login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Enkele noob vraagjes...

Offline TheSilent - 27/07/2005 23:57
Avatar van TheSilentHTML interesse Zouden jullie mij eens wat meer info kunnen geven over wat phpMyAdmin is en localhost enzo?:)


Meerdere malen heb ik er al van gehoord, zonder er iets van te begrijpen...


Mijn dank zal groot zijn...

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline silence - 28/07/2005 00:01
Avatar van silence Lid PhpMyadmin is een panel waar je je Mysql database kunt controleren.
En je localhost is gewonn je harde schijf.

;-)
Offline RickyB - 28/07/2005 00:07 (laatste wijziging 28/07/2005 00:24)
Avatar van RickyB Onbekend ff voor de duidelijkheid...

localhost:
als je wat in php maakt, kan je dat opslaan en bekijken met een webserver op je computer.
als je dat dan wilt bekijken, moet je naar http://localhos...estand.php

phpmyadmin:
als je php scripts hebt, kan je daarbij een database gebruiken om het makkelijker te maken... je slaat er gegevens op zoals leden bij een login systeem en berichten bij een gastenboek (bijv.)
je maakt een tabel aan voor je gegevens (zoals je berichten in een gastenboek) en daar word dat in opgeslagen...
om zo'n tabel aan te maken gebruik je phpmyadmin


edit: oops... vergeten 
Offline Ibrahim - 28/07/2005 00:15
Avatar van Ibrahim PHP expert @rickyB je hebt er niet bij gezet dat je eerst php &mysql moet installeren om de scripts te zien en phpmyadmin te gebruiken
Offline ece - 28/07/2005 14:11
Avatar van ece HTML interesse Localhost.
Is je server die je kunt gebruiken voor je scripts, tutorials, websites enz. Daar kan je zowizo PHP, Mysql installeren. Cgi of dergelijke zal ook wel kunnen denk ik. Ook andere mensen kunnen via je ip {moet je nstellen via de router} je site bekijken. Dus je ip met http:// ervoor. Het is dus handig vind ik. Localhost zegt het eigenlijk al. Je eigen host en je bepaalt zelf over je php enz. Geen gezeik. Zo wel dan ligt het aan jezelf.

PHPmyadmin.
Voor databases als scripts die nodig (zoals rickyb al zei). Hoe dat allemaal zit weet ik ook niet. PHPmyadmin moet je ook apart downloaden. Mits je wamp/xampp ofzo hebt dat 1 bundel is. Dan hoeft dat niet maar wil je zo'n webserver met apache php en mysql [zie tutorial van tuinstoel] dan moet je phpmyadmin ook nog apart installeren en beveiligen.

Hopelijk heb je genoeg info.
Suc6:cool:
Offline freddyboeke - 28/07/2005 14:11 (laatste wijziging 28/07/2005 14:13)
Avatar van freddyboeke HTML beginner localhost: In een script wordt dat gebruikt voor bijvoorbeeld te verbinden naar MySQL database. Localhost betekent in dit geval dan dat de mysql database zich op de locale host bevindt = de computer waarop het wordt uitgevoerd = de webserver.
Wanneer je op je eigen computer een webserver draait, is jouw computer de localhost, en roep je je webserver aan met http://localhost/

PhpMyAdmin: Het controle panneel van je MySQL database. Dit is het meeste gebruikte controlepanneel, waarmee je tabellen en data aan je database kan toevoegen.

Hopelijk begrijp je het nu wat beter 

Freddyboeke

EDIT: Waarom gaat iedereen er van uit dat TheSilent een eigen webserver heeft draaien? Aangezien hij nog een beginner is, raad ik aan om toch eerst wat de basis uit te leggen voor je begint met je eigen lokaal webservertje 
Offline damwaldnet - 28/07/2005 14:19
Avatar van damwaldnet HTML interesse @TheSilent 10 verschillende verklaringen... ik hoop dat ik het nu ook begrijp...

