login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Battles?

Offline BigBug - 18/03/2007 14:01
Avatar van BigBugPHP expert Waar zijn de battles gebleven?

30 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 18/03/2007 14:08 (laatste wijziging 18/03/2007 14:09)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ah je bedoeld dat mega populaire, na lang zeuren, speciaal door nemesiskoen ontwikkelde sitemasters onderdeel ?


http://www.sitemasters.be/?pagina=battles/battles
Offline W0etah - 18/03/2007 14:13
Avatar van W0etah PHP beginner ik denk dat ze nooit echt populair geweest zijn
Offline nemesiskoen - 18/03/2007 14:18
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Maar er werd wel voor gezaagd. Toen kwam het er, en plotseling people couldn't care less.
Offline vinTage - 18/03/2007 14:20
Avatar van vinTage Nieuw lid tis goed dat het toch een buggy brol script was 
Offline nemesiskoen - 18/03/2007 14:27
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
true
Offline Tibbeh - 18/03/2007 15:19
Avatar van Tibbeh Lid Ik vond zowieso battles al iets dwaas,
ik snap niet wat er plezant aan is om een scriptje te schrijven en dan hopen dat het beter is dan het scriptje van iemand anders...
Offline vinTage - 18/03/2007 15:22
Avatar van vinTage Nieuw lid Dat heb ik nou met voetbal.....:s
Offline Abbas - 18/03/2007 15:23
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Daar is niets dwaas aan... Je kan dan zien hoe andere mensen zaken interpreteren en in code omzetten en eventueel kan je er dan nog iets van leren ook!
Offline ikkedikke - 18/03/2007 17:21
Avatar van ikkedikke PHP expert
Citaat:
Dat heb ik nou met voetbal.....:s
PSV'er zeker?:D
voor iedereen die het niet volgt:
http://www.vi.n.../sc=ec6d90
Offline BigBug - 20/03/2007 22:44
Avatar van BigBug PHP expert Ik zie nergens een link meer staan naar het battlesysteem 
Offline marten - 20/03/2007 22:50
Avatar van marten Beheerder houden zo 
Offline Ultimatum - 20/03/2007 23:21
Avatar van Ultimatum PHP expert
Citaat:
Ik zie nergens een link meer staan naar het battlesysteem

Dat is al best lang zo 
Offline BigBug - 20/03/2007 23:22
Avatar van BigBug PHP expert
Citaat:
Dat is al best lang zo 
Zou best kunnen, ik was zoiezo al niet voor een battle systeem =)
Offline Rens - 21/03/2007 12:04
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Voor de geintereseerden:
http://www.sitemasters.be/?pagina=battles/battles
:)
Offline Ibrahim - 21/03/2007 14:03
Avatar van Ibrahim PHP expert misschien dat er ooit een nieuwe komt, deze is echt buggy 
Offline nemesiskoen - 21/03/2007 16:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
De reden daarvoor is simpel: het is haast onmogelijk iets te schrijven dat niet buggy is als je niet eens de regels kent voor de websiteonderdelen, of dat die er gewoon niet zijn en dat je alles zelf moet vinden. De code is zo goor omdat het gewoon belachelijk moeilijk is iets in de huidige sima te integreren. Download de code maar eens, ik neem aan dat je ftp toegang hebt, dan zie je hoe goor die is.
Offline Ibrahim - 21/03/2007 16:19 (laatste wijziging 21/03/2007 16:20)
Avatar van Ibrahim PHP expert als ik ftp toegang had, zag je wel wat veranderingen in sima hoor :p maar als ik ooit ftp toegang krijg, zal ik eens kijken naar de code en als ik niks te doen heb, zelf een battle systeem maken (dus in vakanties dat ik nergens op vakantie ga )
Offline Gerard - 21/03/2007 17:09
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik heb zelf nooit FTP toegang gehad op de website maar ik heb wel een delen gezien die Maarten mij getoond heeft en dat ziet er niet bepaald rooskleurig uit. Vandaar ook mijn opmerking een tijdje geleden over de script database. Die categorieën liggen namelijk vast in de coding en niet in de database zover ik weet, dat is al één ding.

