login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Notice: Undefined index:

Offline shamrock - 22/03/2012 18:56
Avatar van shamrockLid Hallo,

Het log van de site staat helemaal vol met alleen deze errors: PHP Notice: Undefined index: ....

Ik weet hoe het komt. Ik gebruik regelmatig een $_GET. In mijn pagina controleer ik de waarde van $_GET. Ik gebruik dit alleen als ik er een waarde achter zet.

Bijvoorbeeld bij een pagina systeem.

Als ik naar de pagina: index.php?pagina=lijst.php ga dan geeft hij de error PHP Notice: Undefined index: p

dit omdat als ik naar pagina 2 wil ik dan navigeer naar de pagina index.php?pagina=lijst.php&p=2

met andere woorden... als ik zonder &p=2 navigeer krijg ik de error in het logboek: PHP Notice: Undefined index: p

Nu lees ik dat ik een controle kan uitvoeren door eerst te controleren via:

  1. <?PHP
  2. if(isset($_GET[p]))
  3. {
  4. //code
  5. }
  6. ?>


het probleem is dat ik dit nu eigenlijk niet meer handmatig in alle pagina's kan doen. kan ik dit niet anders oplossen?

Is misschien wat onduidelijk uitgelegd maar het probleem lijkt me duidelijk.

Bedankt!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 22/03/2012 20:10
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Nee, dit kan niet. Je moet altijd kijken of een waarde bestaat voordat je hem zomaar klakkeloos kan gebruiken.
Offline Koen - 22/03/2012 21:48
Avatar van Koen PHP expert
  1. error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);


Bovenaan. Ik weet wel niet of dit ook van toepassing is op je logfile, maar je weet nooit.
Offline vinTage - 22/03/2012 22:06
Avatar van vinTage Nieuw lid
shamrock schreef:
het probleem is dat ik dit nu eigenlijk niet meer handmatig in alle pagina's kan doen. kan ik dit niet anders oplossen?


in alle pagina's ??
Als je met zo'n systeem werkt hoef je dat maar eenmalig in de index te doen lijkt me...?
Offline avdg - 23/03/2012 16:25
Avatar van avdg PHP gevorderde Wat als je "p" of $p gebruikt ipv p op lijn 2?
Offline shamrock - 24/03/2012 09:09
Avatar van shamrock Lid ok, ja het zijn meerdere pagina's waar ik een get in opvraag dus niet maar in 1 paginasysteem (diende als voorbeeld).

Ik gebruik ook 'p' maar dit was even snel als voorbeeld.

ik zal het wel aanpassen (controleren of de waarde bestaat).

Bedankt
Offline Bart - 24/03/2012 17:22
Avatar van Bart PHP expert Hij geeft sowieso een parse error als je dit gebruikt.
Je $_GET varnamen altijd quoten.
Offline Maarten - 26/03/2012 09:14
Avatar van Maarten Erelid Je kan ook iets generiek doen..

$p = (isset($_GET['p']) ? $_GET['p'] : 1);

zo is $p altijd geset, indien mogelijk met $_GET['p'], anders met 1 (ik veronderstel dat het pagina's zijn).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.425s