login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Scores bij showcase

Offline TheEagle - 13/09/2006 16:46
Avatar van TheEagleLid Ik ben me de laatste fix gaan ergeren aan mensen die express laag gaan stemmen bij de showcase. Zo kreeg ik bijvoorbeel een 1 omdat ik mijn website alleen nog maar in IE had gedesigned (http://www.sitemasters.be/?pagina=showcase/showcase&cat=6&id=2027)

Daarbij is het natuurlijk waar dat een score niet alles zegt, en dat het vooral om het commentaar gaat, maar een scoresysteem zit er niet voor niets bij!

Kunnen we hier niet iets aan doen mensen, kom op!

Stem serieus of stem niet.

29 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 13/09/2006 16:52
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Mensen die bewezen hebben dat ze serieus zijn stemrechten geven, anderen mogen enkel reageren.

Verder valt er weinig aan te doen denk ik.
Offline TheEagle - 13/09/2006 17:02
Avatar van TheEagle Lid Of maar gewoon het scoringssyteem weg laten. Schijnbaar kunnen veel gebruikers er niet mee over weg, waaronder Zwobbel...
Offline Frisbee - 13/09/2006 17:27
Avatar van Frisbee HTML beginner Logisch dat iemand een geeft wanneer hij hem in FireFox bekijkt en niks ziet..
Offline Gerard - 13/09/2006 17:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker Misschien is het dan toch een idee om de volgende keer je website pas te laten keuren als hij ook echt af is. Ik denk dat je dan ook betere scores krijgt en alles pas echt tot zijn recht komt. Op dit moment toon je alleen het design... dat zou je ook kunnen doen door een JPG te posten van het design, die is altijd FF proof. ;)
Offline TheEagle - 13/09/2006 17:40
Avatar van TheEagle Lid Stel dan dat ik een JPG neergezet had, had ik dan wel hoger gehad? Wat een bullshit. Ten tweede had ik bij de showcase een waarschuwing gezet dat je 'm niet in FF moet bekijken, alleen in IE en ten derde heb ik de keuring in layouts gezet, niet in sitekeuring, dus de website hoeft nog niet af te zijn, de layout was alleen af.

Hoppa, alle argumenten van tafel geveegd. Is mijn punt nu wel duidelijk?
Offline Ultimatum - 13/09/2006 17:52
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee, want jij zegt dat ik niet MAG kijken in IE terwijl ik niet eens IE meer heb... wat moet ik dan speciaal IE gaan downloaden om jou site te kunnen bezichtigen?? Tuurlijk niet ik bekijk in mijn favoriete browser zoals jij IE hebt en andere weer Opera of iets in die richting maar het idee is er dat je niet kunt beslissen dat ik niet stem omdat ik toevallig IE niet meer heb en daar nu een drama om gaat maken die je zelf veroorzaakt zoals Proximus al aangeeft.

En ik denk het wel als je een jpg neer gedonderd had omdat dan iedereen het resultaat goed had gezien en niet zo vaag als in FF, Opera etc.. Dus het is eigelijk een beetje je eigen schuld en daarom vind ik dit topic ook weer zo'n onzin topic dat uiteindelijk weer volgespamd gaat worden omdat iedereen een andere mening heeft en iedereen ook weer een weerwoord heeft op iemand anders zijn mening zoals dat jij straks wanneer jij weer online bent iets gaat zeggen zodat het voor jou beter uitkomt omdat niemand het graag wil om afgekraakt te worden (waar deze post niet voor bedoeld is).
Offline Pieter - 13/09/2006 17:52
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb op je topic niet gestemd voor die reden, maar als anderen dat doen, doen ze maar.
Ik vind het vrij stom dat als je dan toch iets ontwerpt (die je wil laten checken voor layout), dat je die dan niet gewoon in afbeelding laat zetten. Het vraagt toch meer werk om die in html om te zetten? Als je dan toch die moeite doet doe je het beter ook goed voor FF maken.

Als je er die moeite niet voor wilt doen doe je gewoon de afbeelding. En ja, mensen geven dan gewoon punten. Het is niet omdat jij IE gebruikt, dat je 'om geholpen te worden' mensen moet verplichten het te bekijken erin.

