login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

functie uitroepteken

Offline spikepinneke - 25/05/2005 22:18
Avatar van spikepinnekeHTML interesse het ! voor ftp_put wat doet dat juist?? Als de upload naar de ftp server neit gelukt is geeft hij: "Kon het bestand '.$_FILES....." ???

Of hoe werkt het juist?


  1. <?
  2. if (!ftp_put($rConnection, $_FILES['source_file']['name'], $_FILES['source_file']['tmp_name'], FTP_BINARY)) {
  3.  
  4. echo '<br /><br />Kon het bestand '.$_FILES['source_file']['name'].' niet uploaden';
  5.  
  6. }
  7. ?>

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 25/05/2005 22:24
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde ik denk dat je dan beter dit kan doen (tenzei je anti-die bent):

  1. <?php
  2. ftp_put($rConnection, $_FILES['source_file']['name'], $_FILES['source_file']['tmp_name'], FTP_BINARY) or die('<br /><br />Kon het bestand '.$_FILES['source_file']['name'].' niet uploaden');
  3. ?>
Offline spikepinneke - 25/05/2005 22:30
Avatar van spikepinneke HTML interesse ja dat snap ik al veel beter ook 
Offline Rens - 25/05/2005 22:51
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Het ! is er voor, voor als een functie niet uitgevoerd kan worden.
dus:

  1. <?PHP
  2. if (!ftp_put($rConnection, $_FILES['source_file']['name'], $_FILES['source_file']['tmp_name'], FTP_BINARY))
  3. {
  4. echo '<br /><br />Kon het bestand '.$_FILES['source_file']['name'].' niet uploaden';
  5. }
  6. ?>


is eigenlijk:

  1. <?PHP
  2. als ftp_put($rConnection, $_FILES['source_file']['name'], $_FILES['source_file']['tmp_name'], FTP_BINARY)) niet uitgevoerd word
  3. {
  4. // doe dit
  5. }
  6. ?>


Dus het ! is voor de error handling.
if(! functie() ) == als "functie" niet uitgevoerd word.

Duidelijk zo?:)
Offline robmoorman - 25/05/2005 23:06
Avatar van robmoorman PHP interesse ! betekent == false

je hebt functies die returnen true of false

als je een false hebt kan je die dus controleren met:
if (!functie)

dat staatgelijkt aan
if (functie == false)
Offline spikepinneke - 25/05/2005 23:30
Avatar van spikepinneke HTML interesse nu snap ik het helemaal  thx allemaal
Offline Thomas - 26/05/2005 01:30
Avatar van Thomas Moderator Functies retourneren vaak een boolean die aangeeft of de functie succesvol kon worden uitgevoerd. Als een functie niet succesvol kon worden uitgevoerd retourneert zo'n functie meestal false.

Wanneer je dus de constructie:

if(!functie_die_boolean_retourneert) { ... } dan staat er tussen { ... } wat er zou moeten gebeuren wanneer de functie niet succesvol werd uitgevoerd.

Het uitroepteken wil zeggen "not" of "de ontkenning van" of "de negatie van"... Het is dus misschien verkeerd om dat te zien als "==false".
!true is false en !false is true. Logisch gezien levert het wel dezelfde waarden op wanneer je de ! gelijk zou stellen aan ==false, maar het lijkt mij niet helemaal in de haak om het op die manier te benaderen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s