login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help

Het niveau op Sitemasters

Offline timmie_loots - 05/08/2007 00:26 (laatste wijziging 10/08/2007 21:23)
Avatar van timmie_lootsPHP gevorderde Beste mensen,

Ik vroeg me af of er meer mensen waren die doorhadden dat het niveau op Sitemasters de laatste tijd steeds sneller naar beneden holt. Ik kan uit de laatste topics van dit moment wel een aantal topics naar voren halen, maar ik ga er van uit dat de mensen die het met me eens zijn die topics zelf wel kunnen opzoeken.

Bovendien zou het niet eerlijk zijn tegenover de posters, aangezien zij de enige zijn die mijns inziens vragen mogen stellen die wellicht onder het algemene niveau zijn (daar is het forum tenslotte voor). Waar ik me echter wel over verbaas (en van tijd tot tijd ook aan kan ergeren) is het lage niveau in de antwoorden op die vragen.

Vaak worden verkeerde antwoorden gegeven, of komt men met antwoorden die zo algemeen zijn dat ze wel moeten conflicteren met andere code. Ook lijkt niemand zich enigzins bewust te zijn over hoe het nu wél netjes moet.

Moet er aan dit soort reacties niet iets gedaan worden? Mijn idee was om in ieder geval de tutorials iets te laten opschonen (sommige zijn echt te gruwelijk voor worden, als je ze ziet is het geen wonder dat het niveau laag is), zodat men in ieder geval niet fout begint.

Misschien ben ik de enige die er zo over denkt, maar dan hoor ik het wel van jullie.

Marten schreef:
Normaal mag een hele post niet in vet geschreven zijn maar dit is een belangrijke†

We hebben dit topic heropend om samen met de leden te zoeken naar verschillende oplossingen. Dit is dus absoluut geen topic om maar even gezellig te kletsen of een beetje onzin en offtopic te gaan posten. Draag goede argumenten aan in dit topic zodat we er samen aan kunnen gaan werken

58 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Scott - 05/08/2007 00:35 (laatste wijziging 05/08/2007 00:39)
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ben het zeker met je eens. Vragen die normaal gesteld zijn en waarbij enig initiatief is getoond kunnen toch ook normaal beantwoord worden ?

'k Zie vaak topics waarbij wordt gereageerd met 'zoek maar op ..'. Ja, dat kan, maar ik denk dat je in eerste instantie gewoon de gebruikers moet helpen. Initiatief toont niemand als ze beginnen. Sitemasters moet zich niet professioneel op gaan stellen (door veel te verwijzen naar zoekmachines, nieuwe gebruikers en PHP-leeks kunnen daar toch weinig mee), terwijl de vragen er van laag niveau zijn.

En inderdaad, de basis bij vele users hier ontbreekt, wat mede veroorzaakt wordt wegens incorrecte, verouderde en slordig geschreven tutorials. Als daar inderdaad aan gewerkt wordt, dan kan daar ook naar verwezen worden.

Daarnaast denk ik dat er ook wat aan het beleid moet gebeuren. Niet meer mogen reageren en je post moeten bewerken is niet altijd geweest bijvoorbeeld. Eerst kon het wel, maar werd er gezegd te bewerken ipv opnieuw een reactie te plaatsen. Waarom is dat veranderd ? Kon het niet gehandhaafd worden ? Dan moet je als beheerders vaker in actie komen (dit kan mede door meer beheerders aan te stellen) of strenger op te treden.
Offline Ibrahim - 05/08/2007 00:58
Citaat:
Niet meer mogen reageren en je post moeten bewerken is niet altijd geweest bijvoorbeeld. Eerst kon het wel, maar werd er gezegd te bewerken ipv opnieuw een reactie te plaatsen. Waarom is dat veranderd ? Kon het niet gehandhaafd worden ?

wanneer is dit veranderd ? je kunt nog steeds niet reageren op jezelf hoor
Offline Gerard - 05/08/2007 01:14 (laatste wijziging 05/08/2007 01:15)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik zal eerst even reageren op stijn1989 en daarna zal ik op de topic-starter terugkomen.

Stijn, als je even logisch nadenkt en objectief naar de topic-start kijkt dan zal je zien dat je reactie natuurlijk een beetje overtrokken is. De crew heeft de afgelopen tijd ook lof gehad voor de velen zaken die zijn aangepast op het functionele en technische gebied van sitemasters. Daarnaast is er altijd wel wat (opbouwende) kritiek. Hier moet je gewoon mee om kunnen gaan. Een crew die geen luisterend oor heeft voor dit soort threads/posts is een slechte, omdat je dan namelijk niet luistert naar de personen waar je dit juist voor doet.

Nu even terugkomend op de topic-start.

Het probleem wat je hier schetst is al een hele tijd aanwezig. Alleen begint het steeds duidelijker naar voren te komen. Ik weet niet in hoeverre dingen teveel getolereerd worden en hoe het mod-beleid zit bij sima, omdat ik zelf hier niet meer actief ben.

