp de joden ook buiten want zij helpen de zakenwereld om zeep,

ow wacht, dat is het standpunt van hitler:)


nu werp je de walen buiten,
wie is de volgende groep dat mag vertrekken?

ik kan duidelijk wel duidelijk lezen 
en begin mij niet over geschiedenis of ik leer jou over het ECHTE vlaanderen,

en website voor webmasters en internet problemen is in mijn ogen geen geschikt terrein om zulke discussies te beleven 

je noemt mij al cliche en minst vlaming terwijl je me niet kent,

en je vind dat het niet in goeie banen loopt,
wat ga je dn doen in onafhankelijk vlaanderen?
geen politiekers meer? en zeker en vast geen koning,
dus euhm, anarchie dan maar?


noem mij hoe jij het wilt, mij kan het niet schelen,
ik ben Moorselaar, Aalstenaar, Vlaming, Belg, Mens.......
Offline Xfader - 13/09/2007 12:20
Avatar van Xfader Lid Als vlaanderen zich zou afsplitsen, betekent dat niet dat walen helemaal niet meer toegelaten worden, het is dan gewoon hetzelfde alsof een fransman of een nederlander naar belgië gaat. Jou vergelijkingen met hitler, ook al zijn ze natuurlijk niet serieus en heel sarcastisch, slaan nergens op. Een afscheiding van Vlaanderen betekent helemaal niet dat er mensen worden uitgezet etc.
En anarchie omdat er geen koning is? Vlaanderen is toch meer dan de helft van België? Waarom zouden zij geen gewoon goed politiek systeem op kunnen zetten? Bovendien hoeven ze dat nauwelijks te doen, alleen maar het oude systeem aanpassen.

Ik ben Nederlander, en ik ben niet voor of tegen een onafhankelijk Vlaanderen, maar ik vind wel dat je de feiten een beetje goed op een rijtje moet hebben voor je hier over kunt oordelen.

P.S. leer hoofdletters en leestekens te gebruiken KoenVR.
Offline Abbas - 13/09/2007 12:54
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dankjewel Xfader!

Citaat:
ow wacht, dat is het standpunt van hitler
nu werp je de walen buiten,
wie is de volgende groep dat mag vertrekken?
Belachelijk en ondermaats van je. Dat is een reden waarom topics zoals deze gesloten worden. Je zeikt op mensen van 14 jaar die geen degelijk antwoord kunnen schrijven, maar je schrijft zelf de grootste kinderachtige zever die er bestaat. Waarom mijn standpunten met die van Hitler vergelijken, die komen totaal niet overeen en hebben hier niet eens iets mee te maken. Daarom dat ik al zei: leer eens lezen EN begrijpen wat ik bedoel!

Die buitenlanders die wij naar hier hebben gehaald praten na 30-40 jaar nog steeds geen letter Vlaams en dan halen ze hun familie naar hier en die jongeren hangen hier (NIET allemaal) de beest uit. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, ik ken er zelf ook. En dat zijn er die hun integreren, inburgeren en Vlaams spreken (of op z'n minst toch moeite doen). Maar er zijn er ook (vele) andere...

Citaat:
wat ga je dn doen in onafhankelijk vlaanderen?
geen politiekers meer? en zeker en vast geen koning,
dus euhm, anarchie dan maar?
Weer een op niets slaande opmerking! Het is niet omdat er geen koning niet meer is dat er direct anarchie is. Waar heb ik gezegd dat er in een onafhankelijk Vlaanderen geen politiekers meer zijn?! Als Vlaanderen onafhankelijk wordt moet het huidige politieke systeem aangepast worden naar een systeem met een president, MET politiekers!
Offline Martijn1989 - 13/09/2007 12:59
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Belgie wordt toch niet opgesplitst , iedereen zeurt erover maar het gebeurd echt niet.
Offline Stijn - 13/09/2007 14:23
Avatar van Stijn PHP expert Goed topic titjes Een splitsing zit er zo nog niet direct in. Laten we eerst een regering vormen (na 3 maand wordt dat wel eens tijd).

In het 5e-6e jaar was ik vooral geinteresseert over hoe hard men probeerde om het Nederlands de officiële taal te maken van België. Frans was vroeger de taal van de rijke burgers en het Nederlands van de werkende bevolking. Hier ontstonden de problemen al: discriminatie, elkaar niet verstaan, ...