bij MySql vragen ze ook altijd naar de localhost... is dat het adres van de website waar hij heen geuploaded word? of van de server waar de site gehost is?
Offline freddyboeke - 28/07/2005 14:28
Avatar van freddyboeke HTML beginner MySQL is een soort applicatie die de webserver oproept (en die bevindt zich meestal op zijn eigen systeem = locale host = localhost). MySQL upload je niet, maar is dus gewoon een database-applicatie die op je webserver draait en wordt opgeroepen door bv php.
Offline Joel - 28/07/2005 14:29
Avatar van Joel Eigenaar Om te connecten met de MySQL vragen ze achter de HOST waar de MySQL geïnstalleerd staat, dit is meestal dezelfde host waar je script op runt dus hoef je gewoon localhost in te vullen.

Als dit nu niet het geval zou zijn, moet je de host invullen waar de MySQL op geïnstalleerd staat.
Offline cracker - 28/07/2005 14:34
Avatar van cracker Onbekend localhost is een alias voor het IP-adres 127.0.0.1
Offline ece - 28/07/2005 16:15
Avatar van ece HTML interesse Dat is gewoon een code. Niet het ip adres want dan zou iedereen hetzelfde ip hebben en dat is niet zo. Maar ja als je een besluit om localhost te nemen raad ik je xampp aan. Die installeert alles. PHP, MySQL, PHPMyAdmin.
Zie Hier voor Windows
Zie [url=http://sitemasters.be/?pagina=downloads/downloads&cat=4&id=127}Hier voor Linux[/url]
Het bevat:

+ Apache 2.0.52
+ MySQL 4.0.21
+ PHP 5.0.2 + PHP 4.3.9 + PEAR
+ PHP-Switch win32 1.0 (by Apachefriends, use the "php-switch.bat")
+ MiniPerl 5.8.3
+ SQLite 2.8.15
+ PHPMyAdmin 2.6.0 pl1
+ ADODB 4.52
+ Mercury Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v4.01a
+ FileZilla FTP Server 0.9.3
+ Webalizer 2.01-10
+ Zend Optimizer 2.5.3

Voor Windows 98, 2000, XP.


Lees ook even de waarschuwing;):p
Offline ece - 28/07/2005 16:15 (laatste wijziging 28/07/2005 16:16)
Avatar van ece HTML interesse Dat is gewoon een code. Niet het ip adres want dan zou iedereen hetzelfde ip hebben en dat is niet zo. Maar ja als je een besluit om localhost te nemen raad ik je xampp aan. Die installeert alles. PHP, MySQL, PHPMyAdmin.
Zie Hier voor Windows
Zie [url=http://sitemasters.be/?pagina=downloads/downloads&cat=4&id=127}Hier voor Linux[/url]
Het bevat:

+ Apache 2.0.52
+ MySQL 4.0.21
+ PHP 5.0.2 + PHP 4.3.9 + PEAR
+ PHP-Switch win32 1.0 (by Apachefriends, use the "php-switch.bat")
+ MiniPerl 5.8.3
+ SQLite 2.8.15
+ PHPMyAdmin 2.6.0 pl1
+ ADODB 4.52
+ Mercury Mail Transport System for Win32 and NetWare Systems v4.01a
+ FileZilla FTP Server 0.9.3
+ Webalizer 2.01-10
+ Zend Optimizer 2.5.3

Voor Windows 98, 2000, XP.


Lees ook even de waarschuwing;):p

Edit:
Sorry dubbelpost:$
Offline Stijn - 28/07/2005 16:24
Avatar van Stijn PHP expert Het makkelijkst om PHP, MySQL en Apache te installeren is gewoon wamp of phptriad te downloaden. Ze bevatten allemaal PHPMYADMIN etc. Je moet gewoon de services starten van apache en mysql etc.

Je gaat dan naar phpmyadmin via: http://localhost/phpmyadmin/

127.0.0.1 => hehe dit doet me denken aan die mislukte duitse hacker ^^^^^^^^^^^^^^^^

Screen van mijn local server

mvg stijn
Offline cracker - 29/07/2005 04:21
Avatar van cracker Onbekend format 127.0.0.1 lol Ik heb die ook gelezen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s