Zorg iig maar dat je FTP toegang krijgt, dan kan er wat werk verzet worden aan deze community.
Offline Joel - 21/03/2007 22:03 (laatste wijziging 21/03/2007 22:05)
Avatar van Joel Eigenaar
Citaat:
Die categorieën liggen namelijk vast in de coding en niet in de database zover ik weet, dat is al één ding.
Wrong, welke bronnen gebruik je om deze verkeerde informatie te verschaffen?

Citaat:
De reden daarvoor is simpel: het is haast onmogelijk iets te schrijven dat niet buggy is als je niet eens de regels kent voor de websiteonderdelen, of dat die er gewoon niet zijn en dat je alles zelf moet vinden. De code is zo goor omdat het gewoon belachelijk moeilijk is iets in de huidige sima te integreren. Download de code maar eens, ik neem aan dat je ftp toegang hebt, dan zie je hoe goor die is.
FangorN kon het.
Offline vinTage - 21/03/2007 22:19
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Die categorieën liggen namelijk vast in de coding en niet in de database zover ik weet, dat is al één ding.

Citaat:
Wrong, welke bronnen gebruik je om deze verkeerde informatie te verschaffen?


nikske wrong, je hebt het zelf gezegd toen ik vroeg om een flash categorie.
Offline nemesiskoen - 21/03/2007 22:57
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Als de code nog altijd wordt gebruikt van de tijd van de eerste crew-afscheuring dan is het wel zo hoor. De code ligt nu voor m'n neus. Ik ga niet alle code van sima vrijgeven, maar dit kleine stukje kan geen kwaad:
  1. switch($cat) {
  2. case 1: $categorie = "PHP"; break;
  3. case 2: $categorie = "JavaScript"; break;
  4. case 3: $categorie = "ASP"; break;
  5. case 4: $categorie = "Overige"; break;
  6. default: $categorie = "Geen categorie";
  7. }

Wat wel true is, is dat de subcats via een database werken. Het systeem zit qua logica niet echt goed in elkaar, maar het wordt wel door een db aangestuurd, dus is dit puur ieder z'n manier van coden.


Citaat:
FangorN kon het.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb ooit gelezen dat de site ROND het forum werd gebouwd. FangorN zei iets van dat het forum een kut-job was, dat er teveel vaart achterzat (maar dat het wel ordelijk is gemaakt). De rest van de site is er in een vage manier rond gemaakt. En nu wordt alles weer IN die site gemaakt. Dusja, het feit dat FangorN er komt is omdat hij de basis heeft gelegd. Een mooie basis wel te verstaan, die ergens gaandeweg is omgetoverd naar een haast onaanpasbare website. Een van de redenen dat de oude crew (het dp-gedeelte dan) begon aan V3, omdat het coden gewoon niet meer plezant was.

Ik wil niet dat dit in een flame-war overgaat, dus mocht ik het fout hebben, so be it. Dan is Fangorn, zoals ik al weet, superior to me:-)
Offline DenMette - 21/03/2007 23:06
Avatar van DenMette PHP gevorderde Dt is het eerste waar ik zal naar kijken als ik een Community zou opzetten dat alles met een DB werkt en dat alles mooi kan geïntigreerd worden.

Niet slecht bedoeld he Joël. Dit is enkel waar ik zou naar kijken als ik iets opzet.

Amai FangorN is voor mij het zelfde als van Vage
Offline MarcoNemo - 21/03/2007 23:52
Avatar van MarcoNemo Lid Kan me inderdaad nog herinneren dat Fangorn alles snel af moest hebben, maar volgens mij is de website niet op het forum gebouwd, althans wat ik me nog van de code Sitemasters kan herinneren.

Categorieën stonden overigens wel vast, maar wel kijken nu ook al naar een script wat meer dan drie jaar oud is.
Offline vinTage - 21/03/2007 23:56 (laatste wijziging 21/03/2007 23:57)
Avatar van vinTage Nieuw lid hadde gij ftp dan ? 



edit: voor de onwetenden, bovenstaande is dennisvb
Offline MarcoNemo - 21/03/2007 23:58
Avatar van MarcoNemo Lid Ik had inderdaad ftp... Heb zelfs nog overal functies in de site gemaakt die er nu wss nog zijn. Verder was ik ook bezig met een tools-pagina, alleen het coderen verliep zoals koen al zij neit erg lekker.
Offline vinTage - 22/03/2007 00:02 (laatste wijziging 22/03/2007 00:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Heb zelfs nog overal functies in de site gemaakt die er nu wss nog zijn.