Goed en wel van die waarschuwing. Maar je hebt dan mensen die willen helpen met commentaar geven, zelf zwobbel, maar die dan principieel vinden dat ze de moeite niet moeten doen om IE te openen. En je kan ze toch niet ongelijk geven.

Er hoeft geen hele heisa hiervan gemaakt te worden, post gewoon in het vervolg OF een afbeelding, OF een IE en FF compatibele lay.

Groetjes
Offline zamna - 13/09/2006 17:54
Avatar van zamna HTML beginner
Citaat:
Stel dan dat ik een JPG neergezet had, had ik dan wel hoger gehad? Wat een bullshit. Ten tweede had ik bij de showcase een waarschuwing gezet dat je 'm niet in FF moet bekijken, alleen in IE en ten derde heb ik de keuring in layouts gezet, niet in sitekeuring, dus de website hoeft nog niet af te zijn, de layout was alleen af.

Hoppa, alle argumenten van tafel geveegd. Is mijn punt nu wel duidelijk?

Ja, ik snap je wel ... MAAR waarom je design enkel voor IE maken en niet voor FF ? Ik snap echt niet hoe je erin slaagt een layout enkel voor IE te maken. Overigens vind ik het ook jammer als mensen één geven zonder argumenten; met argumenten vindt ik dat ze je helpen en je beter nadenkt over hun tips. En voor sommige mensen is compatibiliteit nu eenmaal een argument. Overigens zou ik me niet te veel focussen op die score maar gewoon je ding doen en een eigen en origineel design maken en er gewoon mee doorgaan. Er zullen altijd mensen zijn die iets mooi/niet mooi vinden.
Offline Gerard - 13/09/2006 18:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Stel dan dat ik een JPG neergezet had, had ik dan wel hoger gehad? Wat een bullshit.

Dan had iedereen hetzelfde gezien, in plaats van verschillende dingen in verschillende browsers.

Citaat:
Ten tweede had ik bij de showcase een waarschuwing gezet dat je 'm niet in FF moet bekijken, alleen in IE

Net zoals je bezoekers van je website niet kan verplichten om een bepaalde browser te gebruiken, kan je dat mij ook niet.

Citaat:
ten derde heb ik de keuring in layouts gezet, niet in sitekeuring, dus de website hoeft nog niet af te zijn, de layout was alleen af.

Dus ging het niet om de coding en was een JPG hier beter geweest.

Citaat:
Hoppa, alle argumenten van tafel geveegd. Is mijn punt nu wel duidelijk?

Ik wil er geen debat van maken, maar probeer gewoon open te staan voor de zaken die ik naar voren breng.
Offline gothmog - 13/09/2006 19:01
Avatar van gothmog Lid Ik stem nooit, ik reageer alleen. Ik vind ook dat het af en toe te laag is. Maar je er is niet echt een 'norm' voor het stemmen. Als je bijv. 2 site's van een 40 rating naast elkaar zou zetten. Zou de ene site wel een 60 waard kunnen zijn.

Het ligt dus aan het moment en wie er stemt, hier kun je weinig aan doen.
Offline Rens - 13/09/2006 19:21
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Je bent de eerste die hierover begint...
En meestal word er voor een layout die niet af is, gewoon een plaatje neer gezet, en bij de sites die (bijna) af zijn gewoon de link naar de site.
Zo weet je bijna altijd zeker dat de site goed te bekijken is...
Offline Soebam - 13/09/2006 19:24 (laatste wijziging 13/09/2006 19:26)
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde En misschien moet je de scores die je krijgt maar gewoon accepteren. Bekijk het simpel, als men je site goed vindt, stemt men hoog. Als men je site kut vindt, stemt men kut. Comme si comme ça.

Wat er misschien verbeterd zou kunnen worden aan showcase, is topic starters het recht ontnemen het topic te verwijderen. Ik heb net weer zeker 10 minuten gestoken in een goede reply typen met nuttige info en bruikbare tips.. Dan wordt er gemeld dat er geript is, waarna de starter (tenminste, dat veronderstel ik..) zijn topic weggooid. En dit is niet de eerste keer overigens.

