login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domein parkeren

Offline DrB - 24/08/2006 11:31
Avatar van DrBHTML interesse Beste,

Ik heb een leuk domein geregistreerd, maar nu wil ik hem parkeren bij zm.nl. Ik kom echter niet uit hoe ik dit moet doen.

Dit moet ik veranderen:

ns1.zm.nl (83.149.109.98)
ns2.zm.nl (83.149.109.99)

Dus bij transip.nl moet ik dit veranderen. Maar waar en hoe?

Een paar screens:

http://www.xedo.nl/temp/1.jpg
http://www.xedo.nl/temp/2.jpg

Ik heb al geprobeer om ns1.zm.nl (83.149.109.98) en ns2.zm.nl (83.149.109.99) in de eerste screen op de primary en secondary nameservers neer te zetten, maar dit werkt niet. Waarschijnlijk is het heel simpel, maar ik zie het even niet Graag hulp gevraagd.

Mvg,

DrB

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nathanael - 24/08/2006 12:11
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
duurt het niet een dag voordat de servers gere-boot zijn?
Bij mijn host moet ik altijd wachten tot de servers geboot zijn.
Offline DrB - 24/08/2006 12:14
Avatar van DrB HTML interesse Nee ik kreeg een failure in mijn postvak. Dus het was niet gelukt.
Offline Rens - 24/08/2006 12:15
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Geboot?
Wat dacht je van gerefreshed?
De nameservers worden 1 keer per dag ververst, welk tijdstip is niet te zeggen, dit verschilt per ISP.
Dus je merkt niet meteen de veranderingen.
Wijzig ze maar eens, en kijk morgen nog eens een keer...
Offline tomadmiraal - 24/08/2006 12:20
Avatar van tomadmiraal Nieuw lid Wat bedoel je precies met "parkeren"? over het algemeen word er onder "parkeren" registreren bedoelt zonder dat je voor de rest iets met het domein doet... alleen vast leggen dus.

TAD
Offline DrB - 24/08/2006 12:35
Avatar van DrB HTML interesse @ rensje , nee het werkt niet ik heb het al eens met een ander domein geprobeerd en dat werkte ook niet.

Parkeren zoals ik vertelde wil ik doen bij zm.nl Dan kan je er namelijk google adsense opzetten en dergelijke.
Offline jensen - 24/08/2006 13:28
Avatar van jensen Nieuw lid Zoals rensje reeds zei, servers moeten zo niet gereboot worden, maar de DNS chache moet gerefreshed worden. Nu, dit hangt af van een aantal factoren.
- Om de hoeveel tijd dat het bedrijf waar je je domeinnaam hebt geregistreerd het doet
- Om de hoeveel tijd je provider het doet (zo kan het bvb zijn dat mensen met Provider1 om 18u je site al zien, en mensen met provider2 je site pas om 20u kunnen zien)
- ...

Algemeen mag je aannemen dat na ongeveer 24uur alle chaches gerefreshed zijn.
Offline DrB - 24/08/2006 13:39
Avatar van DrB HTML interesse Nogmaals, zoals ik het net geprobeerd heb, werkt dus niet. Ik krijg een failure. Dit heb ik al een paar dagen geleden geprobeerd namelijk. Ik ben dus eigelijk op zoek naar mensen die dit al ingesteld hebben bij transip en hoe dit dit gedaan hebben.
Offline Maarten - 24/08/2006 13:51
Avatar van Maarten Erelid Ik denk dat je gewoon even contact moet opnemen met TransIP?
Offline DrB - 24/08/2006 14:10
Avatar van DrB HTML interesse Die geven geen support voor DNS, vandaar dat ik hier post ;)
Offline crasher - 24/08/2006 16:24
Avatar van crasher Lid al eens een nieuw record toegevoegd met de nieuwe nameservers?
Offline DrB - 24/08/2006 17:51
Avatar van DrB HTML interesse Uhm en daarmee bedoel je ? Ja ik ben niet erg bekend met de DNS gebeuren 
Offline Diewy - 24/08/2006 18:21
Avatar van Diewy PHP interesse Ik heb ook enkele domeintjes staan bij transip.nl, je verandert gwn de namservers

dus bij
Primary nameserver: ns1.zm.nl (83.149.109.98)
Secundary nameserver: n2.zm.nl (83.149.109.99)

dan druk je op "Bevestig"
dan ontvang je email met onderwerp: "Domein update: domein.nl (modify-init)"
wat later ontvang mail met: "Domein update: domein.nl (modify-ok)"
ofwel: "Domein update: jouwdomein.nl (modify-fail)",
en dan staat er in de mail wat er fout ging.
bvb "Uw aanvraag 'nameserver wijziging' is niet verwerkt, omdat de nameservers niet juist zijn opgezet."

dit wil zeggen dat zm.nl je domein nog moet toevoegen aan hun servers. Contacteer je best zm.nl voor.
Offline DrB - 25/08/2006 09:54
Avatar van DrB HTML interesse Okay bedankt voor je antwoord! Ik heb ZM een mail gestuurd 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s