login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Donaties. | Pagina 2

79 antwoorden

Gesponsorde links
Offline bigsmoke - 20/03/2007 10:46
Avatar van bigsmoke PHP interesse ik vind het maar normaal dat je het grote deel van het geld bijhoudt. Is dat niet de bedoeling van een website er tch nog iets aan verdienen?

Ik zou het natuurlijk ook liever anders zien als lid op SiMa maar het is nu eenmaal zo. En ik zou juist hetzelfde doen met mijn websites.
Offline Ibrahim - 20/03/2007 11:16
Avatar van Ibrahim PHP expert bigsmoke, dat slaat toch nergens op... Ik zou echt nooit naar jou website gaan als je donaties in je eigen zak stak 
Offline Gerard - 20/03/2007 11:21
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
ik vind het maar normaal dat je het grote deel van het geld bijhoudt. Is dat niet de bedoeling van een website er tch nog iets aan verdienen?
Het gaat hier dan ook niet om de inkomsten vanuit google ads. Het gaat hier om donaties die gedaan worden aan sitemasters en niet aan de beheerder specifiek, zoals siliecom14 ook al opmerkt.
Offline marten - 20/03/2007 11:54
Avatar van marten Beheerder Sluit Sima gewoon dan ben je van al het gezeik af. Verder ben ik het met Gerard eens. En vind ik het zwak dat dP hier bij betrokken word.
Offline CounterForce - 20/03/2007 11:57 (laatste wijziging 20/03/2007 12:19)
Avatar van CounterForce Onbekend
Citaat:
Het gaat hier dan ook niet om de inkomsten vanuit google ads. Het gaat hier om donaties die gedaan worden aan sitemasters en niet aan de beheerder specifiek, zoals siliecom14 ook al opmerkt.


Het gaat hier toch geen gemekker worden he...
Alsof jij het geld dat je verdiend aan je website niet in je eigen zak zou steken...Joël studeerd, heeft een huishouden te doen(zoals hij indirect vermeld) en dan nog gaan werken om rond te kunnen komen...
En jij gaat hier *** wat mekkeren over een beetje geld dat hij gebruikt voor dagelijkse leven stand te houden?
******, jij hebt zeker ook rijke ouders die het geld naar je toe sturen als je het nodig hebt?

De meeste zijn zich blijkbaar nog niet bewust van het echte leven buiten de muren van het ouderlijke huis...
dus stop met hierover te mekkeren...***** man...
Precies een stelletjes kinderen die zeveren om een lolly :s :s 
Offline marten - 20/03/2007 11:59
Avatar van marten Beheerder en je zevert net zo hard mee
Offline CounterForce - 20/03/2007 12:09 (laatste wijziging 20/03/2007 12:19)
Avatar van CounterForce Onbekend ik zever mee? hehe , lees mss eens beter...ik ben blijkbaar 1 van de hele weinigen hier die begrijpen waarom Joël dat geld voor zichzelf houd...hij komt er trouwens ook eerlijk voor uit...

Ik heb respect voor zulke mensen...maar blijkbaar kunnen er veel dit precies niet goed appreciëren...


Als je geld doneert aan bijvoorbeeld ChildFocus of het Rode Kruis...zie je daar ooit wat van terug ? ik dacht het niet he?
Krijg je daar info over wat er met dat geld gedaan word? Ja, ze stellen je het mooier voor dan het eigenlijk is...want daar steken ze ook alles in hun zakken...maar daar word niks over gezegd...

...dus hou *** op met mekkeren en Joël af te breken...

Citaat:
Rens edit:
Laten we het netjes houden.
Offline marten - 20/03/2007 12:21
Avatar van marten Beheerder
Citaat:
Als je geld doneert aan bijvoorbeeld ChildFocus of het Rode Kruis...zie je daar ooit wat van terug ? ik dacht het niet he?
Krijg je daar info over wat er met dat geld gedaan word? Ja, ze stellen je het mooier voor dan het eigenlijk is...want daar steken ze ook alles in hun zakken...maar daar word niks over gezegd...


Zij doen tenminste nog iets voor de mensheid 
Offline Vakama - 20/03/2007 12:25
Avatar van Vakama HTML beginner Chill out, we willen toch allemaal dat er geen ruzies komen?