Dat had ik ook toen ik werkte in West-Vlees. De Walen beginnen onduidelijk frans te spreken waardoor ze het 3 keer moeten herhalen voor mij. Je hebt aan de andere zijde de waalse toeristen, die wil ik wel helpen in het frans (kunnen zij er niet aan doen dat hun onderwijs zuigt). Maar personen die al meer dan 5 jaar komen werken in Vlaanderen moeten toch op zijn minst een gesprek in het nederlands kunnen voeren.

(Misschien moet ik dat volgend jaar eens in het ideeënbus gooien van het bedrijf: Geef Nederlands aan de Franstaligen).

Een splitising moet er voor mij niet direct inkomen maar ik wil wel dat de Walen eindelijk eens meewerken met de Vlamingen.

@KoenVR: ik vind je laatste repley ongepast voor een serieus topic.
Offline zointer - 13/09/2007 16:19 (laatste wijziging 13/09/2007 16:34)
Avatar van zointer HTML gevorderde
KoenVR schreef:
achjah,
en terwijl je dan toch bezig bent,
werp dan terwijl alle buitendlanders ook buiten,
je weet wel he, de mensen die wij destijds naar hier haalde voor ons vuil werk te doen,
[.....]
noem mij hoe jij het wilt, mij kan het niet schelen,
ik ben Moorselaar, Aalstenaar, Vlaming, Belg, Mens.......


Dat hebben de industriële gedaan om hun eigen zakken te vullen, de gewone burger heeft er niet omgevraagd er was veel werk hier en weinig volk nu is er veel volk en minder werk.

En ik ben een Moorsel(aar)(vroeger was hun bijnaam de boksers) en geen ajoin. 
Offline mathiasB - 13/09/2007 16:28
Avatar van mathiasB HTML interesse Men gaat België heus niet splitsen, en moest het dan toch gebeuren zal men zeker niet bij Nederland gaan! Denk aan ons economisch systeem, dat zou dan helemaal moeten vernderen (bijna helemaal) kinderen moeten alles opnieuw lere, bedrijven moeten anders gaan werken, dat zou voor een crisis kunnen zorgen!! En als men België zou splitsen EN men zou Brussel verliezen dan denk ik niet dat men Antwerpen gaat nemen als hoofdstad, dan kan je evengoed Dendermonde nemen, zoiets past niet meer, Brussel is wel de hoofdstad van de EU hoor!

En ik denk ook niet dat België zal gesplitst worden.
Offline zointer - 13/09/2007 17:10 (laatste wijziging 13/09/2007 17:12)
Avatar van zointer HTML gevorderde Men praat hier enkel over steden, provincies maar wat met spoorwegen, autowegen, leger, militair ziekenhuis en noem maar op die moeten mee gesplits worden en dat kan je zomaar niet doen.

Neem nu men splits belgie dan stop onze autosnelweg van vlaanderen aan wallonië dan rijd je wel weer in het buitenland(ook als zijn er geen grenzen meer in europa toch zijn ze er nog) zo heb je het met openbaar vervoer dan rijd je wel internationaal en ga zo maar door.

België zit zeer complex in elkaar en men kan dat niet zomaar uit elkaar gaan halen, maar zoals geldstromen naar wallonië dat moet maar eens gedaan zijn.

Men zou beter afslanken van ministers en aanverwante zou misschien beter werken, en goed koper zijn voor ons^^
Wat ik leuk vond was dat nepjournaal, was gewoonweg hillaris en wat een paniek dat er uitbrak.
viva la ........ 
Offline vinTage - 13/09/2007 17:30 (laatste wijziging 13/09/2007 17:33)
Avatar van vinTage Nieuw lid oilsjt, ajoin, bier me schoim.

Dendermonde for capital city ! 

titjes schreef:
vinTage, onnozelaar! 
Offline Abbas - 13/09/2007 17:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
EN men zou Brussel verliezen dan denk ik niet dat men Antwerpen gaat nemen als hoofdstad, dan kan je evengoed Dendermonde nemen
Zever, Dendermonde is geen stad zoals Antwerpen. Antwerpen is na Brussel een van de grootste steden in het Vlaams Gewest. Dendermonde komt niet eens in de buurt...

Citaat:
Neem nu men splits belgie dan stop onze autosnelweg van vlaanderen aan wallonië dan rijd je wel weer in het buitenland
Maakt niet uit, als je nu naar Nederland rijdt zit je ook in het buitenland en maakt dat zoooo'n groot verschil? Nee!

Citaat:
zo heb je het met openbaar vervoer
Klopt ook niet. DeLijn rijdt enkel in Vlaanderen, dus bij een splitsing zou dat helemaal niets uitmaken.

