login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Form in dreamweaver

Offline rutgerbevers - 17/01/2007 19:48
Avatar van rutgerbeversNieuw lid Ik heb een form met dreamweaver gemaakt. De bedoeling is dat als je op een knop drukt de informatie dan naar een e-mail adres verstuurd wordt.

Hiervoor heb ik een script nodig dat ik bij de properties van het form bij het vakje action moet aangeven. Ik zou dus een bestand moeten hebben waarin het script staat.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pim1991 - 17/01/2007 19:49
Avatar van pim1991 PHP interesse Geef eens meer uitleg...
een bestand kan je toch gewoon aanmaken of moet je het script hebben die een mail stuurt naar je emailadres?
Dan moet ik eerst weten als je het in html of in php wil (kijk een bij de scripts )
Offline rutgerbevers - 17/01/2007 20:02
Avatar van rutgerbevers Nieuw lid Sorry dat ik te weinig uitleg gaf, ik ben nog maar net begonnen met dreamweaver...

Een bestand kan ik uiteraard wel aanmaken, maar ik ken geen script om erin te zetten...

Het form staat in een html pagina, ik neem aan dat je dat bedoelt?
Offline Godlord - 17/01/2007 20:22 (laatste wijziging 17/01/2007 20:26)
Avatar van Godlord PHP gevorderde
  1. <?php
  2. if (isset($_POST['deidnaam'])) {
  3. $name = $_POST['naam'];
  4. mail("E-mailaddress", "Onderwerp", "Info".$name);
  5. } else {
  6. ?>
  7. je form zooi(in dit script zou je een knop moeten hebben met de naam "deidnaam" en een textbox met de naam "naam" (zonder ")
  8. <?php
  9. }
  10. ?>


Misschien helpt dat?
Offline Rens - 17/01/2007 20:27
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
http://www.site...p;id=19141

Lees daar ook eens 
Offline rutgerbevers - 17/01/2007 20:41
Avatar van rutgerbevers Nieuw lid Godlord, in jouw script moet ik ook mijn form gaan definiëren. Dat is niet de bedoeling, dat heb ik in dreamweaver al gedaan. Ik moet alleen een script hebben dat de gegevens van het form ook daadwerkelijk verstuurd. Heeft er hier niemand ervaring met dreamweaver?

Ik heb dus al een aantal tekstavakken gemaakt en heb er een knop bijgezet om te verzenden. Bij die knop moet ik verwijzen naar een script, dat ik dus niet heb. Maar dat script moet dus enkel versturen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s