login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WetAuteursrecht

Offline delta_004 - 06/05/2007 18:26 (laatste wijziging 06/05/2007 18:28)
Avatar van delta_004Onbekend Hoi

Mijn vriend is een systeem binnegekropen door een bug, de eigenaar van die site is er achter gekomen en die willen aangifte doen. Ik heb die site gemaakt en ik ben uiteindelijk de crew uitgegaan. Copyrights MOESTEN blijven staan, deze zijn later verwijderd. DIt is tog verboden? Ik heb gezeg als jij aangifte doet doe ik ook zo zielig want jullie hebben mijn copyrights verwijderd

http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw/45m.html

Kan iemand mij wat meer informatie geven hoe dat in zen werk gaat met auteursrecht

27 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 06/05/2007 18:32
Avatar van Ibrahim PHP expert volgens mij is dat chantage wat jij doet 

Verder is het logisch dat de eigenaar aangifte doet, zou ik ook doen. Je hoort gewoon niet zulke dingen te doen
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:33 (laatste wijziging 06/05/2007 18:34)
Avatar van delta_004 Onbekend Nee mar zij doen ook MIJN copyrights verwijderen. Ik heb ook gezegt als jullie zo zielig zijn om aangifte te doen doen wij dat ook

PS: Wat versta jij onder Chantage
Offline Ibrahim - 06/05/2007 18:35
Avatar van Ibrahim PHP expert Tja, in jou geval is het: geef mijn vriend niet aan of anders doe ik aangifte over jou.

Je vriend is degene in de problemen, als ik jou was zou ik er gewoon buiten blijven 
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:37
Avatar van delta_004 Onbekend Nee hij helpt mij ook altijd, die mensen snappen niet dat het zelf voor hun ook een heel gezijk is om aangifte te doen en het brengt veel tijd in. Ze hebbe gen eens bewijs:O Alleen dom DB LOgje en zo slim om apache logs te zien zijn ze niet:O, Trouwens hoe zit het met copyright verwijdering?
Offline Pieter - 06/05/2007 18:38 (laatste wijziging 06/05/2007 18:39)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Zijn er bewijzen dat hij binnen geweest is? Heb jij het bewijs dat jij de site hebt gemaakt? Heeft hij schade aangebracht?

Zonee, dan heeft geen enkele partij een voet om op te staan, de politie zal er nooit een zaak van maken.
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:55
Avatar van delta_004 Onbekend Geen schade, En um bewijs weet niet db log meer niet
Offline ikkedikke - 06/05/2007 19:23
Avatar van ikkedikke PHP expert In hoeverre is het eigenlijk verboden om een lek te vinden in een systeem? Zolang je 'gebruik maakt van de diensten van de site' is iets moeilijk illegaal te bevinden toch?
Offline bertmelis - 06/05/2007 19:54 (laatste wijziging 06/05/2007 19:55)
Avatar van bertmelis PHP interesse Systeem binnendringen mag niet. Punt uit. Ik ga toch ook niet in iemands huis binnen omdat de deur open staat?

En wat de copyrights betreft: als je kan aantonen dat jij de site gemaakt hebt, mogen ze zonder jouw toestemming uw copyrights niet verwijderen. In vele gevallen worden internetsystemen met verschillende licenties verkocht: gebruik, doorverkoop, debranding...

Ik weet natuurlijk niet met welke licentie jij uw werk verkocht hebt, maar ik neem aan dat zij de copyright niet mochten verwijderen.

PS Als je uiteindelijk toch een klacht indient, haal je klacht dan wel door een de spellingscontrole.
Offline nemesiskoen - 06/05/2007 20:35 (laatste wijziging 06/05/2007 20:36)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik betwijfel of mr Delta dit op een officiële manier heeft verkocht. Dus eigenlijk heeft hij ook niets om op te staan. Btway, de politie/het rechtsysteem houdt zich echt niet bezig met zaken op dit niveau.

Though als je het niet hebt verkocht maar als 'vriendendienst' of whatever je het noemt, en je hebt een geschreven overeenkomst dan heb je iets. Een ongeschreven/gesproken overeenkomst heeft geen waarde. Hoedanook, hier houden ze zich echt niet mee bezig.
Offline ThAlmighty - 06/05/2007 21:03
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Als je webdesigner bent van enige niveau hou je je sowieso niet bezig met dergelijke onzinnigheden. Leg je er bij neer, ga in het vervolg dergelijke situaties uit de weg.

Gebruik bijvoorbeeld de Creative Commons licensie, dan heb je het in ieder geval een beetje gecoverd.

Ik heb zelf ook eens bij een community in de crew gezeten, mooie layout gemaakt enzo. Vervolgens krijg ik ruzie met de "baas" over het feit dat mijn naam genoemd moest worden. Beng, uit de crew. En de layout is er nog steeds en mijn naam staat ergens op een pagina achteraf.

Hier moet je je gewoon bij neerleggen, dat is het risico wat je loopt als je bij een community gaat of internetdiensten aanbied, zeker op onprofessioneel niveau.

Als je serieus wilt worden, denk er zeker over na wit te gaan. Ik heb nu net een maand geleden alles geregeld. Ben officieel bedrijf nu, alles via offertes en factures. Dit werkt fijn, omdat je afspraken op papier hebt. Hier kan je altijd op terug vallen.

Nu even mijn mega post eindigen met het volgende: Hack nooit een website. In mijn ogen ben je dan een zielige trieste rukker die zelf niets kan en daarom iemands anders werk gaat vernielen. Misschien kom ik hier wat hard uit de hoek, maar ik vindt hacken zo ontzettend laf. Tss. 

Gegroet,

ThAlmighty
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2020 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.273s