login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tabellen in dreamweaver

Offline Dierre - 15/09/2006 12:49
Avatar van DierreMySQL interesse in dreamweaver wil ik mijn rijen verkleinen (dunner maken) omdat ik er een dunne figuur in wil plaatsten... maar ik kan die maar tot een bepaalde waarde verslepen....
Weet hier iemand hoe je de rijen toch dunner kan maken?? Bij kolommen kan ik zo smal gaan als ik maar wil...   en dat begrijp ik dan niet echt...

TIA Dierre

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 15/09/2006 12:54
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Waarschijnlijk heb je een height attribuut in je tabel, waardoor de rij niet kleiner mag worden. Een ander mogelijkheid is dat je een padding hebt ingesteld, en dat de inhoud van de cel een bepaalde grootte heeft, waardoor je 't niet mooi kan aansluiten.
Offline Simax - 15/09/2006 12:54
Avatar van Simax Onbekend Misschien gebruik maken van height="hoogte".

MvG,
Generix
Offline Dierre - 15/09/2006 13:02 (laatste wijziging 15/09/2006 13:04)
Avatar van Dierre MySQL interesse met het height attribuut heeft het niets te maken, want als ik het weg doe krijg ik ook geen dunnere rijen... en padding heb ik niet ingesteld...

ik heb nu geprobeerd om een table te creeëren van 10 op 5 en daarvan mijn rijen eerste te verkleinen voor ik er iets mee doe en dat lukt ook niet   
Offline Dark_Paul - 15/09/2006 17:45
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Geef je de height mee aan de rij of aan de cel? want de rij wordt zo hoog als de hoogste cel in je tabel. Misschien ligt het daaraan?
Offline Rik - 15/09/2006 18:11
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Als het daar niet mee te maken heeft, en je kan zo'n rij niet dunner krijgen denk ik dat ik weet wat er aan de hand is.

IE denkt dan slim te zijn en de rij zo hoog te houden dat er nog een letter in past, volgens mij heb je daar in FF geen last van. De oplossing zou dan zijn om font-size: 0px erbij te zetten.
Offline simonwuyts - 15/09/2006 20:47
Avatar van simonwuyts Nieuw lid Haal in je broncode overal in de tabel   weg. Werkt het dan? 
Offline CDNC - 15/09/2006 22:05
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde die   is wel noodzakelijk als je met borders werkt
Offline bennieboy - 16/09/2006 11:22 (laatste wijziging 16/09/2006 11:24)
Avatar van bennieboy HTML beginner zet je image erin en dreamweaver verkleint automatisch de rij:)

welk nut heeft die &nbsp?
Offline Dierre - 16/09/2006 14:19
Avatar van Dierre MySQL interesse idd simonwuyts het zijn die &nbsp's die weg moeten...
dat ik daar niet aan gedacht heb...

bedankt voor de tip

dierre
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s