login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

# in url (Opgelost)

Offline PHPJonas - 11/04/2011 20:44 (laatste wijziging 11/04/2011 20:45)
Avatar van PHPJonasLid Dag iedereen,

Ik ben een lange tijd bezig met het schrijven van websites met php.
Ik zie som op bepaalde websites dat ze een # plaatsen met een variabel achter om zo bepaalde informatie te krijgen (denk ik).
vb
https://www.google.com/adsense/v3/app#home
Ik wil weten hoe dit werkt want het maakt de url korter dan ?get=variabel ofzo.

Kan iemand me helpen?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sam - 11/04/2011 20:52 (laatste wijziging 11/04/2011 21:25)
Avatar van Sam PHP expert Google.be: mod_rewrite <- Dit doet wat jij wilt, maar het voorbeeld dat je gegeven hebt is een HTML Anchor en heeft totaal niets met PHP te maken  

PS: Je kan een # niet rewriten, dus als je #'jes in je url wilt, moet je het bij anchors houden (eventueel in combinatie met ajax/javascript zoals joost zegt)
Bedankt door: PHPJonas
Offline Joost - 11/04/2011 20:58
Avatar van Joost PHP expert Ik vermoed dat Google die anchors uitleest met javascript, en dan met ajax verder werkt ;)
Bedankt door: Koen
Offline Wave6 - 12/04/2011 12:54
Avatar van Wave6 PHP beginner @Joost:

Waarom zou google dat doen? er is maar 1 manier om een variabele te maken in een URL en dat is &param=param_value Ook al zou je een rewrite rule definieren. uiteindelijk veranderd er niet veel.

Er wordt met een hash-sign (#) enkel en alleen maar een anker gedefinieerd.

Gegroet
Offline Ontani - 12/04/2011 13:51
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Wat Joost zegt klopt. De pagina wordt ingelezen en daarna verder afgehandeld met ajax. Hierdoor kunnen ze een navigatie doormiddel van ajax ook laten doorlinken vanaf andere websites.
Bedankt door: Joost
Offline Joost - 12/04/2011 13:53
Avatar van Joost PHP expert Klopt, en die anker is simpel uit te lezen met javascript, simpeler dan een query string. Op deze manier is toch in de URL zichtbaar op welke pagina iemand zich bevindt (handig voor bijvoorbeeld het doorsturen van links), maar hoeft de pagina niet herladen te worden wanneer iemand van pagina/tab/etc switcht (er kan dan gewoon een AJAX call gemaakt worden).
Offline PHPJonas - 12/04/2011 13:56
Avatar van PHPJonas Lid Dank u Sam
Dat is al wat ik moest weten!
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s