login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mailinhoud lezen met php mogelijk?

Offline Jorisvh - 07/04/2012 18:04
Avatar van JorisvhLid Ik vraag mij af, of ik met php mails kan uitlezen? Dat zou zijn op een server met php, mysql en IMAP.

Bedoeling is als volgt dat ik wil realiseren:

Iemand zou een mail versturen die uiteindelijk naar een groep mensen moet gestuurd worden die geregistreed staan in een mysql database. Ook de afzender van die mail zou in die database staan.
Met mijn script wil ik het volgende doen:
Eerst de afzender controleren van het bericht, en kijken of ie geregistreerd staat. Daarna zou de inhoud van het bericht willen sturen naar alle contaten in die database.

Als iemand zich wil uitschrijven uit het systeem dan zou die gewoon een mail moeten kunnen sturen met als onderwerp "uitschrijven".
Ik wil dus hier de afzender en onderwerp van de mail kunnen controleren. Bij uitschrijven zou ik deze persoon dan uit de database willen verwijderen en de beheerders van de site per mail op de hoogte brengen.

Ik weet al hoe ik met php een mail kan opstellen en verzenden. Ook kan ik al met php een mysql database bewerken. Alleen weet ik nog niet hoe ik mails automatisch kan uitlezen. Hiervoor wil ik een php script kunnen maken en met cron kan ik dan bepalen wanneer dat script wordt uitgevoerd.

Is dit mogelijk? Waar vind ik hier een duidelijke hanleiding voor, liefst in het Nederlands waar het stap voor stap is uitgelegd a.d.v. voorbeelden?



2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 08/04/2012 18:46
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Zolang als de ontvanger imap ondersteund kan je standaard php imap functionaliteiten gebruiken.

Of je kan een voorgeknauwde class gebruiken zonder imap gebruik makend van TCP: http://www.phpc...nsion.html
Offline Martijn - 18/04/2012 15:02
Avatar van Martijn Crew PHP Ik ben nu toevallig op mn werk BMH aan het doen, werkt ook wel prima. Bounce mail handler.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s