Anderen kunnen toch ook leren van de showcase? Er wordt daar veel uitgelegd en verbeterd..
Offline TheEagle - 13/09/2006 20:39
Avatar van TheEagle Lid Dan pleur ik hier in het vervolg alleen nog maar een JPG'tjes neer, voor de zeurtjes...
Offline Gerard - 13/09/2006 21:46 (laatste wijziging 13/09/2006 21:46)
Avatar van Gerard Ouwe rakker TheEagle, ik weet niet goed wat er nu precies is wat je dwars zit maar wij zitten hier allemaal ook maar voor ons plezier. We geven je tips waardoor jij een goede keuring krijgt in de showcase en het verwijderen van niet reeële resultaten is het werk van de crew.

Wij gaven gewoon punten voor wat we zagen (of dus niet zagen), nothing more.
Offline TheEagle - 14/09/2006 07:20
Avatar van TheEagle Lid Laat maar, jullie snappen hier van wel meer dingen geen reet...
Offline Ultimatum - 14/09/2006 07:28
Avatar van Ultimatum PHP expert Woow niet te aardig worden hé, dat jij nou verwacht 8/9/10-en te krijgen maar die niet krijgt is je eigen schuld toch en niet die van ons? Want als het gewoon op orde is (lees .jpg) dan kan je dus vele hogere cijfers verwachten.

En dat je dan nu om een verklaring gaat vragen slaat nergens op en dan ook nog laat maar omdat je geen argumenten meer weer vind ik ook nergens op slaan want waarom heb je anders dit topic aangemaakt? Om ons te dissen...

vaag...
Offline TheEagle - 14/09/2006 16:16 (laatste wijziging 14/09/2006 16:17)
Avatar van TheEagle Lid Frisbee, heel erg aardig van je.... dus dat is je kinderachtige reactie?

Weetje, alle mods zijn hier weggegaan, en nu kom er ook nog eens achter hoe flauw en kinderachtig de leden van sitemasters over het algemeen zijn.... jammer , ik had meer verwacht van "masters"...

En Ultimatum, vraag ik in die showcase om bijdehandte reacties? Nee. Alles staat duidelijk uitgelegd, heb je geen IE of wil je niet in IE kijken, reageer dan gewoon NIET. Of vraag om een screenshot.

Offline bennieboy - 14/09/2006 16:20
Avatar van bennieboy HTML beginner de laatste tijd krijgen veel mensen van die kut-scores zoals Soebam zegt. Maar dan schrijven ze een zinloos adjectief neer

afgrijselijk
horrible

In plaats van dan tips te geven over hoe ze hun zite beter hadden kunnen opbouwen. Ondanks de spanningen in de crew. Ge moet da ni uitwerken op de mensen die gewoon blijven langs komen.
Offline KoenVR - 14/09/2006 16:35
Avatar van KoenVR Lid score kan mij enkel iets schelen als ze zeggen:

je krijgt een 1 maar:
je kan dit beter zus of zo doen...

als iemand mij een 1 geeft en erbij zet:
kijk naar mijn site, nou zooooo moet het,
dan pas vind ik het erg...


zoals iedereen hier meent:
punten zijn maar punten,
maar het zijn de argumenten die het nuttig maken...



het gezeur over het ie/ff probleem van je layout...
jah,
ik begrijp ieders punt...
dus volgende keer pleur je .jpg neer en everybody happy...
Offline TheEagle - 14/09/2006 16:50
Avatar van TheEagle Lid Is een .gif ook goed?  
Offline Pieter - 14/09/2006 18:26
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Welja...  

Niemand is erop uit om ruzie te maken hé, we bedoelen het uiteindelijk wel goed. Das gewoon iets dat moet gezegd worden, en het zal wel niet nog eens voorvallen.
Van die 1-scores. Tja, ik geef dat enkel als het een rip is. Meestal geef ik eerst commentaar en dan pas na de reactie een score. Misschien is dat iets dat kan ingevoerd worden? Dat je niet vanaf het eerste bericht een score kan geven...
Offline Gerard - 14/09/2006 18:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Weetje, alle mods zijn hier weggegaan, en nu kom er ook nog eens achter hoe flauw en kinderachtig de leden van sitemasters over het algemeen zijn.... jammer , ik had meer verwacht van "masters"...


