login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

WAMP5 localserver vraagje.

Offline Nanon - 18/02/2007 09:41
Avatar van NanonPHP interesse Hoi,

Ik heb hier thuis op mijn pc een localhost draaien van WAMP5. Ik ben momenteel bezig met wat pagina's te coden maar WAMP5 pakt de mail(); niet.

Ik heb net al even gezocht onder "WAMP5 mail", maar ik was er niet wijzer uitgeworden. Of misschien weet iemand uberhaupt of hiervoor wel een bestand(?) bestaat.

tj0w.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline freddyboeke - 18/02/2007 09:44
Avatar van freddyboeke HTML beginner Om mail() te kunnen gebruiken heb je een mailserver nodig.

Je moet dus een lokaal een smtp-server installeren, maar ik denk dat het ook wel mogelijk moet zijn om ergens een externe server in te stellen. Maar daar weet ik het fijne niet van.
Offline Rik - 18/02/2007 09:54
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
In php.ini kan je een mailserver opgeven. Ik heb internet van casema en bij mij werkt dit:
  1. [mail function]
  2. ; For Win32 only.
  3. SMTP = smtp.casema.nl
  4. smtp_port = 25


Als je een eigen mailserver hebt geinstalleerd vul je localhost in bij SMTP. Voor de meeste ISP's werkt smtp.isp.nl of mail.isp.nl, waar isp jouw isp is. Vergeet niet apache opnieuw op te starten als je iets in je php.ini verandert!
Offline Nanon - 18/02/2007 10:47 (laatste wijziging 18/02/2007 10:47)
Avatar van Nanon PHP interesse Dan ondersteund Wanadoo dit volgens mij niet 

Citaat:
Warning: mail(): SMTP server response: 501 Bad address syntax in C: wampwwwskatennuphpincludeheadersh_register.inc.php on line 263
Fout tijdens het e-mailen van de registratie gegevens!


Dan weten andere mensen die een WAMP5 server hebben en internet tappen van Wanadoo geen mail(); kunnen gebruiken.
Offline timo - 18/02/2007 11:55
Avatar van timo PHP ver gevorderde je kan mercury installeren, instellen dat hij wel non-local (relay?) mail kan verzenden en dan localhost gewoon gebruiken, is mij net gelukt:D
Offline Godlord - 18/02/2007 13:36
Avatar van Godlord PHP gevorderde Kijk eens bij externe tutorials en dan bij WebServer daar staat iets over mail.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s