login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FF vs IE

Offline humor - 13/01/2007 17:20
Avatar van humorHTML beginner Hallo

Veel personen hier op sitemasters aanbidden FireFox en verafschuwen Internet Explorer. Maar waarom eigenlijk? Waarom is FF zoveel beter dan IE?

40 antwoorden

Gesponsorde links
Offline gothmog - 13/01/2007 17:23
Avatar van gothmog Lid Ehmz... het 301ste topic hierover...Nou allereerst omdat FF betrouwbaarder veiliger en correcter is. Kijk anders even bij de zoekfunctie 
Offline nielsvdwal - 13/01/2007 17:26
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde neej je moet gewoon maar 1 keer op 'bericht plaatsen' drukken 
Offline webstab - 13/01/2007 17:27
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Zie vorige topics.

Vroeger (pakweg 3 jaar geleden) was firefox nog niet zo populair als nu. Ik denk dat hoe populairder een browser, hoe meer lekken er worden ontdekt.
Met de nieuwe IE zal het wss beter zijn dan IE 6, al is dat niet zo zeker.

Ik gebruik Firefox omdat ik dat altijd al heb gebruikt en het handiger vindt dan IE.
Offline gothmog - 13/01/2007 17:27
Avatar van gothmog Lid Jah, maar normaal kan dat niet, waarschijnlijk was ik te snel voor Netfeed 
Offline knoopa - 13/01/2007 17:29
Avatar van knoopa Onbekend ik gebruik firefox omdat:
-het een van de betere browsers is
-ik werk op een mac
-ik kan niet zonder de tabbladen (ie7 heeft ze ook maar die werkt niet op mac en is heel lelijk)
-het heeft goede css ondersteuning
Offline delta_004 - 13/01/2007 17:30
Avatar van delta_004 Onbekend Beide sucks
Opera is goed. Maja ik gebruik het meeste IE
Offline Stijn - 13/01/2007 18:01
Avatar van Stijn PHP expert het enige wat cool is aan IE7 is dat overzicht met minaturen van je tabs. voor de rest is FF beter qua beveiliging.
Offline humor - 13/01/2007 18:10
Avatar van humor HTML beginner FF beter qua beveiliging? Hoe kan je dat nu weten?

Dat FF beter css ondersteund dan IE, is wel waar. Buiten die reden vind ik IE 7 perfect!
Offline Ultimatum - 13/01/2007 18:11
Avatar van Ultimatum PHP expert Ik gebruik FireFox want
IE 6 had geen tabs en nu ik toch FireFox gebruik stap ik niet terug naar IE 7
zoals gezegd, gaat makkelijker met css overweg
pakt wel transparante png's etc..

en de add-ons ownen, ik kan echt niet meer zonder de html validator tijdens het programmeren en ook de ftp addon FireFTP is freakin handig
Offline stijnhau - 13/01/2007 18:15
Avatar van stijnhau Onbekend ie heeft add-ons en transparante png's wel de v7 maar die is dat ook beter.
enkel moet het zich is aan de w3c gaan houden.
Offline Stijn - 13/01/2007 18:36
Avatar van Stijn PHP expert FF heeft ook wel bugs maar jesus er zijn al duizenden bugs voor IE6 gevonden. Ik eens een colomn gelezen en daarin gaf de auteur advies dat M$ gewoon het geld zou investeren in Firefox en Opera want IE heeft nog geen winst voor M$ opgelevert en hier ga ik akkoord. IE was gewoon een antwoord op Netscape in der tijd.
Offline Ibrahim - 13/01/2007 18:39
Avatar van Ibrahim PHP expert IE heeft add-ons ja, de NIET leuke zijn gratis, en de nuttige zijn boven de $15...
Offline Pieter - 13/01/2007 19:02
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Waarom ik firefox gebruik:
*het is opensource en gratis (internet explorer betaal je onrechtstreeks voor als je windows hebt)
*Ik werk op een mac en daar is er helemaal (gelukkig) geen IE voor.
*De extensies zijn gewoon top. De web developer toolbar van chris pedderick, de addblock plugin (ook met google adds), ... Dat zijn voor mij extensies die niet meer te missen zijn.
*Er werkt een community aan, de bugs die gevonden worden worden sneller gefixed/gevonden dan bij IE.

Ik werk op een mac, en gebruik firefox,opera, shiira, en safari.
IE heeft gewoon geen voordelen...
Offline bosgroen - 13/01/2007 20:25 (laatste wijziging 13/01/2007 20:26)
Avatar van bosgroen Gouden medaille

PHP interesse
Citaat:
*Er werkt een community aan, de bugs die gevonden worden worden sneller gefixed/gevonden dan bij IE.

tis reeds bewezen dat dit geen waar is. Onafhankelijk onderzoek, heeft de laaste twee jaar eens onderzocht en bugfixes bij FF zijn niet sneller als bij IE.

Als je dan toch iets hebt tegen IE, kies dan tenminste een echt goeie browser. Dan spreek ik uiteraard over Opera.

Ik gebruik vooral FF voor de uiterst handige extension Firebug.
Offline Pieter - 13/01/2007 20:37
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Hé, de reden waarom ik niet overga naar opera, is omdat die niet zoveel plugins heeft, die ik wel nodig vind.

Content blokken met opera is wel goed, maar ik vind het bookmarkbeheer en de addons met FF beter.

