login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Probleem met een watermerk in plaatje voegen.

Offline cyberninjah - 30/11/2011 09:12
Avatar van cyberninjahLid Een maat van me heeft zijn eigen online webshop / catalogus.

Nu heeft hij aan mij gevraagd of het mogelijk was om een watermerk in de afbeeldingen te plaatsen zonder dat we alle foto's met de hand af moeten gaan.

nou dit is geen probleem met php dacht ik dus ben ik een klein script gaan maken voor hem.

Helaas kwam ik er toen achter dat al zijn plaatjes gif(Transparant) en geen RGB kleuren maar indexed color heeft. Het watermerk wat ik probeer te plaatsen op deze afbeeldingen is een transparant png file gemaakt vanuit een esp bestand.

Wanneer ik het watermerk samenvoeg met de gif afbeelding wordt de kwaliteit van me png echt verschrikkelijk transparantie is weg en ga zo maar door.

is er een manier om dat op te lossen zo dat het er mooi uit ziet ?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 30/11/2011 09:56
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Opslaan als png, niet als gif een andere oplossing zie ik niet.
Offline cyberninjah - 30/11/2011 10:18
Avatar van cyberninjah Lid Dat is jammer aangezien het niet gaat om 100 afbeeldingen maar eerder richting de duizenden.

Zelfs het aantal is nog niet eens het probleem maar de afbeeldingen zijn van high kwaliteit naar low kwaliteit gemaakt in verband met laad tijd en heeft hij er voor gekozen deze bagger kwaliteit te gebruiken.

Helaas heeft hij de originele afbeeldingen niet opgeslagen met de zelfde naam als de verslechterde afbeeldingen dus is het een hele puzzel om alles op zijn plek te brengen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s