Citaat:
België zit zeer complex in elkaar en men kan dat niet zomaar uit elkaar gaan halen
En waarom niet? Als Belgie splitst moeten er inderdaad bepaalde instanties opnieuw gevormd worden. De NMBS moet dan de MVS (Maatschappij voor de Vlaamse Spoorwegen). En het leger? Dan is er een Vlaams en een Waals... Er moet gewoon genoeg moeite gedaan worden, al zal het inderdaad niet gemakkelijk zijn.

Die geldstroom is echt niet het enige dat er nu moet veranderen. Walen zitten ons op nog veel meer vlakken dwars. Hoewel we met 2 miljoen meer zijn, zijn we in verhouding met minder gerepresenteerd in het parlement, nu is het 50-50. Hierdoor kunnen belangrijke beslissingen voor Vlaanderen simpelweg tegengehouden worden door de Walen, trerwijl zij niet eens iets met die beslissingen te maken hebben dan...
Offline KoenVR - 13/09/2007 17:41 (laatste wijziging 13/09/2007 17:58)
Avatar van KoenVR Lid kak topic op een website die er niet voor gemaakt is,
mijn standpunt doei


La liberté pour tous dan maar 
mijn mening is weer geen goeie voor titjes,
enkel in zijn richtingdenkende geesten zijn de juist :lol:

edit 1: ik eis hier een dikke lock op 
Citaat:
Rens edit:
Dismissed


edit 2: gelieve mij hier liever privé op aan te sprken,
ik kan niet lezen en begrijpen?? jij begrijpt nog niet wanneer iemand erover doorgrapt achjah, humor is moeilijk

edit 3: nogmaals discussier hoort niet thuis op een website over internet technologieën
Citaat:
Rens edit:
Zolang het topic bij Overige of Ontspanning staat, en het is niet zo'n domme discussie (Like Windows Vs. Linux) mag het wel...

Offline MothZone - 13/09/2007 17:47
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde @KoenVR: je kan dus niet winnen en wilt daarom dus een lock?
En dan ga je nog eisen ook?

En over al die zaken dat het zogezegd "onmogelijk" maken om België te splitsen, als er even tijd wordt ingestoken is alles te splitsen.

@titjes: ik dacht dat De Lijn ook naar Brussel reed. En indien Vlaanderen Brussel verliest is dat dus ook buitenland.
Maar daar zal dan ook wel iets op gevonden worden.
Offline KoenVR - 13/09/2007 18:00 (laatste wijziging 13/09/2007 18:14)
Avatar van KoenVR Lid mothzone:
deze discussie kan gewoon door geen van beide gewonnen worden,
waarom dan zinloos doordraven,

ok ok, niets is nuttiger dan het zinloze,
maar in deze topic ben ik reeds 2keer als persoon genoemd dat niet kan lezen, niet kan duidelijk lezen of belachelijk is,
dit op slechts 2 pagina's,

ok de vergelijking met hitler ging wat ver,
maar sorry, splitsen van belgie is enkel het begin.... en elk begin heeft zo zijn staartje...
it's only the tip of the iceberg...

ik eis dus een slot voor de sfeer hier omzeep geholpen wordt met een discussie die geen millimeter verschil uitmaakt....
Citaat:
Rens edit:
Dismissed, again...:s


tuurlijk kan alles gesplitst worden,
maar of we er beter van worden??

rijker worden is niet beter worden hoor,
knoopt dat er maar goe in,
veel geld = niet gelukkig worden

maarnogmaals,
niemand kan deze discussie winnen, niemand kan de toekomst voorspellen,
en om eerlijk te zijn,
ik heb het zo slecht nog niet in ons Belgenlandje...

en mothzone, als je nog niet doorhad dat het eisen van een slot weer een doorgedreven statement was? ik bedoel, ik vraag hier gewoon een slot op voordat het weer uit de hand loopt 
Offline Abbas - 13/09/2007 18:00 (laatste wijziging 13/09/2007 18:05)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
mijn mening is weer geen goeie voor titjes,
Jouw mening is jouw mening, ik MOET hier niet mee akkoord gaan.

Citaat:
edit 1: ik eis hier een dikke lock op
Sorry, jij hebt hier niets te eisen.

Citaat:
jij begrijpt nog niet wanneer iemand erover doorgrapt achjah, humor is moeilijk
Het is hier een serieuze discussie, geen moppentopic...

