login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IP naar stad/provincie

Offline koosax - 28/06/2011 19:00
Avatar van koosaxLid Hoi,

Ik ben al een redelijk lange tijd opzoek naar een script waarmee ik de stad of provincie van een bezoeker kan opvragen aan de hand van het IP-adres.

Er zijn verschillende scripts om het land te traceren en ook zijn er enkele die menen de stad correct te laten zien, dat deze er 500km langs zitten vind ik iets te veel 

Hopelijk weet iemand hier een script voor, alvast bedankt!

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Joost - 28/06/2011 19:22
Avatar van Joost PHP expert Dit soort scripts zullen altijd de locatie van de ISP weergeven, en niet van de locatie van het huis zelf. Voor zover ik weet is wat jij wilt onmogelijk
Offline Maarten - 28/06/2011 19:42
Avatar van Maarten Erelid @Joost:
http://dl.dropbox.com/u/678362/hoezo.PNG
Nochtans is Telenet in Mechelen...
Offline XenoX - 29/06/2011 01:00
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Volgens GeoIP woon ik in Groningen, zo'n 300 kilometer er van af.
Offline Aar - 29/06/2011 09:36
Avatar van Aar PHP interesse
Joost schreef:
Dit soort scripts zullen altijd de locatie van de ISP weergeven, en niet van de locatie van het huis zelf. Voor zover ik weet is wat jij wilt onmogelijk

Niet altijd, toen ik mijn vorige IP had, gaf hij prima een plek in mijn dorpje aan.
Nu heb ik een nieuw IP en ligt hij 25 km uit koers.

Het enige wat redelijk betrouwbaar kan zijn is de JS Geolocation manier. Vooral met WLAN is dit erg betrouwbaar :-)
Offline Hend - 29/06/2011 12:45
Avatar van Hend Lid Met javascript:
http://code.goo...ation.html
voorbeeld
Voor mij werkt dit heel erg nauwkeurig, ongeveer 50 meter van mijn huis vandaan.
Offline NTS64 - 29/06/2011 12:55 (laatste wijziging 29/06/2011 13:02)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde
Hend schreef:
Met javascript:
http://code.goo...ation.html
voorbeeld
Voor mij werkt dit heel erg nauwkeurig, ongeveer 50 meter van mijn huis vandaan.


Dit werkt enkel op de volgende voorwaarden:

-De gebruiker moet handmatig toestaan dat een website de gebruiker mag localiseren.
-Aangezien dit werkt op basis van MAC adressen van wifi access points moet er dus ooit een Google Streetview auto door de gebruiker zijn straat zijn gereden.

En als ik me niet vergis denk ik dat de meeste geolocation services die gebruik maken van IP adressen de locatie van de laatste backbone router die gebruikt werd weergeven.

Edit: Ik moest net nog even denken aan een artikel dat onlangs op Ars Technica verscheen: http://arstechn...a-mile.ars Misschien zijn er al bruikbare implementaties van deze techniek te vinden.
Bedankt door: valles10
Offline valles10 - 29/06/2011 13:00
Avatar van valles10 HTML interesse Ook is het afhankelijk van de provider. En van het type internet dat je hebt. Ik heb adsl internet en ik woon zogezegd in het datacenter van Euphony... Iemand met kabelinternet (telenet bv) die zal wss veel precieser worden gelokaliseerd.

Hoe dan ook, het is vrijwel onmogelijk om je exacte locatie te vinden...

Ik vraag me af... IpV6 komt steeds dichterbij, misschien dat, op een of andere manier, het met IpV6 wel mogelijk zal zijn om je locatie op te sporen.
Offline koosax - 30/06/2011 16:33
Avatar van koosax Lid Oke dus het is eigenlijk via het IP-adres alleen mogelijk om het land te detecteren?
Offline cx1213 - 30/06/2011 18:52
Avatar van cx1213 Lid met ip addres alleen het land en provider. maar wanneer je een traceback doet kan je aan de had van die gegevens uitvogelen wat de locatie is.
Offline koosax - 30/06/2011 20:16
Avatar van koosax Lid En hoe werkt dat precies 'traceback'?
Offline cx1213 - 02/07/2011 12:26
Avatar van cx1213 Lid
koosax schreef:
En hoe werkt dat precies 'traceback'?

(het was traceroute ik had me vergist)
je kan met traceroute de hops naar een website zien als je dan de locatie van de hops weet kan je aan de had van de tijd dat het er geduurd heeft berekenen hoe ver de persoon is. Het beste kan je hier gewoon een framework voor gebruiken of een website ipv het zelf te maken.
Offline koosax - 05/07/2011 13:10
Avatar van koosax Lid Ik heb dat traceroute een beetje geprobeerd maar snap er niet heel veel van.
Als ik mijn eigen IP trace via verschillende websites kom ik zogenaamd uit Chicago 

Heeft iemand een website of script welke goed werkt 
Offline Aar - 05/07/2011 14:14
Avatar van Aar PHP interesse Misschien zit je provider wel met zijn servers in Chicago? Eke traceroute zou op hetzelfde einde uit moeten komen...
Offline koosax - 05/07/2011 22:28
Avatar van koosax Lid
Aar schreef:
Misschien zit je provider wel met zijn servers in Chicago? Eke traceroute zou op hetzelfde einde uit moeten komen...


Maar hoe bepaal je dan de positie van de gebruiker precies?
Offline Aar - 06/07/2011 12:47
Avatar van Aar PHP interesse JS Geolocation is de enige manier die 'kan' werken. Hiervoor mag je de STreetview auto's van Google dankbaar zijn.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s