login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vista: goed of niet?

Offline svm - 13/03/2007 19:01
Avatar van svmPHP ver gevorderde Hallo allemaal,

Ik krijg spoedig Vista Home Premium thuis gestuurd, maar ik hoor veel commentaar (en dan vooral met een negative klank) op Vista.
Ook wordt er regelmatig over SP1 gesproken.
Maar wat doet zo'n Service Pack eigenlijk?
En wat zijn de voor- en nadelen van Vista?
Daar bij Microsoft kun je alleen maar enkele voordelen vinden, maar ja: zij willen natuurlijk promoten .

Groeten,
Stefan

31 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 13/03/2007 19:04
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Service Packs zijn gewoon updates. Ze bevatten betere driversupport, beveiligingsfixes etc.
Ik heb gehoord dat de driversupport van Vista ontzettend slecht is. XFI heeft ondertussen drivers klaar heb ik vernomen, maar de drivers van nVidia zijn nog steeds niet goed, en van andere fabrikanten ook niet.
Daarom hoor ik van mensen dat ze wachten tot SP1 uitkomt en alle drivers ondersteunt worden.
Ik denk dat Vista wel potentieel heeft, maar het staat nu nog in de kinderschoenen met alle bugs en 'tekortkomingen'.
Offline Stijn - 13/03/2007 19:05
Avatar van Stijn PHP expert Windows Vista is naar het schijnt buggy en heeft al tal van security problemen. Daarom maken ze een Service Pack om al deze problemen met één grote update op te lossen.

Ik heb es mijn pc gescant of ie vista ready is maar ik kan enkel home draaien en daarom blijf ik bij me XP versie.

stijn
Offline Abbas - 13/03/2007 19:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik denk dat je dit het best zelf uitprobeert!
Als je al even hier op sitemasters actief bent kan je weten dat je vooral negatieve commentaar hierop gaat krijgen...

Maak even een partitie op je PC en probeer het uit en kijk of je tevreden bent, en dan kan je zien wat je doet.
Tuurlijk zijn er nadelen aan Vista verbonden, maar dat zijn er aan ALLE Operating Systems. Vergelijk Vista met wat je nu hebt, wat dat ook moge zijn.
Vind je Vista de moeite waard dan hou je hem, anders weg met die handel.

Groot nadeel van Vista: momenteel de incompatibiliteit met veel programma's en vrij zwaar voor de gewone PC.
Voordeel: Ziet er zeer mooi uit, heeft veel nieuwe (nuttige) functies.

Veel succes!
Offline Ibrahim - 13/03/2007 19:08
Avatar van Ibrahim PHP expert vooral de spreek technologie is WOW
Offline svm - 13/03/2007 19:11 (laatste wijziging 13/03/2007 19:12)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik heb nu XP Media Center Edition (dat is XP home met extra toepassingen voor media en enkele dingen uit Prof. voor degenen die het niet weten).
Vista ziet er zeer mooi uit en Microsoft garandeerd dat het het veiligste OS ooit is.
Verder zeggen ze in de zaak van m'n PC dat vrijwel alle drivers er automatisch opgezet worden.
Ik heb daarnaast 1GB geheugen, TL50 processor en 1,6 GHz (de PC is er dus helemaal klaar voor).

Maar wat ik hier lees voldoet Vista niet aan de beloftes 


@Siliecom14:
Die spraaktechnologie zorgt er ook voor dat een MP3 je PC kan laten afsluiten .
Offline kilian - 13/03/2007 19:29
Avatar van kilian Lid spraaktechnologie:
http://www.youtube.com/watch?v=InJPRFAD4u4
te vertrouwen?
Offline Tibbeh - 13/03/2007 19:37
Avatar van Tibbeh Lid Ik heb de vista ultimate en ik kan je zeggen dat ik er toch wel enkele dingen minder aan vind.
1. Het gebruikt megaveel ram geheugen, er zijn bij mij zo goed als geen gedownloade programmas actief, bijne enkel de programmas van windows en ik zit vaak aan 50% van mijn ram (ik heb 2 gb)
2. Heel stabiel is het niet, vaak problemen met programmas etc.
3. Veel programmas en drivers zijn nog niet vista compatibel.

Verder is er wel niets op aan te merken en doet ie zijn werk goed,
het zal inderdaad uitkijken zijn naar de SP1 
Offline svm - 13/03/2007 19:39
Avatar van svm PHP ver gevorderde Als ik dadelijk de update naar Premium erop zet, kan ik dan nog switchen tussen XP en Vista?
Zo ja, al ik dan XP selecteer gebruikt hij evenveel RAM als nu?
Offline Stijn - 13/03/2007 19:41 (laatste wijziging 13/03/2007 19:56)
Avatar van Stijn PHP expert spraaktechnologie:

Citaat:
1) Start
2) Run...
3) CMD
4) One, OK!
5) FORMAT C:
6) One, OK!
7) YES

...