Citaat:
ik dacht dat De Lijn ook naar Brussel reed
Klopt, DeLijn rijdt ook in Brussel. Brussel ligt dan ook in Vlaanderen. 

Citaat:
edit 3: nogmaals discussier hoort niet thuis op een website over internet technologieën
Hier staan nog topics die niet met programmeren/scripten te maken hebben. Het staat dan ook in de categorie 'Overige'. Er moeten ook andere zaken bespreekbaar zijn!

Citaat:
maar in deze topic ben ik reeds 2keer als persoon genoemd dat niet kan lezen, niet kan duidelijk lezen of belachelijk is,
dit op slechts 2 pagina's,
Omdat je niet begreep wat ik wou zeggen. Ik zal zoiets niet zeggen als je met degelijke tegenargumenten afkomt!

Citaat:
ik eis dus een slot voor de sfeer hier omzeep geholpen wordt met een discussie die geen millimeter verschil uitmaakt....
Nogmaals, jij hebt niets te EISEN.

Citaat:
rijker worden is niet beter worden hoor,
knoopt dat er maar goe in,
veel geld = niet gelukkig worden
De burger gaat niet direct beter worden van een splitsing. Dat geld dat we dan winnen kan geinvesteerd worden in onderwijs, ontwikkeling, veiligheid, milieu, ... Allemaal zaken die het leven in Vlaanderen verbeteren, en geen geld-uitgedeel aan alle Vlamingen zomaar!



Offline KoenVR - 13/09/2007 18:03 (laatste wijziging 13/09/2007 18:15)
Avatar van KoenVR Lid maar mijn mening telt niet 
want ik mag iets niet,
namelijk een slot eisen, NOGMAALS:
Citaat:
Rens edit:
Dat mag je gerust, maar:
Dismissed...


als ik met humor erbij mijn punt niet mag duidelijk maken,
dan maak je zelf duidelijk dat deze discussie niet kan hier 

je gooit zoals je tegen mij zegt je eigen ruiten in:)

splitsen die handel,
laat verhofstadt zijn tanden er is in zetten,
zoals jean luc zou zeggen:
met de trein zou je er al zijn 


ik grap graag tussen zo'n dingen door,
omdat het een discussie is die niets uitmaakt,
leterme zal hier niet komen lezen,
koning bibber evenmin...

je wint er niks mee,
je gaat enkel een verschil maken dat duidelijk is tss de leden,
en er gaan irritante wrevels onstaan die communities om zeep helpen,

maar hey, ik ben slechts 21, laat je niet tegenhoud,
ik mag hier niets en jij alles 
Offline Abbas - 13/09/2007 18:08
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
maar mijn mening telt niet
want ik mag iets niet,
namelijk een slot eisen,
Jouw mening telt evenveel als de mijne. En het is niet omdat je geen slot op dit topic kan eisen dat je niets mag en dat jouw mening niet telt...

Citaat:
maar hey, ik ben slechts 21, laat je niet tegenhoud,
ik mag hier niets en jij alles
Kijk eens naar mijn leeftijd, ik ben ook 21... En jij mag veel meer dan niets hier en ik mag hier zeker niet alles!

EN het is niet omdat politiekers hier niet komen lezen dat hier niet over mag gediscussieerd worden.
Offline KoenVR - 13/09/2007 18:09
Avatar van KoenVR Lid geloof me, ik ken dit soort zaken ook,
ik zit in verschillende soorten communities,
en discussie zoals deze verzieken de sfeer,
maar ik hou er mij hier vantussen,
de meningen zijn duidelijk.
Offline Stijn - 13/09/2007 18:14 (laatste wijziging 13/09/2007 18:17)
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
want ik mag iets niet,
namelijk een slot eisen, NOGMAALS:
Jij kan dat niet eisen, je kan het wel vragen aan de moderators. Wij hebben je "eis" gelezen en zijn niet akkoord om dit topic te sluiten gewoon omdat dit interessant is.

Citaat:
ik grap graag tussen zo'n dingen door,
omdat het een discussie is die niets uitmaakt,
leterme zal hier niet komen lezen,
koning bibber evenmin...
Niets tegen humor en het is niet de bedoeling dat politici zich bezighouden met zo'n websites te lezen.

Citaat:
je wint er niks mee,
je gaat enkel een verschil maken dat duidelijk is tss de leden,
en er gaan irritante wrevels onstaan die communities om zeep helpen,
Je wint er wel iets mee, andere standpunten.

