login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WetAuteursrecht

Offline delta_004 - 06/05/2007 18:26 (laatste wijziging 06/05/2007 18:28)
Avatar van delta_004Onbekend Hoi

Mijn vriend is een systeem binnegekropen door een bug, de eigenaar van die site is er achter gekomen en die willen aangifte doen. Ik heb die site gemaakt en ik ben uiteindelijk de crew uitgegaan. Copyrights MOESTEN blijven staan, deze zijn later verwijderd. DIt is tog verboden? Ik heb gezeg als jij aangifte doet doe ik ook zo zielig want jullie hebben mijn copyrights verwijderd

http://www.wetboek-online.nl/wet/Aw/45m.html

Kan iemand mij wat meer informatie geven hoe dat in zen werk gaat met auteursrecht

27 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 06/05/2007 18:32
Avatar van Ibrahim PHP expert volgens mij is dat chantage wat jij doet 

Verder is het logisch dat de eigenaar aangifte doet, zou ik ook doen. Je hoort gewoon niet zulke dingen te doen
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:33 (laatste wijziging 06/05/2007 18:34)
Avatar van delta_004 Onbekend Nee mar zij doen ook MIJN copyrights verwijderen. Ik heb ook gezegt als jullie zo zielig zijn om aangifte te doen doen wij dat ook

PS: Wat versta jij onder Chantage
Offline Ibrahim - 06/05/2007 18:35
Avatar van Ibrahim PHP expert Tja, in jou geval is het: geef mijn vriend niet aan of anders doe ik aangifte over jou.

Je vriend is degene in de problemen, als ik jou was zou ik er gewoon buiten blijven 
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:37
Avatar van delta_004 Onbekend Nee hij helpt mij ook altijd, die mensen snappen niet dat het zelf voor hun ook een heel gezijk is om aangifte te doen en het brengt veel tijd in. Ze hebbe gen eens bewijs:O Alleen dom DB LOgje en zo slim om apache logs te zien zijn ze niet:O, Trouwens hoe zit het met copyright verwijdering?
Offline Pieter - 06/05/2007 18:38 (laatste wijziging 06/05/2007 18:39)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Zijn er bewijzen dat hij binnen geweest is? Heb jij het bewijs dat jij de site hebt gemaakt? Heeft hij schade aangebracht?

Zonee, dan heeft geen enkele partij een voet om op te staan, de politie zal er nooit een zaak van maken.
Offline delta_004 - 06/05/2007 18:55
Avatar van delta_004 Onbekend Geen schade, En um bewijs weet niet db log meer niet
Offline ikkedikke - 06/05/2007 19:23
Avatar van ikkedikke PHP expert In hoeverre is het eigenlijk verboden om een lek te vinden in een systeem? Zolang je 'gebruik maakt van de diensten van de site' is iets moeilijk illegaal te bevinden toch?
Offline bertmelis - 06/05/2007 19:54 (laatste wijziging 06/05/2007 19:55)
Avatar van bertmelis PHP interesse Systeem binnendringen mag niet. Punt uit. Ik ga toch ook niet in iemands huis binnen omdat de deur open staat?

En wat de copyrights betreft: als je kan aantonen dat jij de site gemaakt hebt, mogen ze zonder jouw toestemming uw copyrights niet verwijderen. In vele gevallen worden internetsystemen met verschillende licenties verkocht: gebruik, doorverkoop, debranding...

Ik weet natuurlijk niet met welke licentie jij uw werk verkocht hebt, maar ik neem aan dat zij de copyright niet mochten verwijderen.

PS Als je uiteindelijk toch een klacht indient, haal je klacht dan wel door een de spellingscontrole.
Offline nemesiskoen - 06/05/2007 20:35 (laatste wijziging 06/05/2007 20:36)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ik betwijfel of mr Delta dit op een officiële manier heeft verkocht. Dus eigenlijk heeft hij ook niets om op te staan. Btway, de politie/het rechtsysteem houdt zich echt niet bezig met zaken op dit niveau.