Beybey
Zou hij dat uitvoeren? 

Misschien moeten jullie eens op die CPU en RAM meters letten. Hij opent paint , kladblok en dan nog eens die spraaktechnologie -> CPU: 77% en RAM iets van 70%.

*edit*

oh, ik zie dat het een ander film is. Maar er is een ander youtube filmpje die ook spraaktechnologie in vista toont.

door siliecom14
Offline svm - 13/03/2007 19:55
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ach, moet ik eens in het Bosch typen? Dat heeft veel weg van het Nederlands uit de middeleeuwen (500 - 1500 vchr.)

En stijn1989, wat voeren 'One, OK' en 'Yes' uit? Of zegt hij dat terug?
Maar gebruikt hij echt zo veel geheugen?
Volgens Microsoft is 512MB minimaal vereist...
Als ik nou 2 Macromedia programma's, MSN, 6X IE/FF en muziek aan heb staan met deze pc (zie iets hoger).
Is er dan veel vertraging vergeleken met XP?
Offline Dark_Paul - 13/03/2007 19:56
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Als je een dualboot met XP en Vista maakt, is je RAM verbruik gewoon afhankelijk van de opgestartte OS. Het is dus niet zo dat XP dadelijk ineens meer of minder gaat gebruiken.
Offline ThAlmighty - 13/03/2007 20:24
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Wat ik nooit snap van windows. Waarom is in godsnaam dat product niet perfect als het uitkomt. Ze besteden er jaren aan en dan besluiten ze een release te geven, is het nauwelijks af.

Ik vind dat SP onacceptabel zijn. Je koopt toch een product waarvan je kan aannemen dat het af is en goed werkt. Dan zeg ik:
Werk dan 2 jaar langer eraan, je hebt toch geen concurrentie (geen disrespect voor linux, maar dat gaat nooit windows vervangen en dat is ook niet eens het doel), en geef een release waarneer het écht goed werkt.

Klapmongolen daar zeg, denken dat ze alles kunnen doen en laten. Ik weet wel, mijn volgende laptop, is een Mac (damn right, zo lkkr):p
Offline Gerard - 13/03/2007 20:27
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Wat ik nooit snap van windows. Waarom is in godsnaam dat product niet perfect als het uitkomt. Ze besteden er jaren aan en dan besluiten ze een release te geven, is het nauwelijks af.
Wat ik nooit snap van linux. Waarom is in godsnaam dat product niet perfect als het uitkomt. Ze besteden er jaren aan en dan besluiten ze een release te geven, moet het opensource zijn zodat iedereen bugs kan zoeken en oplossen.

Citaat:
Ik vind dat SP onacceptabel zijn.
Ik vind dat kernel updates onacceptabel zijn.

...

Het is niet mijn opzet om hier echt Linux te bashen. Maar er is geen enkel product perfect als het uitkomt. Windows wordt gewoon netjes continu bijgewerkt bij problemen en een SP is gewoon toevoegen van functionaliteit en meerdere updates die verzamelt zijn in 1 bestand.
Offline ThAlmighty - 13/03/2007 20:32
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Volgens mij, als ik Dreamweaver koop, hoef ik daarna geen update te doen, omdat dit en dat niet werkt. Nou is natuurlijk Dreamweaver niet in vergelijking met Vista. Maar serieus, zo buggy als het er altijd aan toe gaat, ik snap niet dat je zo'n product durft te lanceren.
Offline svm - 13/03/2007 20:34 (laatste wijziging 13/03/2007 20:38)
Avatar van svm PHP ver gevorderde En zeker na een beta van enkele maanden zouden de bugs er toch wel uit moeten zijn.
Offline Ibrahim - 13/03/2007 20:36 (laatste wijziging 13/03/2007 20:36)
Avatar van Ibrahim PHP expert Blijf ontopic mensen 
Offline ikkedikke - 13/03/2007 20:37
Avatar van ikkedikke PHP expert het verschil is denk ik dat zo'n programma als vista niet enkele gigabytes aan programmacode beslaat.
En daarbij komt ook nog eens dat een besturingssysteem even iets anders is dan een verfraaid tekstverwerkingsprogramma.
Offline Stijn - 13/03/2007 20:41
Avatar van Stijn PHP expert @ThaAlmighty: Dreamweaver 8 heeft een update nodig omdat hij de remote server login gegevens niet onthoud. Dus heeft Adobe© hiervoor een update uitgebracht.

Windows Vista Source zal denk ik wel zo geavanceerd zijn dat niemand die volledig vanbuiten kent Volgens mij beslaat die enkele TB's ipv GB's.

Ik kijk de kat uit de boom, want nu presteert vista niet goed vanwege driver problemen en hardware van derden werken niet altijd even goed.
Offline Ibrahim - 13/03/2007 20:43
Avatar van Ibrahim PHP expert Dat komt grotendeels omdat Vista nog nieuw is, en derden dus hun hardware moeten aanpassen aan Vista.