Mijn mening:
Het is ieders vrije wil als hij doneert.
Ik vind dat enkel de donateurs moeten weten wat er met het geld gebeurd, langs de andere kant vind ik dit ook weer niet.
Offline Gerard - 20/03/2007 12:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Het gaat hier toch geen gemekker worden he...
Alsof jij het geld dat je verdiend aan je website niet in je eigen zak zou steken...Joël studeerd, heeft een huishouden te doen(zoals hij indirect vermeld) en dan nog gaan werken om rond te kunnen komen...
Het gaat hier niet om geld wat je verdient met je website maar over geld wat je krijgt ten goede van de website zelf. Niet geld om in je eigen zak te steken.

Citaat:
En jij gaat hier *** wat mekkeren over een beetje geld dat hij gebruikt voor dagelijkse leven stand te houden?
******, jij hebt zeker ook rijke ouders die het geld naar je toe sturen als je het nodig hebt?
Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader zit in de WAO en mijn moeder werkt in het magazijn bij een kledingwinkel voor een hongerloontje. Niet zo aankomen makker.

Citaat:
De meeste zijn zich blijkbaar nog niet bewust van het echte leven buiten de muren van het ouderlijke huis...
dus stop met hierover te mekkeren...***** man...
En jij snapt geen ruk van management en bedrijfsvoering. Dus houdt alsjeblieft zelf je mond.

Citaat:
Als je geld doneert aan bijvoorbeeld ChildFocus of het Rode Kruis...zie je daar ooit wat van terug ? ik dacht het niet he?
Krijg je daar info over wat er met dat geld gedaan word? Ja, ze stellen je het mooier voor dan het eigenlijk is...want daar steken ze ook alles in hun zakken...maar daar word niks over gezegd...
Kan niet ito want een stichting/vereniging mag geen winst maken. Verder wordt er door de overheid/andere instanties gecontroleerd dat zoveel % ook daadwerkelijk naar het doel gaat waar het voor bedoelt is. Als dat niet zo is dan komt het altijd uit, dat heeft de geschiedenis uitgewezen.

Ik stel voor dat jij je nu maar even voor de rest buiten de discussie houdt, want je argumenten slaan op niets.
Offline Ibrahim - 20/03/2007 12:34
Avatar van Ibrahim PHP expert oke, laten we nu ontopic blijven want anders moet ik jammer genoeg deze topic sluiten... Het gaat om de donaties, en wat ermee gebeurt.

Nu hebben we al een voorstel, en bespreken we die voorstel. Word het goedgekeurd, dan komt er een wedstrijd anders wachten tot we een ander voorstel hebben.
Offline bigsmoke - 20/03/2007 12:38
Avatar van bigsmoke PHP interesse @siliecom14:
ja ik verwarde de ads met de donaties.

Citaat:
De inkomsten worden voornamelijk gebruikt voor mooie prijzen die we kunnen weggeven voor heerlijke wedstrijden. Iedereen die een steentje wilt bijdragen aan de website kan dus doneren door op de PayPal button te klikken!


Dan is het maar normaal dat de inkomsten (van donaties) naar prijzen gaan
Offline marten - 20/03/2007 12:40
Avatar van marten Beheerder ja en dat gebeurt dus niet dus is er een topic begint het te dagen Bigsmoke 
Offline Ibrahim - 20/03/2007 12:42
Avatar van Ibrahim PHP expert @marten, dat gebeurt dus WEL, we zijn toch bezig met een wedstrijd
Offline marten - 20/03/2007 12:42
Avatar van marten Beheerder ja nu ja na een topic. daarvoor niet 
Offline bigsmoke - 20/03/2007 12:44
Avatar van bigsmoke PHP interesse Marten waarom mensen verwijten? Discussier toch gewoon als fatsoenlijke mensen.