Misschien dat dat mensen al was opgevallen, maar de afgelopen maanden ben ik hier niet echt meer actief geweest. Soms een postje op zijn tijd, maar tegenwoordig heb ik mijn focus gelegd bij een andere community waar ik me gewoon wat meer thuisvoel. Omdat ik geen reclame wil gaan maken voor anderen zal ik de naam niet naar voren brengen, het is echter een andere welbekende nederlandse community.

Ook in de tijd dat ik crew was werd er vaak teveel getolereerd en was het probleem van de tutorials al aanwezig. Toen lag er een plan om de tutorials te gaan herschrijven en meerdere tutorials te koppelen onder het mom van een 'cursus'. Dit om dan de leden wel een juiste basis aan te leren hoe je om moet gaan met php.

Veel van de antwoorden die gegeven worden, worden gegeven vanuit wat de reageerder denkt dat goed is zonder dit vaak na te zoeken of te testen. Het is een nadeel, maar eigenlijk ook weer een voordeel. Op die manier stimuleer je de topic-starter om zelf op zoek te gaan naar het antwoord. Hoewel de TS tegenwoordig ook steeds luier worden, maar dat is weer een ander probleem.

Ik moet het in ieder geval wel met timmie eens zijn.
Offline Scott - 05/08/2007 01:23
Avatar van Scott Gouden medaille

PHP ver gevorderde
siliecom14 schreef:
[..quote..]

wanneer is dit veranderd ? je kunt nog steeds niet reageren op jezelf hoor

Toen Sitemasters v2 begon kon ik zeker meerdere keren achter elkaar reageren. Dat maakt overigens ook niet uit, het was maar een voorbeeld van een beleid dat op deze manier geforceerd wordt, terwijl je ook gewoon kunt zorgen dat men zich aan de regels houdt.

@ stijn: Zoals Proximus ook al zegt: dit is kritiek waar je wat mee kunt. Zeker jij als beheerder van de site kunt dit overleggen met je collega's en er eventueel wat aan doen. Je moet als crew niet alleen het leuke modje uithangen met hier en daar een slotje en een artikel goedkeuren, maar ook zorgen dat de site verbetert. De punten waarop het kan verbeteren hebben wij alleen maar aangegeven nu, aan jullie om ze in te koppen ;)
Offline BigBug - 05/08/2007 01:41
Citaat:
Toen Sitemasters v2 begon kon ik zeker meerdere keren achter elkaar reageren. Dat maakt overigens ook niet uit, het was maar een voorbeeld van een beleid dat op deze manier geforceerd wordt, terwijl je ook gewoon kunt zorgen dat men zich aan de regels houdt.
Ja dat is zeker waar.
Offline Stijn - 05/08/2007 01:44 (laatste wijziging 10/08/2007 21:20)
Avatar van Stijn PHP expert Wat aan doen? Wij zijn geen Ontani, Murfy of Nemesiskoen.

Er zijn initiatieven genoemen van de nieuwe crew maar blijkbaar is er weinig positief response op.

- De recente wedstrijd: 2 leden die aan hun woord hebben gehouden en wij hebben de leden 4 maand gegeven omdat ze zeiden dat ze het druk hadden met school/werk.
- De sitemasters chat: Die is nu al een maand online en men stopt er moeite in en toch komt er niemand. (ik zit daar soms 3 uur alleen tot er iemand komt en dan weer vertrekt na 5 seconden)

Maar ik ben natuurlijk ook blij met de positieve dingen die we meegemaakt hebben. We laten ons niet hangen, we doen gewoon verder.

Marten schreef:
Het topic is heropend. Dit omdat we als crew beseffen dat we ervan kunnen leren.
Offline marten - 10/08/2007 21:22
Avatar van marten Beheerder Normaal mag een hele post niet in vet geschreven zijn maar dit is een belangrijke 

We hebben dit topic heropend om samen met de leden te zoeken naar verschillende oplossingen. Dit is dus absoluut geen topic om maar even gezellig te kletsen of een beetje onzin en offtopic te gaan posten. Draag goede argumenten aan in dit topic zodat we er samen aan kunnen gaan werken
Offline vinTage - 10/08/2007 21:28 (laatste wijziging 10/08/2007 21:31)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik denk dat jullie gewoon elke domme reactie moeten deleten, ik weet zeker dat jullie elk topic doorlezen, dus is het een kleine moeite om even op de delete knop te rammen.

(this post will be deleted in a few seconds) ^^

Mensen die VAAK simpele vragen stellen ook terechtwijzen/waarschuwing geven. (en die ingebouwde sleep gaan gebruiken op irritantelingen)

(mijn volgende post is 5 minuten na submit)

Offline marten - 10/08/2007 21:29
Avatar van marten Beheerder Dat gebeurt ook in dit topic.
Offline Rens - 10/08/2007 21:38

Crew algemeen
Iedereen hier heeft het over kritiek.
Kijk, ik kan best tegen kritiek, maar als het zo over komt dat wij (lees: de crew) niks meer goed kunnen doen, gaat het plezier vanzelf weg hè.
Het is nog steeds "vrijwilligerswerk", en dat doe je met plezier.
Maar zoals hierboven gezegd, door de manier waarop alles geuit word hier, gaat het plezier vanzelf weg...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2018 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: FireMultimedia - Laadtijd: 0.438s