Denk ik 
Offline Tibbeh - 13/03/2007 20:47
Avatar van Tibbeh Lid
Citaat:
@svm:Volgens Microsoft is 512MB minimaal vereist...
Als ik nou 2 Macromedia programma's, MSN, 6X IE/FF en muziek aan heb staan met deze pc (zie iets hoger).
Is er dan veel vertraging vergeleken met XP?


Hangt volgens mij van veel verschillende factoren af,
ook van je cpu etc, maar in xp had ik ruim voldoende met 2 gb ram, maar nu is het in feite geen overbodige luxe. Maarja, het zal ook zijn omdat het allemaal wat grafischer is geworden e...
Offline Simon - 13/03/2007 20:50
Avatar van Simon PHP expert Ik heb vista ultimate hier draaien op een ahtlon xp 64 3500+ met 1 gig ram en alles draait perfect, ati en amd hebben al drivers voor de chipset dus dat is alleszins al in orde
jah, vista gebruikt veel ram, maar dat komt omdat het zo geprogrammeerd is, het neemt zoveel mogelijk ram zodat je harde schijf niet zoveel hoeft te draaien, en imo is ram sneller dan hd...
vista bevalt me echt en vindt het een vooruitgang in vgl met xp
jammer van de té grote security, zelfs bij winrar moet je aanklikken dat het mag opstarten, en sommige incompatibiliteitsproblemen met games (trackmania onder andere)
Offline svm - 13/03/2007 20:51
Avatar van svm PHP ver gevorderde Om even samen te vatten:
Ik heb dadelijk Vista, maar ik kan hem het beste laten liggen tot SP1 ervoor uit is.

@stijn:
Deze update is gratis mag ik aannemen?

@siliecom:
Alle hardware van ongeveer 5 jaar of jonger zou zonder problemen moeten werken heb ik gehoord.
Offline Stijn - 13/03/2007 20:55
Avatar van Stijn PHP expert Deze update is gratis, als je hem wilt stuur een pm. Enne waarom zou je vista links laten liggen? Je hebt het dus ik zou zeggen: installeren maar want als SP1 uitkomt wordt Vista toch geupdate en ik veronderstel dat je geen problimatische hinder zal vinden.
Offline svm - 13/03/2007 21:00
Avatar van svm PHP ver gevorderde Maar nu is Vista zonder SP toch nog met bugs en ook in de veiligheid slecht?
Ik wacht eerst wel totdat ik hem echt binnen heb, want het bedrijf waar ik hem besteld heb las ik nog wat commentaar over.
Offline ikkedikke - 14/03/2007 00:31
Avatar van ikkedikke PHP expert wanneer er echte kritische problemen zijn wachten ze niet op een servicepack..
Offline nemesiskoen - 14/03/2007 01:30
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Als je hardware hebt van 5 jaar oud mag je snel beginnen denken aan nieuwe kopen. Hardware is toch na 5 jaar afgeschreven dacht ik, als het niet vroeger is.
Offline Dani - 14/03/2007 07:29
Avatar van Dani PHP gevorderde Service packs zijn gewoon grotere updates.
SP2 voor XP bevat meer als 50% van alle systeem programmas, maw het is bijna een volledige revisie van XP.

Inderdaad zijn service packs soms nodig, maar zo vroeg na de uitkomst al een service pack ??? Sorry, dat vindt ik belachelijk. Windows Vista doet mij denken aan Windows Millenium 

Ik heb een artilkel gelezen waar microsoft 4 reden gaaf om Vista te gebruiken ipv XP of 2000 :
1) makkelijker te gebruiken (waarom moeten veel mensen bijna opnieuw leren werken met de computer)
2) het is sneller (waarom zijn er dan zwaardere PCs voor nodig)
3) uitgebreide zoekfuncties om je bestanden altijd terug te vinden (zet ze gewoon daar waar je ze niet verliest)
4) Veiligheid en anti-spyware (had in een ander atikel gelezen dat Vista 85% hiervan doorlaat)
Offline duracel - 14/03/2007 09:37
Avatar van duracel Onbekend Vista heeft dan misschien mooie schermpjes maar echt nodig heb je het over een paar jaar pas je kan nog wel een paar jaar vooruit met die goeie ouwe xp 
Offline simvader - 14/03/2007 09:51
Avatar van simvader Onbekend Xp vind ik nog steeds het beste!
En vista lijkt erop en zoveel is er niet verandert...:$
Offline Ultimatum - 14/03/2007 09:57
Avatar van Ultimatum PHP expert Qua uiterlijk is vista de bomb, hij is zo gigantisch grafisch dus hij lijkt in de verste verte niet op xp. Alleen vreet vista ram geheugen zoals hierboven allemaal staat ..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s