Though als je het niet hebt verkocht maar als 'vriendendienst' of whatever je het noemt, en je hebt een geschreven overeenkomst dan heb je iets. Een ongeschreven/gesproken overeenkomst heeft geen waarde. Hoedanook, hier houden ze zich echt niet mee bezig.
Offline ThAlmighty - 06/05/2007 21:03
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Als je webdesigner bent van enige niveau hou je je sowieso niet bezig met dergelijke onzinnigheden. Leg je er bij neer, ga in het vervolg dergelijke situaties uit de weg.

Gebruik bijvoorbeeld de Creative Commons licensie, dan heb je het in ieder geval een beetje gecoverd.

Ik heb zelf ook eens bij een community in de crew gezeten, mooie layout gemaakt enzo. Vervolgens krijg ik ruzie met de "baas" over het feit dat mijn naam genoemd moest worden. Beng, uit de crew. En de layout is er nog steeds en mijn naam staat ergens op een pagina achteraf.

Hier moet je je gewoon bij neerleggen, dat is het risico wat je loopt als je bij een community gaat of internetdiensten aanbied, zeker op onprofessioneel niveau.

Als je serieus wilt worden, denk er zeker over na wit te gaan. Ik heb nu net een maand geleden alles geregeld. Ben officieel bedrijf nu, alles via offertes en factures. Dit werkt fijn, omdat je afspraken op papier hebt. Hier kan je altijd op terug vallen.

Nu even mijn mega post eindigen met het volgende: Hack nooit een website. In mijn ogen ben je dan een zielige trieste rukker die zelf niets kan en daarom iemands anders werk gaat vernielen. Misschien kom ik hier wat hard uit de hoek, maar ik vindt hacken zo ontzettend laf. Tss. 

Gegroet,

ThAlmighty
Offline Abbas - 06/05/2007 22:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
In mijn ogen ben je dan een zielige trieste rukker die zelf niets kan en daarom iemands anders werk gaat vernielen.


Als je een degelijk systeem kan hacken kan je wel degelijk IETS!

Citaat:
maar ik vindt hacken zo ontzettend laf.

Twee puntjes hierover:

1. Het is "ik vind" en niet "ik vindt"
2. Hacken is niet laf als het je beroep is (fouten opsporen in systemen en repareren)
Offline zwinselman - 06/05/2007 23:45
Avatar van zwinselman Lid
Citaat:
2. Hacken is niet laf als het je beroep is (fouten opsporen in systemen en repareren)


In zoverre vind ik het niet laf dat deze personen er dan geen misbruik van maken.....

"echte" hackers melden dit aan de eigenaar en brengen geen schade aan.

Er zijn nog te veel personen die doen het andersom... Dan vind ik dat inderdaad laf, en kan je NIETS. Anders hou je je wel met andere dingen bezig.

Offline Ibrahim - 06/05/2007 23:47
Avatar van Ibrahim PHP expert en in dit geval is het niet zijn beroep en zocht hij geen fouten die hij dan repareerde maar ging gewoon zonder te vragen een systeem binnen.
Offline ThAlmighty - 07/05/2007 07:35
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Precies jonges en @titjes, het is wel vet als je het kan ja en die beroepshackers hebben ook wel respect en die zooi. Maar op dergelijk niveau hacken, dan ben een zielige trieste rukker die zelf niets kan en daarom iemands anders werk gaat vernielen.

Ps. Mijn taal is niet mijn sterkste punt, weet ik, maar als iedereen nou is stopt met telkens te posten dat ik een t gebruik waar dat niet mag, daar heb ik leraren voor.
Offline Abbas - 07/05/2007 13:08 (laatste wijziging 07/05/2007 16:05)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Daar heb je gelijk in, maar in de regels van SiMa staat dat je Algemeen Nederlands moet gebruiken, dus een beetje letten op mogelijke fouten is het minste wat er gevraagd wordt denk ik... 


