login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rare vraagteken

Offline gothmog - 28/03/2007 23:08
Avatar van gothmogLid Hallo,

Ik heb tekst in de database gezet, haal het er weer uit een krijg een rare vraagteken.
Zie hier

Ik doe verder geeh htmlspecialchars of wat...
Het staat er gewoon zo in:
efficiënte

Iemand een idee?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline phpfreak - 28/03/2007 23:10
Avatar van phpfreak PHP beginner Is waarschijnlijk dat je browser of host die ë niet herkend, heb dat al meer gezien alleen niet met dat vraagteken maar wel dat er een vragteken komt of een omgedraait vraagteken ofzo
Offline amon_amarth - 29/03/2007 08:40
Avatar van amon_amarth Lid str_replace("ë", "ë"); ofzo. Ik weet niet precies hoe dat werkt maar je moet gewoon ë door ë laten vervangen zodat je gewoon ë kan typen en dat er ë komt te staan want ë werkt wel.
Offline ThePope - 29/03/2007 08:45
Avatar van ThePope Nieuw lid gewoon in plaats van ë, ë gebruiken. Dan kom je ook door de W3 validatie en is dat str_replace enz. niet nodig ;-)
Offline amon_amarth - 29/03/2007 08:53
Avatar van amon_amarth Lid
Citaat:
gewoon in plaats van ë, ë gebruiken. Dan kom je ook door de W3 validatie en is dat str_replace enz. niet nodig
Ja maar als je met een admin werkt heb je meestal geen zin om efficiënt te typen dus daarom zei ik die str_replace(); ;)
Offline Rik - 29/03/2007 15:00
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Met htmlentities() hoef je niet voor elke entity een str_replace te maken. 
Offline ikkedikke - 29/03/2007 15:18
Avatar van ikkedikke PHP expert het ligt gewoon aan de charset van je pagina of je database. voor een structurele oplossing zou je alle charsets naar UTF-8 moeten omzetten.
Offline lemoinet - 29/03/2007 15:31
Avatar van lemoinet PHP gevorderde gene utf-8 (<-zuigt) maar een internationaal erkende charset iso-8859-15
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s