Citaat:
ik mag hier niets en jij alles
Inderdaad jij mag niets, daarom laten wij (de crew) jou mening staan. Iedereen mag hier vrij aan deelnemen.

Citaat:
Rens edit:
Als je niks zou mogen, dan zou je allang gebanned zijn, en alles van je gewist zodat er geen sporen meer rondhangen hier van jou...
Dat is niet, dus laat de rest gewoon discussiëren 
Offline Grayen - 13/09/2007 18:16
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
maar hey, ik ben slechts 21, laat je niet tegenhoud,
ik mag hier niets en jij alles

Hoe vaak is dit nu al niet geweest.. Leeftijd speelt geen rol. Er zitten hier op deze site jonge mensen tussen die even serieus mee kunnen doen als de rest, dus je kan men niet beoordelen op leeftijd. Helaas is het ook andersom , namelijk oudere leden die zich niet serieus gedragen.

En je mag hier evenveel als titjes op enkele admin rechten na, want zover ik weet heeft ieder lid hier evenveel rechten en zijn het België/Nederland vrije landen.

Wat betreft ontopic, dit alles doet me denken aan het verleden. Als ik het goed heb was het toch ook een soort gelijk iets geweest toen Vlaanderen vroeger bij Nederland zat en dat Vlaanderen toen vondt dat er teveel geld naar het noorden ging (Nederland) en dat men toen zelfstandig is geworden? Dan denk ik, leer je nou niet van je fouten? Kun je niet beter proberen inplaats van het te zien als "geld pompen in Wallonie" alsof het een totaal ander land zien, maar juist hetzelfde land en proberen het economisch te verbeteren, wat meer is als alleen geld sturen. Maar waarschijnlijk zou ik het wel helemaal mis hebben, heb er dan ook weinig van gehoort.
Offline DMM - 13/09/2007 18:18
Avatar van DMM PHP beginner Laat ik alle mogelijkheden eens punt voor punt bespreken.

- Stel dat Halle-Vilvoorde en Brussel gesplistst worden, zodat HV zuiver Vlaams is! Kom nou, iedereen weet best dat 80% van de inwoners daar Franstalig zijn. Wat is het gevolg hiervan? Welnu, bij de volgende verkiezingen haalt het FDF talloze stemmen en zullen er Franstaligen verkozen worden in zuiver Vlaams gebied! In Brussel echter zal ook geen enkele Vlaming meer verkozen worden.

- Een andere mogelijkheid, de radicaalste, die enkel en alleen ondersteund wordt door de pure flaminganten - overigens in de minderheid van hun eigen volk (vergeet dat niet!) - is het splitsen van het land. Hét grote probleem situeert zich dan rond Brussel. Wat ga je daarme doen?

Brussel "weggeven" aan Wallonië lijkt voor alle flaminganten onaanvaardbaar, het is immers een wereldstad. Het zou een enorme rem betekenen op de economie en op de financiële toestand van het land.

De tweede opties is om Brussel Vlaams te maken. Vergeet niet dat Vlaanderen dan honderdduizenden Walen in Vlaanderen wonen heeft. Wat ga je daarmee doen? Discrimineren, uitsluiten, pesten, tiraniseren,...? Zullen hun rechten beantwoord worden? Vlaanderen zàl hun rechten wel moeten laten gelden, de Europese Unie zal hier immers nauwkeurig op toeletten. Over die Europese Unie, hoe zit het daarmee? Zal die - nadat België gesplitst is - nog in Brussel blijven zetelen? Indien niet, zou dit grote gevolgen hebben.

Hieruit concludeer ik dat België niet gesplitst zal worden. Ik blijf bijgevolg staan achter een oplossing om Vlaanderen en Wallonië harmonieus samen te laten leven. Ik ben (van nature) iemand die voor verzoening is én niet voor (mentaal) geweld.

Ook wordt er hier verder gezegd: "Het ligt aan de Walen dat er nog geen nieuwe regering is. Ze zeggen altijd "nee"." Dat vind ik totaal verkeerd. Er wordt hier blijkbaar vergeten dat er ook in Wallonië stemmingen werden gehouden! En daar was er ook een winnaar. Het is niet omdat Leterme in Vlaanderen wint, dat hij ook in België wint. De Walen hebben dus ook iets te zeggen en moeten niet alle (onaanvaardbare) eisen van Leterme goedkeuren. Hoe zou je zelf zijn?
Offline KoenVR - 13/09/2007 18:21
Avatar van KoenVR Lid en daar ben ik het mee eens,
ach ok het tweetalige maakt het niet makkelijk,
maar das belgie,
en het maakt ons wie we zijn,

mijn laatste punt (dan mag je mee weer als persoon noemen die niet kan lezen en begrijpen):

als iets niet goed gaat, ga je dan direct dat in jouw ogen slechte stuk uitsluiten?
als je niet goed overeenkomt met een persoon ga je die dan direct buitenlaten staan alsof hij niets waard is?
waarom er niet aan werken,
langzaamaan...

