login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

checkboxen en php

Offline seba - 11/03/2005 22:14
Avatar van sebaOnbekend hey,
ik ben bezig met een soort wedstrijd script.
Alles werkt, maar nu kwam ik aan het laatste: de winnaars uitkiezen.

Ik wil alle winnaars op een rijtje (dat lukt) en daarnaast staat iedere keer een checkbox, maar hetgeen ik niet weet hoe te doen is hetvolgende:

van al de namen vanwie je naast hun naam het checkboxje hebt aangevinkt (van de rest dus niet), moeten in hun database worden geupdate dat ze gewonnen hebben (gewoon
gewonnen=1), hoe kan ik dus doen, dat als je er bijvoorbeeld 3 aanvinkt dat bij die dan 1 in hun database staat.

alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 30/11/1999 00:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
vul bij eens geen action in je formulier in en druk dan op submit.rndan krijg je in de url alle waardes te zien, daaruit kan je halen wat de waardes van de checkboxen zijn.rnrndan doe je gewoon een for langs alle textboxen en vul je een 1 in een variabele of array als de textboxen gechecked zijn of niet.
Offline seba - 30/11/1999 00:00
Avatar van seba Onbekend en dan kan nie met nen method=post gebeuren
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde jawel, met post
Offline seba - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van seba Onbekend welja, rnik heb nurninput type=checkbox name=winnaars value=seba sebarnbr rninput type=checkbox name=winnaars value=bambino bambinobr rninput type=checkbox name=winnaars value=Dwayne Dwaynebr rninput type=checkbox name=winnaars value=SaTaN SaTaNbr rninput type=checkbox name=winnaars value=Mr. Blue Skull Mr. Blue Skullbr rninput type=checkbox name=winnaars value=goetire goetirebr rnrnmaar als ik dan vraag $_POST['winnaars']; vind ie enkel de laatst aangevinkte.
Offline seba - 30/11/1999 00:00
Avatar van seba Onbekend k heb het al gevondenrn'k heb name=winnaars[]rngedaanrnthx.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s