login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

admin achter site

Offline Grayen - 28/04/2007 11:19
Avatar van GrayenPHP ver gevorderde Geachte leden,

Ik ben nu bezig met een admin achter een site. Ik maak gebruik van classes en alles wordt autmatisch aangemaakt, ik hoef alleen bijvoorbeeld ?p=news&ond=edit&id=7 in te vullen en ik kan het nieuwsbericht met id=7 wijzigen, als ik daarvoor natuurlijk de bijbehorende rechten heb.

Nu zou ik graag van jullie willen weten: Waar zetten jullie al die edit/delete links neer? Maken jullie gebruik van een hele panel, met bijvoorbeeld een tabel met daarin de titels en daarnaast die commando linkjes of zetten jullie dit bijvoorbeeld onder elke bericht? Of hoe pakken jullie dit anders aan?

Ik wil dit graag weten, omdat nieuwsgierig ben hoe anderen dit aanpakken, want misschien weet iemand een mooie manier om deze linkjes mooi in zijn site te verwerken waar ik nog nooit aan heb gedacht.

Met vriendelijke groeten,

Grayen

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 28/04/2007 11:27 (laatste wijziging 28/04/2007 11:28)
Avatar van vinTage Nieuw lid http://www.imgd...8/img1.png

mn icoontjes zijn niet echt deftig...ik moet eens andere nemen 

De poster ziet alleen de edit knop natuurlijk.
Offline Scythen - 28/04/2007 13:01 (laatste wijziging 29/04/2007 21:40)
Avatar van Scythen PHP gevorderde VinTage is dé master in php.

Citaat:
Siliecom14's edit:
Wat een bijdrage 

4. bij het plaatsen van een reactie

plaats een reactie als je denkt een zinvolle bijdrage te kunnen leveren aan de discussie
Offline W0etah - 28/04/2007 13:09
Avatar van W0etah PHP beginner volgens mij doen de meeste sites het zoals vinTage, is veel makkelijker dan een admin paneel met een lijst van alle topics en reacties
Offline webstab - 28/04/2007 13:34
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Bij een forum:
> Gewoon bij ieder bericht knopjes
Bij nieuwsberichten
> Bij ieder bericht
> In adminpaneel een hele lijst (met ineens voor archief enz)
Bij alle andere
> Bij iedere bericht het aantal knopjes
Offline Vakama - 28/04/2007 14:12
Avatar van Vakama HTML beginner Ik denk dat Sima de link of icoontjes in de balk onder elke post zet...
Daar zou ik het ook doen, is het handigste en logischte
Offline Dark_Paul - 29/04/2007 13:28
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Ik ben nu bezig met een spel, daar wil ik voor de beheerders een apart controlepaneel maken.
Via dat paneel kunnen we dan bevoorrading aanpassen, bans bekijken (en opheffen), nieuws bewerken.
De admins krijgen alleen een knop bij de gebruikersnamen van leden te zien om ze een waarschuwing ofzo te geven (hoe ik dat precies maak weet ik nog niet).
De beheerders krijgen in ieder geval een (groot) controlepaneel om alles te beheren.
Er zit geen ingebouwd forum bij, daar hoef ik dus geen rekening mee te houden.
Offline Nanon - 29/04/2007 13:48
Avatar van Nanon PHP interesse Ikzelf heb een heel simpel systeem om gebruikers rechten te geven. Je voegt in je database (bij je leden) een veld toe. Je zet de rechten er bijvoorbeeld zo in: 0;1;0;1;1;0;1;1

Haal je op, explode je en dan via arrays ga je kijken of array 1 wel 1 is, zo ja dan heb de gebruiker toegang om wat te zien/ kunnen doen.

Of zit ik in de verkeerde richting te denken?
Offline gothmog - 29/04/2007 15:02
Avatar van gothmog Lid Ik ben bezig met een groot webshop-systeem. Daar is het dan weer handig om alles appart te houden vindt ik. Producten toevoegen etc.
Het is maar net wat voor n site je hebt...
Offline Grayen - 29/04/2007 16:54
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Leuk dat er veel mensen hier hun reactie hebben gegeven . Ik ben nu tot een conclusie gekomen hoe ik het wil gaan doen. Ik maak een functie of statische classe (ligt eraan hoe ingewikkeld hij wordt) en zet deze bij elke rij die ik uit mijn database haal. Voor alle duidelijkheid:

  1. <?php
  2. function prepare($aArray, $sPrimary = 'id')
  3. {
  4. if(isset($aArray[$sPrimary]) === true)
  5. {
  6. // maak buttons van edit en delete
  7. return true;
  8. }
  9. return false;
  10. }
  11. if(($pQuery = mysql_query('SELECT * FROM TABLE')) !== false)
  12. {
  13. while(($aRow = mysql_fetch_assoc($pQuery)) !== false)
  14. {
  15. prepare($aRow);
  16. // verwerkt de rest
  17. }
  18. }
  19. ?>


Zo ongeveer, wil ik er dan zorgen dat ik simpel, bij elke rij uit de tabel netjes die edit/delete knopjes krijg (ik werk met een template class dus kan ze makkelijk een plaats geven in de template).

Daarnaast maak ik voor admin ook nog een mooi schema, waar ze alles vanuit een admin panel kunnen beheren. Daarmee bedoel ik gewoon een pagina, met daarop allerlei select velden in een formulier met een get methode wat eigenlijk het zelfde neer komt op knopjes klikken, maar dan allemaal op een pagina.

Ik weet nog niet of ik dat ga doen voor iedere beheerder (dus dat ik daarvoor een script ga maken die automatisch een admin pagina maakt aan de hand van de rechten van de admin) of dat ik hem alleen voor de echte webmaster ga geven.

Mijn rechten systeem werkt met usergroups en functies. Elke groep kan je functies geven en elk lid kan je dan weer tot meerdere usergroups laten behoren.
Offline delta_004 - 29/04/2007 21:10
Avatar van delta_004 Onbekend Ik wist niet dat Vintage php kon:P BTW ik lees door dat wazige ge doe heen...

Maar je kan het beste de links gewoon bij elk horend item doen, aangezien het dan nogal easy is om te bewerken etc
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s