Heb je toevallig ook een bron bosgroen?
Offline stijnhau - 14/01/2007 19:31
Avatar van stijnhau Onbekend IE is en zla altijd meer gebrukkt blijven he.
dat is de standaardbrowser op elke windows he.
ik zelf vind IE zalig enkel de w3c zou handig zijn.
MSS komlt dit in versie 8 waar ze nu aan bezig zijn.
die zou ergens in 2008 moeten uitkomen.
Offline Wietse - 14/01/2007 20:24 (laatste wijziging 14/01/2007 20:25)
Avatar van Wietse Nieuw lid Ik gebruik FF omdat het altijd sneller is geweest dan IE (bij mij dan).
T feit dat IE ineens ook met tabbladen komt geeft wel aan dat FF daar een betere in was.
FF werkt gewoon zeer prettig.
Ik wilde opera proberen maar die site is zo traag als wat dus dat zegt voor mij alweer genoeg over het product 

EDit:
Als ik op download klik op de officiele opera site dan krigj ik na 5 minuten laden een proxy error die me weer verwijst naar de hoofdpagina   gaat goed hoor, bij de lui van opera
Offline Button - 14/01/2007 20:30
Avatar van Button PHP ver gevorderde wel ik gebruik ff, nu ja dat komt omdat iedereen toen ff populair werd, zei ff is dat en dit, nou dat noemen ze groepsdruk.
ik gebruik beide IE en FF bij de development van websites: IE blijft de populairste... miss niet het juist gebruikte woord: de meest gebruikte.

laten we gewoon wachten totdat google een browser uitbrengt, dan zijn we allemaal blij.
Offline TotempaaltJ - 14/01/2007 20:40
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
Citaat:
Button || 14/01/2007 20:30

laten we gewoon wachten totdat google een browser uitbrengt, dan zijn we allemaal blij.


Ik denk niet dat dat waar is, misschien als ze Mozilla kopen...

We zien wel
Offline vinTage - 14/01/2007 20:42
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik denk dat het google geen bal uitmaakt, die maken hun eigen sites niet eens valid..
Offline Thomas - 15/01/2007 09:18
Avatar van Thomas Moderator Ik gebruik vnl. FF omdat / vanwege:
- deze stricter is m.b.t. tot HTML / CSS / JavaScript t.o.v. IE
Als je een site ontwikkelt in FF heb je een grotere kans dat deze correct getoond wordt in IE, dan wanneer je het omgekeerde doet
- extensies (Html Validator en Web Developer) en Thema's
Offline stijnhau - 29/01/2007 09:44
Avatar van stijnhau Onbekend ik gebruik IE omdat:
- hij mooier is
- er meers ite's in werken
- standaard er opstaat(nu wel geupdate naar IE 7)
- je kan er mee downloadne vna de ùicrosoft website en dat gaat niet met FF
Offline Warbringer - 29/01/2007 09:51
Avatar van Warbringer Onbekend IE laat veel troep door of je moet hem helemaal dicht gooien, Mozilla's FireFox hoef je vrij weinig aan te doen en toch surf je vrij veilig. Met andere woorden, ga eens naar een website zoals

www.crackspider.net

Kijk erna eens in je internet cache, waarschijnlijk vol met rotzooi en bestandjes die ad-aware, spybot en overige cleaning-tools niet leuk vinden. Doe nu hetzelfde eens met Firefox, een schone cache zonder rotzooi op je computer!

Daarom kies ik voor firefox, snel, veilig, genoeg add-ons te downloaden en nog volledig gratis ook! owja, en zo nu en dan een update.

De nieuwe IE7 is ook erg goed, een hele verbetering t.o.v. versie 6.x maar toch blijf ik persoonlijk een aanhanger van FF inplaats van IE, maar smaken verschillen hé  
Offline KoenVR - 29/01/2007 14:32
Avatar van KoenVR Lid
Citaat:
- je kan er mee downloadne vna de ùicrosoft website en dat gaat niet met FF


Huh?
nog geen last van gehad met FF...


Citaat:
- er meers ite's in werken

kan jij mij eens enkele sites geven die in FF niet zouden werken?

ik ben fan van FF en Opera...
ben van opera afgestapt omdat hij soms in layouts kleinde dingen niet weergaf.. (dom voorbeeld: de kleur van een HR was altijd zwart , terwijl soms rood moest zijn)

ie 7 is een goeie vooruitgang, maar ik vind dat FF nog steeds veel handelbaarder is...
Offline stijnhau - 11/02/2007 19:37
Avatar van stijnhau Onbekend IE is ook mooier als FF
oke voor FF zjn er skins maar dit moet je dan weer extra donenen he.
Offline knoopa - 11/02/2007 19:58
Avatar van knoopa Onbekend de standaard ff skin vind ik 1000000x mooier als ie7 skin ie7 is echt ronduit lelijk
Offline timo - 11/02/2007 20:10
Avatar van timo PHP ver gevorderde Opera klopt ook niet helemaal met CSS... project van mij, correcte CSS en xHTML Trans. word ook daar niet 100% correct weergeven, dus raad ik iedereen ook aan FF te verkiezen boven wat dan ook!
Offline Vakama - 11/02/2007 20:21
Avatar van Vakama HTML beginner Ik verkies Firefox omdat:
- Dit handiger is
- Er skins zijn
- Beter bestend tegen virussen / spyware...
- HTML validator, en andere extensies...
Offline Button - 11/02/2007 20:57
Avatar van Button PHP ver gevorderde IE 7 ondersteunt de application/xhtml+xml content type niet en dat weerhoudt veel mensen ervan xhtml te gebruiken, omdat IE toch nog browserindustrie domineert. Ook mij.
Offline Martijn1989 - 11/02/2007 22:15
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ik gebruik FF omdat :

- Het veel minder snel vastloopt
- Het makkelijke plugins heeft (Web Developer)
- De HTML en CSS er veel beter uit komt
- Er tabbladen waren en in IE6 niet
- De bladwijzers werken veel lekkerder
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s