login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Net begonnen...

Offline OpGeZwOLLe - 10/08/2005 21:11 (laatste wijziging 10/08/2005 21:23)
Avatar van OpGeZwOLLeNieuw lid Umm ik ben pas begonnen met php(weet eigenlijk nog niets over php) en zou graag willen weten wat het beste is om te leren en een beetje uitleg bij waarom.
Want ik heb bij de tutorials van php geken en er staan namelijk heel veel dingen en zou graag willen weten welke stukken heel belangerijk zijn om te leren zoals bijvoorbeeld bij variabelen, moet je perse alles leren of zijn sommige dingen niet echt belangerijk.
Klinkt beetje ongewikkelt wat ik hier allemaal vertel:P maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Dus ik wil beetje uitleg over wat ik wel en niet zou moeten leren, tenminste wat dus niet echt belangerijk is.

Alvast bedankt,
OpGeZwOLLe

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 10/08/2005 21:13
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Inleiding, variablen if-else, lussen, operatoren, $_ dingen bv. $_POST (superglobals?) en arrays.

Die zijn zowat het belangrijkste. Natuurlijk komt je hiermee niet ver, dus mail, superglobals, etc zijn ook belangrijk.
Offline OpGeZwOLLe - 10/08/2005 21:15
Avatar van OpGeZwOLLe Nieuw lid oh en over die variabelen.....
Offline Voldemort - 10/08/2005 21:27
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Een variablen zijn heel erg belangrijk, en ook over de quotes is alles belangrijk. De meesten zetten gewoon $naam = "inhoud"; neer, of die inhoud nu een andere var, integer ofzo is kan hun niks schelen.

bv.
$naam = "Tekst";
$naam = 1;
$naam = $var;

$naam = "Tekst".$var."Tekst";
$naam = $var."Tekst";
$naam = "Tekst".$var;

echo "Uw naam is ".$naam;

Als je 2 vars onder elkaar hebt met dezelfde naam zal enkel de laatste tellen.

Die zijn juist. Een veel voorkomende fout is deze:

$naam = "".$var."";

Moet worden

$naam = $var;

==> Parstijd is sneller en zo is het helemaal juist.

Dus niet onderschatten.
Offline Ontani - 10/08/2005 23:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
misschien beter effe doorverwijzen naar de tutorials van deze site, het is niet echt nuttig om alles nog eens effe te gaan herhalen op het forum.
Offline Ibrahim - 11/08/2005 01:26 (laatste wijziging 11/08/2005 01:31)
Avatar van Ibrahim PHP expert alle tuts lezen op deze site en boeken lenen van bibliotheek en ook scripts
Citaat:
BEKIJKEN
en snappen wat ie doet heb ik ook gedaan 
Offline MothZone - 11/08/2005 01:29
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde jah, zoals siliecom14 al zegt, scripts bekijken, en niet doen zoals anderen dat je ze gebruikt en zegt dat je ze zelfgemaakt hebt terwijl je php leert
Offline OpGeZwOLLe - 11/08/2005 11:25
Avatar van OpGeZwOLLe Nieuw lid jah thanks man:) maar zijn al die variabelen dus belangerijk? Moet je ze dus allemaal leren of zijn sommigen gewoon onbelangerijk?
Offline Ibrahim - 11/08/2005 11:39
Avatar van Ibrahim PHP expert als je een goede php scripter wilt zijn zul je dus alle variables moeten leren. Als je veel vrije tijd hebt kun je alle functies van php leren maar das gekkenwerk. Ik zou allereerst de handleiding lezen op php.net
Offline nemesiskoen - 11/08/2005 11:41
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
zoals ik al enkele malen heb gezegd: "ja dat is belangrijk, zo voorkom je fouten in de toekomst, het is de basis en het is het beste om een stevige basis te hebben om op voort te kunnen bouwen!"
Offline Martijn1989 - 11/08/2005 11:46
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Je moet scripts ook gewoon gaan bewerken,.. en beginnen met contactformuliertjes enz 
Offline OpGeZwOLLe - 11/08/2005 14:40
Avatar van OpGeZwOLLe Nieuw lid jah maar ik heb zo gekeken bij php tutorial en er zijn heel veel variabeles daar kan iemand niet gewoon zeggen wat de basis is?
Wat ikdus eerst het best kan gaan leren?
Dus bijvoorbeeld: Variables : else,if......
Zo ongeveer zeggen en dan over alle hoofdstukken zodat ik ongveer weet dat het basis is wat ik moet gaan leren en later de rest.

OpGeZwOLLe
Offline OpGeZwOLLe - 11/08/2005 16:34
Avatar van OpGeZwOLLe Nieuw lid :s
Offline MothZone - 11/08/2005 16:37
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde zoals siliecom14 al zij, kan je ook alle functies vanbuiten leren.
Maar, dit nu niet letterlijk opnemen he.
Functies leer je vanbuiten door ze veel te gebruiken, dus als je bevoorbeeld veel bezig bent met arrays, zal je wrs wel een heleboel functies ervan kennen, en mss niet eens weten hoe je de lengte van een string teweten komt ofzo.
Dus, dit valt een beetje te zien van wat je vaak gebruikt.
Offline OpGeZwOLLe - 12/08/2005 11:38
Avatar van OpGeZwOLLe Nieuw lid oh ok thanks all:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s