login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tijdslimiet

Offline Yourgamecrew - 25/05/2012 20:18 (laatste wijziging 25/05/2012 20:19)
Avatar van YourgamecrewLid Hallo,
Ik ben bezig met een script en ik zit nu met het volgende probleem: Ik wil dat als je op een knop drukt er een teller verschijnt die aftelt vanaf bijv. 10 minuten. Hierna moet de knop dan automatisch weer verschijnen (ook als de bezoeker de pagina verlaten heeft) en moet het proces weer van voor af aan kunnen gebeuren. Tijdens die 10 minuten is de knop er niet dus het moet de bezoeker onmogelijk worden gemaakt om in die 10 minuten die knop in te drukken. Ik weet alleen niet hoe ik te werk moet en dus heeft iemand een idee of een scriptje waarmee ik dit kan realiseren?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline svm - 25/05/2012 20:34
Avatar van svm PHP ver gevorderde Dit is het beste te realiseren met een combinatie van AJAX (JS), PHP en MySQL:
Zodra een bezoeker op de knop drukt wordt een JS-functie uitgevoerd welke een PHP pagina oproept op de achtergrond.
Deze PHP-pagina zet in een MySQL tabel (unieke) gegevens van de bezoeker, zoals het IP-adres, en bij dat record de huidige tijd.
De knop op de pagina wordt door PHP gekozen of deze wordt geladen: kijk in de database of het IP adres (gebruikersgegeven) voorkomt en dat bovendien binnen de 10 minuten.
Daarnaast kun je een DELETE query laten lopen die records verwijderd ouder dan 10 minuten; hoef je alleen nog maar op IP te selecteren als je dit eerst doet .
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s