Mocht dat zo zijn dan verbaast me dat niet zoveel, vernieuwingen op sitemasters waren niet meer toegestaan (na jou vertrek (dat is het enige waar ik over mee kan spreken) ) tenzij er google ads in het plaatje passen 


Offline Gerard - 22/03/2007 00:04
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Dt is het eerste waar ik zal naar kijken als ik een Community zou opzetten dat alles met een DB werkt en dat alles mooi kan geïntigreerd worden.

Niet slecht bedoeld he Joël. Dit is enkel waar ik zou naar kijken als ik iets opzet.
Dit is wel de manier hoe alles hoort te gaan, maar helaas niet de manier waarop het gebeurt. En niet alleen hier op internet hoor. Dit komt bij de beste bedrijven voor.

Op het moment dat je een applicatie/website maakt heb je gewoon doelstellingen waar je aan wilt voldoen, niets meer. Je kan wel super-dynamisch willen werken maar ergens moet een lijn getrokken worden. Helaas is de aanpak van de v2 website dus niet lekker gegaan, maar helaas zo is het nu eenmaal.

Zoals vage al aanhaalde is dat ook precies de reden waarom dat we begonnen waren met het verzamelen van requirements voor de nieuwe website en een plan van aanpak hadden opgesteld. Maar in plaats van een compleet nieuwe community neer te zetten heeft de huidige crew ervoor gekozen om de huidige code uit te breiden. Wanneer je niet de tijd/resources hebt om alles opnieuw neer te poten is dit natuurlijk een goede oplossing.

@Joël: Mijn bron was dus Maarten zoals ik zelf al aangaf. Die heeft mij ooit een keer wat code laten zien. Ik weet natuurlijk niet hoe representatief dat stukje was voor de hele community maar helaas had ik niet de inzage in de complete code. Vandaar dat ik dus mijn conclusies trok aan de hand van wat ik wist/had gezien.
Offline Joel - 22/03/2007 00:44
Avatar van Joel Eigenaar Kunnen we nu eindelijk stoppen met de les te spellen aan ons. Je moet niet constant bewijzen dat wij het slecht doen en jullie het perfect doen, we zijn ook maar mensen.

Daarom vraag ik (vooral aan proximus) niet meer in elk topic (ons zwart te maken/ons de les te spellen/weet ik wat...) want dit wordt ééntonig. Bespreek zoiets in een PM met mij...

Bedankt.
Offline vinTage - 22/03/2007 01:14
Avatar van vinTage Nieuw lid Bleh, beetje flauw wel..
Citaat:
want dit wordt ééntonig

3 keer per week vragen waarom je headers al verzonden zijn, DAT is pas eentonig 

Met je neus op de feiten gedrukt worden is pijnlijker.
Offline Gerard - 22/03/2007 01:14
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het is een topic wat gaat over Sitemasters en ik ga alleen maar in op een reply van iemand anders. Zwart maken is sowieso niet wat ik wil want dan zou ik het wel over een heel andere boeg gooien. Vond dat 99% van mijn replies toch wel opbouwende kritiek bevatte en niet dat ik aan het afzeiken was ofzo.

Citaat:
Bespreek zoiets in een PM met mij...
Je reageert niet eens op wat er gevraagd wordt in een topic. Laat staan dat ik nog eens naar iemand zal PMen die vrij weinig interesse toont.

Het zijn trouwens wel telkens de 'andere' leden die de topics starten met de vragen over bepaalde zaken. Niet de 'devpoint vriendjes' die het doen. Wij geven alleen maar antwoord.

Deze discussies sterven vanzelf wel weer af en wordt vanzelf wel minder. Nu is het even gewoon weer naar boven gekomen omdat je crew hebt toegevoegd (waar nu pas een post over komt, wtf?) en er naar buiten wordt gecommuniceerd dat veel ideeën afgekeurd worden en dergelijke. Je hebt ook mods die elkaar soms nog tegenspreken en crew-discussies in public fora houden. Dat zijn gewoon zaakjes die je even op orde moet maken. (Hapst, weer zo'n lekker stukje opbouwende kritiek!)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.278s