Is dat de reden waarom je geen tips aanneemt van een ex-admin?
Offline TheEagle - 14/09/2006 18:52
Avatar van TheEagle Lid @Proximus : heb ik dat dan ooit niet gedaan? Misschien kun jij in het vervolg de posts ook wat beter lezen...
Offline Button - 14/09/2006 18:55
Avatar van Button PHP ver gevorderde @TheEagle: waar jij nu ineens over begint...
jij bent diegene die altijd extreem laag stemt, dan krijg jij eens een lage vote, dan begin je te mekkeren..
miss kan je beginnen met je houding te veranderen?
Offline Gerard - 14/09/2006 19:22
Avatar van Gerard Ouwe rakker Eerst loop je mijn post met tips af te zeiken met belachelijke argumenten (die niet eens argumenten zijn). Dan nog eens dat ding afsluiten met "hoppa alles weggeveegd".

Daarna reply ik nog een keer om aan te geven dat wij je ook maar gewoon proberen te helpen en dan zeg je dat "we van meer dingen toch al geen reet snappen".

Het is dat ik geen admin meer heb, maar anders had je nu een warning gehad. Belachelijke instelling en nog belachelijkere replies die je hier hebt.
Offline TheEagle - 14/09/2006 19:34
Avatar van TheEagle Lid Ow guys, snappen jullie het nu nog niet?

Citaat:
jij bent diegene die altijd extreem laag stemt, dan krijg jij eens een lage vote, dan begin je te mekkeren..


Er zit natuurlijk een verschil tussen kritisch zijn, een lager (4 ofzo) cijfer geven en goed beargumenteren i.p.v. zeggen : "in FF ziet het er niet uit" dus een 1. Ik weet dat het er in FF niet uitziet. Ik heb er ook voor gewaarschuwd. Maarja, bijdehandjes allemaal...


Citaat:
belachelijke argumenten

Ik heb toevallig net een aantal lessen over argumentatiefouten gehad, en hier is een mooi voorbeeld. Jij maakt van een mening een feit...

En dan nog wat, mij proberen te helpen is wel het belachelijkste wat ik nu hoor...

Ik geef DUIDELIJK in mijn showcase aan dat het alleen geschikt is voor IE en wat doen jullie? Juist, 'm gaan afkraken in FF. Sjonge jonge wat help je me dan...


Kom op zeg, wat een flauwekul...
Offline Gerard - 14/09/2006 19:36 (laatste wijziging 14/09/2006 19:41)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Zoals ik al eerder zei; jij kan mij niet verplichten om in een bepaalde browser jouw pagina te bekijken.

Citaat:
Jij maakt van een mening een feit...

Als al jouw argumenten bestaan uit meningen, zal er natuurlijk nooit een oplossing komen omdat niks reëel is wat je zegt.

Als ik hem stom vind wil je toch ook dat ik dat beargumenteer waarom. Als ik dan zeg dat ik dat gewoon vind, dan vind jij dat toch ook niet goed... jij hoort dan toch ook liever dat ik hem te breed vind omdat onderzoek heeft aangetoond dat in jouw doelgroep bijna iedereen nog 800x600 heeft. Dat soort zaken.
Offline Ultimatum - 14/09/2006 19:38
Avatar van Ultimatum PHP expert Nee wat een flauwekul is, is dat jij hier een topic gaat aanmaken omdat er laag op een art stukje van je word gevote..
Offline Dark_Paul - 14/09/2006 19:48
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Kom op mensen! Waar zijn we nou mee bezig? Een hele f#cking ruzie om zo'n onzinnig onderwerp? Mijn mening: laat een admin dit topic verwijderen, weg van al 't gezeik hier. Alle leden gaan zich hier alleen maar aan ergeren.
Ik vind dat we nutteloze topics die totaal niet van belang zijn en alleen maar slecht zijn voor de sfeer hier zoals deze, in de toekomst meteen moeten worden verwijderd om dergelijke 'ruzies' te voorkomen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s