mjah, koen zet er hier een punt aan,
Offline Abbas - 13/09/2007 18:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
als iets niet goed gaat, ga je dan direct dat in jouw ogen slechte stuk uitsluiten?
Het gaat al lang, lang slecht met dat 'slechte stuk'...

[]als je niet goed overeenkomt met een persoon ga je die dan direct buitenlaten staan alsof hij niets waard is?
[/]Nee, dan praat ik er mee net zoals in de politiek gebeurt. Als ik niet uit het probleem geraak met de persoon laat ik hem voor wie hij is, net zoals Vlaanderen nu Wallonie nu moet laten voor wat het is. Wallonie zelf zal er ook beter van worden, dan leren ze zelfstandig worden en op hun eigen benen staan en hun eigen geld uit te geven en de waarde ervan te leren kennen...
Offline vinTage - 13/09/2007 18:26 (laatste wijziging 13/09/2007 18:39)
Avatar van vinTage Nieuw lid
titjes schreef:
Maakt niet uit, als je nu naar Nederland rijdt zit je ook in het buitenland en maakt dat zoooo'n groot verschil? Nee!
Jij hebt dus geen auto, anders zou je dat echt niet zeggen.
De wegen in NL zijn 1000 keer beter ! 

Grayen schreef:
leeftijd speelt geen rol. Er zitten hier op deze site jonge mensen tussen die even serieus mee kunnen doen als de rest, dus je kan men niet beoordelen op leeftijd. Helaas is het ook andersom , namelijk oudere leden die zich niet serieus gedragen.


hmm, ik voel me in mn zak getast 

edit reason: bolde tekst gezet in Grayen's quote om eea te verduidelijken  
Offline DMM - 13/09/2007 18:28
Avatar van DMM PHP beginner @ Titjes: Heb je een pasklaar antwoord op mijn argumenten? Want je reageert precies enkel op die van KoenVR? Voor alle duidelijkheid: ik bedoel dit niet uitdagend of agressief. Ik wil enkel eens weten wat je over mijn standpunten kunt vertellen.
Offline Grayen - 13/09/2007 18:36 (laatste wijziging 13/09/2007 18:38)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
Citaat:
hmm, ik voel me in mn zak getast

:|
Citaat:
Rens edit:
Geboortedatum: 22 april 1969 ( 38 jaar)
Vandaar... 


@ DMM
Ik ben het met je eens, het is namelijk niet logisch als ze het zouden doen. Ik denk als men het zou doen dat het in België een grote chaos wordt. Ik had eerst de gedachte van België is nu een twee/drie talig gebied laat dan het nederlandse sprekende deel bij Nederland komen en het franse sprekende deel bij frankrijk en duits sprekende deel bij duitsland. Maar dat is niet realistisch en zou dan denk ik nooit gebeuren.
Offline gothmog - 13/09/2007 18:38 (laatste wijziging 13/09/2007 18:48)
Avatar van gothmog Lid Titjes, volgens mij moet jij eens geschiedenislessen volgen en even een bezoekje brengen aan wallonië. Hoop gebeurt daar hoor in de 1e wereldoorlog... Enige waar vlaanderen om bekend is, is om z'n vlaamse frieten, ook niet echt om trots op te zijn? 

En de belgen bij nederland? Wij hoeven niet zo'n achterliggend gebied erbij in t zuiden... Nog meer problemen...

En dat tweetalige... wtf maakt dat uit... is alleen maar handig ik wordt nu op school 4 talig opgevoed, misschien dat ze dat in België niet aankunnen maar duits, frans engels en nederlands is geen pretje.
En dan kiezen sommige (nog gekkere mensen) er ook nog spaans/latijn/grieks bij 
Offline urqbz - 13/09/2007 18:56
Avatar van urqbz PHP interesse Ik vind het eigenlijk belachelijk dat je hierover zou moten discuseren. Belgie is toch een land.
Waarom dan zo moeilijk doen?
Je kan toch gewoon proberen samen te leven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.212s