Topic is opgelost er komt een wedstrijd.
Offline Gerard - 20/03/2007 12:48
Avatar van Gerard Ouwe rakker Nee, ik wil ondertussen weten hoe het met het prijzenpotje zit dat aangelegd is tbv prijzen met geld wat uit de google ads komt. Dat zou dus nu ondertussen rond de 100-150 euro moeten zitten gezien het feit dat de laatste wedstrijd was in 2006 (september).
Offline KoenVR - 20/03/2007 12:53
Avatar van KoenVR Lid ik vind persoonlijk dat je er een les kan uit leren,
als je gewoon geld stort op een rekening,
zonder dat van die rekenening een open "boekhouding" wordt bijgehouden,
ben je gewoon niet echt slim bezig (neen ik noem de mensen die doneren niet dom)

maar het is blind storten, en dat vind ik maar iets raars....

mss is het een idee om op de site een "open boekhouding" waarop alle stortingen, alles afnames, alle veranderingen op de rekening getoond worden.
zodat mensen weten wat met het geld gebeurt....
Offline CounterForce - 20/03/2007 12:54 (laatste wijziging 20/03/2007 12:59)
Avatar van CounterForce Onbekend offtopic

Citaat:
En jij snapt geen ruk van management en bedrijfsvoering. Dus houdt alsjeblieft zelf je mond.


Dat slaat nergens op...wat heeft management en bedrijfsvoering te maken met het ouderlijk huis (zoals je zelf samenstelt in je post)???
En ik heb toevallig wel kennis van management...

Citaat:
Nee, ik wil ondertussen weten hoe het met het prijzenpotje zit dat aangelegd is tbv prijzen met geld wat uit de google ads komt. Dat zou dus nu ondertussen rond de 100-150 euro moeten zitten gezien het feit dat de laatste wedstrijd was in 2006 (september).


Volgens mij heb jij nog geen cent gedoneerd dus hoef jij al evenmin te makkeren over wat jij wil dat er gebeurd met dat geld...
Stop dus maar al met je flauwe kul en krijg een beetje verstand...


ontopic

Wat joël doet met dat geld heeft niemand zaken mee...
Doneren is uit vrije wil, wat wil zeggen dat je afstanddoet van dat geld en het wegschenkt...ik heb nog nooit hier iemand bezwaar horen maken i.v.m de donaties en wat hij/zij aan dergelijke donatie vereist...
Als je wou opvolgen wat er met jou donatie gebeurd, had je dat maar moeten melden...en anders moet je je geld maar bijhouden...
Als ik doneer, ga ik nadien ook niet staan mekkeren wat ik wil dat er met dat geld gebeurd...

Donatie = afstand doen van het bedrag = geen opvolging...

Dus hou aub op met het mekkeren hierover...
Offline Gerard - 20/03/2007 12:57 (laatste wijziging 20/03/2007 12:58)
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Wat joël doet met dat geld heeft niemand zaken mee...
Doneren is uit vrije wil, wat wil zeggen dat je afstanddoet van dat geld en het wegschenkt...ik heb nog nooit hier iemand bezwaar horen maken i.v.m de donaties en wat hij/zij aan dergelijke donatie vereist..
De donatie doe je aan sitemasters, niet aan Joël. Op de donatie pagina staat ook:
Citaat:
De inkomsten worden voornamelijk gebruikt voor mooie prijzen die we kunnen weggeven voor heerlijke wedstrijden. Iedereen die een steentje wilt bijdragen aan de website kan dus doneren door op de PayPal button te klikken!
Dus kom alsjeblieft niet aan dat het in eigen zak douwen van donaties nu goed is. (Ik zeg hier niet mee dat Joël dat doet, het gaat nu om het algemene beeld).
Offline KoenVR - 20/03/2007 13:14
Avatar van KoenVR Lid Zoals proxi zegt,
het is een donatie aan sima...
dus DE GOUDEN TIP (neem het van mij aan)
zo'n open boekhouding is echt de oplossing...
beperkt het sjoemel gedeelte toch al wat...
en liefst meer als 1 persoon erachter zetten.

ach,
en beginnen tieren wie er geen reet van weet heeft zeker geen zin,
op een toffe manier alles oplossen is altijd leuker 
Offline Joel - 20/03/2007 13:21 (laatste wijziging 20/03/2007 13:25)
Avatar van Joel Eigenaar Als er binnenkort weer een wedstrijd komt (en die zou er zoiezo komen) met prijzengeld tot 100 euro, dan weet je ineens het antwoord waar het donatiegeld naar toe gaat.

Na de laatste wedstrijd ben ik niet meer van plan om elke maand een wedstrijd te doen. Zo kunnen er aantrekkelijkere prijzen worden gegeven voor de winnaars.

