login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Array-problemen

Offline CyberKieken - 12/03/2005 16:19 (laatste wijziging 12/03/2005 16:20)
Avatar van CyberKiekenHTML interesse Ik ben wat aan het rommelen met php, nu heb ik een script dat bestaande waarden uit een database haalt, die vervolgens in een formulier weergeeft, en bij het verzenden de waarden in de database update.

De formuliervelden heb ik namen als bv tabel['1'], tabel['2'], ..., page['1']['1'], ... enzovoort (met de bedoeling een mooie boom-array te krijgen bij de post)
Als ik het formulier dan post krijg ik ook effectief een array die er na het afdrukken met print_r zo uitziet:
  1. <?php Array (
  2. [tabel] => Array (
  3. ['1'] => MAIN
  4. ['2'] => SECOND )
  5. [importance] => Array (
  6. ['1'] => 1
  7. ['2'] => 2 )
  8. [linkname] => Array (
  9. ['1'] => Array (
  10. ['1'] => MAIN
  11. ['2'] => Archive
  12. ['0'] => )
  13. ['2'] => Array (
  14. ['0'] => ) )
  15. [page] => Array (
  16. ['1'] => Array (
  17. ['MAIN'] => main
  18. ['Archive'] => archive
  19. ['0'] => )
  20. ['2'] => Array (
  21. ['0'] => ) )
  22. [linkimportance] => Array (
  23. ['1'] => Array (
  24. ['1'] => 1
  25. ['2'] => 2 ) )
  26. [Submit] => Submit
  27. )


Dat is wat ik verwachtte, en bijvoorbeeld $_POST['tabel'] kan ik dan ook inlezen en ook weer afdrukken met print_r; maar als ik dan $_POST['tabel']['1'] wil inlezen krijg ik de error dat 1 een undefined index zou zijn 
Ik heb echt geen flauw benul hoe dit zou komen, en zou dan ook enorm blij zijn mocht er hier iemand me kunnen helpen...

edit: de <?php in de code staat er voor de kleurcodering...

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XenoX - 30/11/1999 00:00
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Heb je defines gebruiktrnZo nee zet iig alle strings tussen quotes.rnrnHaal dan alle cijfers tussen de quotes uit.
Offline CyberKieken - 30/11/1999 00:00
Avatar van CyberKieken HTML interesse [quote]Haal dan alle cijfers tussen de quotes uit[quote] rnDamn, nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn, cijfers tussen quotes waren idd de oorzaak... hartelijk bedankt D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s