login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina opvragen (Opgelost)

Offline keverineke - 17/08/2011 18:51 (laatste wijziging 17/08/2011 18:54)
Avatar van keverinekeLid Hallo,

Hoe kan ik controleren op welke pagina ik me bevind op mijn site?

bv.: een code moet controleren op welke pagina ik me bevind, komt dit overeen met de pagina contact dan moet de button "contact" in het groen worden weergegeven. Maar hoe controleer ik dat?

want ik zit met een header de ik includ op elke pagina, vandaar dat ik de button niet op elke pagina appart in het groen kan zetten.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 17/08/2011 19:13
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Kijk eens naar wat PHP.net: parse_url terug geeft en ga daar je if statements op bouwen.
Offline keverineke - 17/08/2011 20:24 (laatste wijziging 17/08/2011 20:24)
Avatar van keverineke Lid Ik moet eigenlijk gewoon een script hebben dat de huidige pagina (contact) opvraagt en dan gewoon controleren?
en in het script aangeven dat als de huidige pagina overeenkomt met bv "contact" dat hij de button in het groen weergeeft.

Bestaat er daar geen makkelijkere manier voor?
Offline lolll - 17/08/2011 20:25
Avatar van lolll Lid Je kan ook in je php pagina van de contact pagina of eender welke andere, bovenaan voor de include van je header, een variabele maken $section. Bij contact stel je die gelijk aan contact, bij index 'index',...
Dan kan je bij je header controleren of de $section variabele bestaat, zoja dan switch je die en aan de hand daarvan maak je je button groen of niet.
Bedankt door: keverineke
Offline keverineke - 17/08/2011 21:16
Avatar van keverineke Lid Of misschien is het makkelijker dat ik in index.php mijn template maak en dan mijn content in /paginas/. Dan zijn mijn pagina's zo: index.php/?p=contact en dan kan ik bij het voor de button zo copntroleren:
  1. if($_GET["p"] == "contact"){
  2. // hier html van groene button
  3. } else {
  4. // hier html van gewone button
  5. }


Of kan het nog makkelijker?
Offline lolll - 17/08/2011 21:38
Avatar van lolll Lid tja, als je je systeem wilt veranderen is dat een optie, anders die van mij of nog iets anders. Veel gemakkelijker zal het echt niet lukken hoor.
Bedankt door: keverineke
Offline keverineke - 17/08/2011 21:55
Avatar van keverineke Lid Ok, thanks ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s