Het donatiegeld zal natuurlijk ook niet blijven komen. In het begin was het wat populair en doneerden vele leden wat, maar na deze wedstrijd zal het donatiegeld op zijn.
Offline Gerard - 20/03/2007 13:26
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Het donatiegeld zal natuurlijk ook niet blijven komen. In het begin was het wat populair en doneerden vele leden wat, maar na deze wedstrijd zal het donatiegeld op zijn.
Vandaar ook mijn vraag of je dat potje nog gewoon had bijgehouden. 
Offline Joel - 20/03/2007 13:29 (laatste wijziging 20/03/2007 13:29)
Avatar van Joel Eigenaar Dat geld is gewoon gemengd met mijn ander geld, het is niet dat ik daar een aparte rekening voor heb gemaakt. Ik schat gewoon ongeveer hoeveel prijzengeld ik kan gebruiken zodat mijn rekening niet ineens leeg is. Het kan dus ook zijn dat het donatiegeld op is en dat ik toch nog wedstrijden zal starten en prijzen zal weggeven uit m'n eigen zak.
Offline gothmog - 20/03/2007 14:01
Avatar van gothmog Lid Ik ben het met proximus eens, het donatiegeld is voor sitemasters! Niet voor de verzekeringsmaatschappij van Joël. Als je doneert moet dat ten goede komen van de site.

@Joël, is het niet beter om juist iedere maand een wedstrijd te doen?
Een paar keer hele grote prijzen, leuk en aardig, maar dan profiteren er maar een paar van! Het is leuker voor de rest om bijvoorbeeld ook kleine wedstrijden te hebben. Voor iedereen wat (PHP, Flash, C# etc.). De keuze ligt niet bij mij, maar het zou wel leuker zijn. (ook kleinere wedstrijden, desnoods zonder prijzen zouden leuk zijn, ik doe namelijk vaak niet mee door tijdgebrek...)
Offline Nrzonline - 20/03/2007 15:59 (laatste wijziging 20/03/2007 16:01)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hmz, in eigen zak steken lijkt me wat lomp. Mensen die geld doneren doen dat voor de SiteMasters community, en niet voor Joël zelf. En ik neem aan dat dit ook niet het geval is..
Offline urqbz - 20/03/2007 17:06
Avatar van urqbz PHP interesse Joh moet al dit gezeur nbou er komt vanzelf een keer een wedstrijd en ik vraag me af of degenen die nu roepen dat het anders zou moeten het zelf evengoed of beter zouden doen als joel!
Offline Stefan14 - 20/03/2007 17:46 (laatste wijziging 20/03/2007 17:49)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Zoals al eerder is gezegd in dit topic, Gedoneerd is gedoneerd (weggegeven). Dit is ook vrijwillig en of dit nou gebruikt wordt voor wedstrijden of voor de hosting of om de rekeningen van Joël te betalen, kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.

Ik vind deze discussie dan ook vrijwel nergens op slaan eigenlijk, voornamelijk reacties van mensen die schreeuwen dat er wat moet gebeuren terwijl ze zelf ook niets gedoneerd hebben 

Ik ben tevreden over de site, en heb er al veel problemen mee kunnen oplossen en doneer in Juli dan ook gewoon weer wat, een soort van lidmaatschap zou je kunnen zeggen 
Offline kickasgamer - 20/03/2007 17:50
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde
Citaat:
Als er binnenkort weer een wedstrijd komt (en die zou er zoiezo komen) met prijzengeld tot 100 euro, dan weet je ineens het antwoord waar het donatiegeld naar toe gaat.

Na de laatste wedstrijd ben ik niet meer van plan om elke maand een wedstrijd te doen. Zo kunnen er aantrekkelijkere prijzen worden gegeven voor de winnaars.

Het donatiegeld zal natuurlijk ook niet blijven komen. In het begin was het wat populair en doneerden vele leden wat, maar na deze wedstrijd zal het donatiegeld op zijn.


laat dan wel een wedstijd door gaan die niet aleen over photoshop gaat want daar is niet iedereen hier voor ;)
Offline Ibrahim - 20/03/2007 17:58
Avatar van Ibrahim PHP expert deze keer word het een script wedstrijd we doen het voortaan om en om. Design -> script -> design -> enz.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s