Citaat:
PieterC edit:
En gelijk heb je Titjes. Alleen moet niet elk lid vijf keer dezelfde fout aanwijzen, want dat maakt de conversatie minder leesbaar.
Offline spiedo - 07/05/2007 16:08
Avatar van spiedo Nieuw lid Ga naar copyright.com en lees daar
Offline vinTage - 07/05/2007 16:10 (laatste wijziging 07/05/2007 17:30)
Avatar van vinTage Nieuw lid Topics vol zeveren over spelfouten maakt het ook niet leesbaarder, delete gewoon reacties over een d of t foutje / is of eens en soortgelijke.

Als iemand nou msn of breezah praat, delete dan DIE reply, verder zijn al die terechtwijzigingen over minuscule spelfouten alleen maar oorzaak van lange onleesbare vol brol staande forum topics.

(deze reply staat op de shitlist nu )

Citaat:
Siliecom14's edit:
Nee, deze reply was (verbaasd dat ik ben ) nogal nuttig
Offline timmie_loots - 07/05/2007 20:05
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde @ThAlmighty: Je post raakt kant nog wal.

Vaak is het zo dat hackers zelf een groot verstand van het gebruikte platform hebben en daarom zo goed zijn. De mensen die het beste zijn met een taal (het zij PHP, het zij ASP, het zij elke andere scripttaal) zijn vaak ook het beste in het hacken van systemen geschreven in die taal. Zeggen dat dat soort mensen niets kunnen is dus gewoon raar.
Offline ThAlmighty - 07/05/2007 23:28 (laatste wijziging 07/05/2007 23:28)
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Even een vergelijking om jouw hopelijk te laten inzien wat voor onzin je zit te krijsen. Ik zit namelijk in tweestrijd en schrijf het hier even op

Inbrekers zijn slim, cool en echt dá shit
Als ik weet hoe ik het slot op jouw deur open kan maken, geeft mij dat dan het recht dat te doen en in jouw huis rond te kijken.
Nee!
Maar wacht ik raak niets aan, neem niets mee en doe eigenlijk dus gewoon helemaal niets. Dan mag het toch wel? Er is toch geen probleem als ik dat doe?
Nee, ik heb geen recht jouw huis binnen te komen zonder toestemming!
Maar ik heb gestudeerd in slotenmaken en ben professioneel en hoogaangeschreven slotenmaker. En daarmee heb ik natuurlijk gelijk alle privileges om mijn vak te (mis)gebruiken, hoe durf je mij voor een zielige trieste rukker die zelf niets kan uit te maken? Sterker nog hoe durf je mijn kennis te ondermijnen?
Al weet ik nog zoveel en ben ik nog zo geweldig, ik mag niet het gore lef hebben iemand te hacken
Maar dan stel ik mijn nog triesteren fans teleur, zij die voor mij opkomen. Zij die mij adoreren!
Kstt, wegwezen!

Jouw uitspraak gaat nergens over, mensen kunnen aan harvard gestudeerd hebben maar dat geeft ze geen recht de wet te overtreden!

Ik heb genoeg gezegd, lijkt me!
Offline Abbas - 07/05/2007 23:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Inderdaad, ThAlmighty je reactie is overdreven, het is niet omdat ze laf zijn dat ze niets kunnen... Goed, je hebt gelijk: het is niet omdat ze kunnen inbreken dat ze het mogen, maar dat betekent niet dat ze niets kunnen...
Offline vinTage - 07/05/2007 23:51
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik vind niks mis met de vergelijking die gesteld werd door thealmighty
Iemand die niet met zn poten van andermans werk kan afblijven is gewoon een zielige lozer en wat mij betreft mogen die zn klauwen worden afgehakt, net zoals in de middeleeuwen.

Het enige wat ze "kunnen" is op achterbakse wijze proberen de grote jongen uit te hangen.

Wat betreft de topicstarter, daar is het verhaal weer iets anders, want daar is de "bewoner" zelf de dief...dus bij IEDEREEN tjop tjop, handjes weg

edelachtbare rechter vinTage heeft gesproken 
Offline Abbas - 07/05/2007 23:53
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
^^
Ik zeg niet dat het geen dikke loser is, maar hij kan wel degelijk iets, daar gaat het om...

