login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

adverteren belastingen

Offline maigel - 03/07/2007 18:36
Avatar van maigelPHP beginner hey sima's,
ik was van plan als m'n site een beetje groter wordt er wat advertenties op te zetten, ik ben wel nog geen 18 maar ik mocht van m'n ouders het op hun naam laten zetten. ik dacht het te doen via google adsense maar daar moet je ook je belastingsgegevens invullen en dat zagen ze echter NIET zitten.
zijn er andere site's waar je in contact kunt komen met adverteerders waar je geen belastingsgegevens moet invullen?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tom169 - 04/07/2007 08:36
Avatar van tom169 Nieuw lid nee, dat moet echt niet! Je moet enkel zo'n nummer opgeven als je in Amerika woont. Je ouders hoeven dus niet bang te zijn of zo...
Offline zointer - 04/07/2007 10:16
Avatar van zointer HTML gevorderde Google is wettelijk verplicht om Amerikaanse belastinggegevens......
en neem eens de moeite om op hun site eens te lezen
Wat niet voor google dient maar wel door je ouders->
Citaat:
Je moet op het belastingsformulier alle inkomsten melden ook dat van minderjarige kinderen.
Hiervoor is er een apparte invulvak voorzien(welke juist weet ik niet van buiten).

Het enige verschil is dat de inkomsten van een miderjarige belastingsvrij is MAAR er is ook een beperking in wat je jaarlijks mag verdienen(wordt aanzien als vakantie job )"je moet wel zien dat google ads op jouw naam staat niet die van je ouders".
Het beste dat je kan doen om je goed te laten informeren is naar de vakbond gaan waar je ouders zijn aangesloten of via deze site

Natuurlijk je doet hiermee wat je wil ik kom niet innen^^
Offline maigel - 04/07/2007 21:29 (laatste wijziging 04/07/2007 21:33)
Avatar van maigel PHP beginner had al eens op hun site gekeken maar ik had die link niet gezien van al die amerikaanse en niet amerikaanse belastingsgegevens.

dus eigenljk komt het er gewoon op neer: als je niet in de vs woont moet je die niet invullen toch?
(ps: we zijn wel zelfstandigen hier thuis, ik weet niet dat dit hier iets mee te maken heeft maar ik zeg het maar)
Offline zointer - 04/07/2007 21:35 (laatste wijziging 04/07/2007 21:38)
Avatar van zointer HTML gevorderde
Citaat:
dus eigenljk komt het er gewoon op neer: als je niet in de vs woont moet je die niet invullen toch?

Als je kan lezen toch, staat er toch zo is niet voor u maar moet wel activeren, lees wat er staat

[edit]als zelfstandige zijn er andere regels van toepassing, zeker al het op een naam van je ouders komt te staan[/edit]
Offline maigel - 04/07/2007 21:51
Avatar van maigel PHP beginner @zointer
ik heb nog eens gaan kijken op het adsense hulpcentrum maar ik snap het niet echt. jij zegt net dat minderjarigen ook kunnen adverteren en dat dit dan als vakantiejob wordt gerekend, maar op het hulpcentrum staat dat je minimaal 18 moet zijn en hier zie ik niets staan over minderjarige kinderen
Offline JBke - 04/07/2007 22:02 (laatste wijziging 04/07/2007 22:05)
Avatar van JBke PHP gevorderde je moet inderdaad 18 zijn voor adsense wat hierboven boedoeld werd was leuk maar gaat NIET voor adsense. Je kan proberen uiteraard. Wat denk je te gaan verdienen met adsense??? reken eens even uit tussen de 0,03 en 0,51 cent voor 1 klik als je er echt iets aan wil verdienen, ik hoop het voor je natuurlijk, ga je echt wel een goeie site ineen moeten steken om schrik te gaan hebben van de belastingen erop?

Offtopic: miderjarige kinderen, zijn er dan meerderjarige kinderen (uiteraard maar Got the point??)
Offline zointer - 04/07/2007 22:15
Avatar van zointer HTML gevorderde ik heb niet gezegt dat je mag/kan adverteren als miderjarige.
Citaat:
"je moet wel zien dat google ads op jouw naam staat niet die van je ouders".

Daar mee heb ik niet gezegt dat het kan of mag hé
en als google zegt:
Citaat:
De begunstigde moet minstens 18 jaar zijn om te mogen deelnemen aan Google AdSense.

Dan moet je er ook aan houden.

En als je niet begrijpt wat ze bedoelen moet je ook geen zakkelijke dingen beginnen om inkomsten te verschaffen.

@JBke nee dat is waar(verdienste), maar als wel zo is ben je pineut^^

btw er is mij onlangs van de bank gevraagt voor wat ik die rekening gebruikt, zoals je weet moeten ze vreemde transacties controleren en aangeven;-)
En verder ga ik hier niet op in.
Offline maigel - 04/07/2007 22:22 (laatste wijziging 04/07/2007 22:24)
Avatar van maigel PHP beginner @jbke
zou eigenlijk gewoon moeten zijn om m'n host te kunnen betalen en is het niet €0,03 ipv 0,03 cent

btw eigenlijk was m'n oorspronkelijk vraag is er een adverteersite waar je dit allemaal niet moetinvullen?
Offline Rens - 04/07/2007 22:34
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Even een gokje hé.
Als je zoiets niet moet invullen, kan die advertentisite het dus niet melden bij de belasting.
Gebeurd dit niet, dan gebeurd het dus zwart.
Aangezien je illegaal bezig bent op dat moment, lijkt het me dat je het overal in moet vullen.

Correct me if I'm wrong...
Offline maigel - 04/07/2007 22:36
Avatar van maigel PHP beginner @rens
nou dat bedoelde ik net, ik dacht ook al dat het dan in het zwart zou zijn dus het verbaasde me dat je dit niet moest invullen
btw kent er iemand tradedoubler? zoja hoe zit het daarop?
Offline Voldemort - 05/07/2007 13:46
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Je moet gewoon die wizard in je account volgen. Verder hoef je niks te doen denk ik, geen gegevens invullen. Enkel het juiste rondje aanklikken en op "Doorgaan" klikken.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s