login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Versie PHP

Offline Martijn1989 - 03/08/2005 20:00
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde In de poll staat, welke versie gebruik je van PHP, ik zou dat graag wel eens willen weten van mezelf,..

Wat is nu het verschil tussen PHP 4 en 5 ?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 03/08/2005 20:51
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
nieuwe functies
verbetering van bepaalde functies
beter oop (check php.net of mijn tutorial over private, protected en public... bij reacties staat ook heel handige info geschreven door fenrir)
exceptions (check mijn tutorial bij java, komt ongeveer overeen)
sqlite (iets als mysql, maar dan geen uitvoerbaar programma maar een script dat draait als DB)
...
Offline wapiwapi - 05/08/2005 13:49
Avatar van wapiwapi HTML beginner om te weten te komen welke versie je gebruikt: php bestandje met daarin:

  1. <?php
  2.  
  3.  
  4. ?>
Offline Voldemort - 05/08/2005 16:21
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde
  1. <?php
  2. ?>


Dan heb je ook je versie.
Offline Ontani - 05/08/2005 16:36
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
phpinfo() niet gebruiken, der zit een exploit in 
Offline Legolas - 06/08/2005 11:11 (laatste wijziging 06/08/2005 11:17)
Avatar van Legolas Onbekend Waarom moeilijk doen met PHPinfo:$
Waarom niet zo:
  1. <?= "De php versie die hier draait is:".intval(phpversion()); ?>

intval is optioneel

edit: voldemort al gezegd, niet gelezen sorry:|
edit2:
Dit kan ook volgens php.net (niet getest):
  1. <?
  2. function Get_My_PHPver() {
  3. $My_PHPver = Trim(subStr(Shell_Exec('php -v'), 3, 6));
  4. return $my_phpver;
  5. }
  6. ?>
Offline Tuinstoel - 06/08/2005 11:25
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ik snap dat OOP niet, en het nut er van met "extends" en "public" enzovoort, iemand die het kan uitleggen of een artikel weet te vinden?
Offline Legolas - 06/08/2005 11:30 (laatste wijziging 06/08/2005 11:30)
Avatar van Legolas Onbekend Het is handig als meerdere functies die relatie met elkaar hebben, bijvoorbeeld een poll, aan één output werken. Dan kun je globale variabelen aanmaken, die door alle functies in die class worden gebruikt.

Extends is handig om classes dus uit te breiden, de functies worden dan overgenomen uit de basisclass.
Offline Fenrir - 06/08/2005 13:10
Avatar van Fenrir PHP expert @Tuinstoel: De kracht van OOP is de mogelijkheid verschillende soorten classes als een basisclass te beschouwen, en om een class op te bouwen uit meerdere classes. Ik wilde er een tutorial over schrijven, maar de tutorial was eigenlijk 100% voorbeeld, dus heb ik er een script van gemaakt:

http://www.sitemasters.be/web/scripts/OOP_GD3.zip
Offline Ibrahim - 06/08/2005 17:05
Avatar van Ibrahim PHP expert @Fenrir

Ik heb je script uit geprobeert maar hij geeft een boel errors:

Citaat:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPimage.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPsize.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPpoint.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_CLASS in C:webserverwwwOOPshape.class.php on line 3

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPrectangle.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPtriangle.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPcolor.class.php on line 5

Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting T_OLD_FUNCTION or T_FUNCTION or T_VAR or '}' in C:webserverwwwOOPhouse.class.php on line 5

Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: image in C:webserverwwwOOPindex.php on line 14
Offline Legolas - 06/08/2005 17:29
Avatar van Legolas Onbekend dan heb jij een versie van php kleiner dan 5, want in die versie is protected erbij gekomen. anders ziet php dat dus niet.

(want op mijn php5 server doet hij het..)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s