I rest my case 
Offline zwinselman - 08/05/2007 08:02
Avatar van zwinselman Lid
Citaat:
Ik zeg niet dat het geen dikke loser is, maar hij kan wel degelijk iets, daar gaat het om...


waarom houden ze zich daar dan niet mee bezig...........
in plaats van andermans werk te vernielen...

Ze kunnen dus echt helemaal niets....
Offline Addow - 08/05/2007 08:35 (laatste wijziging 08/05/2007 10:26)
Avatar van Addow Gouden medaille

PHP beginner
n/o, delta_004, maar na wat googlen weet ik echt niet wat ik van je moet denken. Je lijkt me corrupt aangelegd van top tot teen. Een paar denkwijzen:

- Je bent van '93 ipv '92, waarom je ouder voordoen hier? En niet alleen hier, maar ook hier beweer je van '86' te zijn. Allen zelfde dag, fakerd! Hoe weet ik dat je maximaal 13 bent, je hebt je ergens in een post versproken dat je 10 was (in 2004).
- http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?t=8967 & http://forum.pc-active.nl/viewtopic.php?p=94263 -> waar hou jij je mee bezig?
- Om de haverklap vraag je in topics naar login scripts, dirscripts,... -> 't is dat ge zo creatief bent aangelegd.

Als ik dit soort zaken allemaal lees, en vervolgens deze topic nog eens herlees, komt er weer maar ding in me op: waar houde gij u mee bezig?

Een zwart-site met copyrights is in de eerste al bijzonder riskant, en dan de eigenaar onder druk zetten (vergeet namelijk niet dat hij je ervoor betaald heeft en dus nu de rechten daarover bezit). Het zou mij verbazen mocht 100% van die code van u zijn, als ge elke 5 botten achter scripts vraagt links en rechts, dus ik vind het één en al zieligheid op een hoopje.

Hou je eens met volwassener zaken bezig, kameraad! 
Offline xSc - 08/05/2007 12:21
Avatar van xSc Onbekend <span> een regtzaak aan joh wie weet win juhhhhhh
Offline Thomas - 08/05/2007 12:31 (laatste wijziging 08/05/2007 12:31)
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
Mijn vriend is een systeem binnegekropen door een bug
Dat klinkt als nalatigheid / gebrekkige security.

Citaat:
de eigenaar van die site is er achter gekomen en die willen aangifte doen.
Jouw vriend was zelf niet zo vriendelijk om de eigenaar te verwittigen van dit lek? Oh, hij was het lek aan het uitbuiten. Goed bezig .

Citaat:
Ik heb die site gemaakt en ik ben uiteindelijk de crew uitgegaan. Copyrights MOESTEN blijven staan, deze zijn later verwijderd. DIt is tog verboden? Ik heb gezeg als jij aangifte doet doe ik ook zo zielig want jullie hebben mijn copyrights verwijderd.
Hm, ben jij dan niet weer aansprakelijk voor het lek? Bij wie ligt de verantwoordelijkheid van de security? En heb jij alle scripts wel echt zelf geschreven, of heb je alles bij elkaar geraapt en er dan jouw copyright ondergeplakt?

Je "vriend" was iig verkeerd bezig door dit lek uit te buiten (tenzij dit niet het geval is, maar waarom heeft hij dat dan niet gemeld?).

Of was jij die vriend? 

Ik denk trouwens niet dat er aangifte gedaan zal worden, het klinkt allemaal niet erg professioneel.

Zou jij je naam onder die slecht beveiligde site terug willen zien? 
Offline xSc - 08/05/2007 12:37 (laatste wijziging 08/05/2007 12:37)
Avatar van xSc Onbekend Addow, dat is niet waar wat je zegt.

Als jij een site verkoopt, blijf jij altijd eigenaar van de code, tenzij anders afgesproken. Je verkoopt eigenlijk dus alleen het resultaat.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s