login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Waarop letten om mails te sturen met php?

Offline phpfreak - 08/03/2011 18:57
Avatar van phpfreakPHP beginner Hey,

Ik heb gratis hosting bij leadhoster, maar kan er geen mails mee sturen via php. Als ik bij een andere hosting ga wel, maar zou graag alles op dezelfde site hebben. Is dit een extra dienst ofzo om dit te kunnen?
Ik kan wel emailaccounts maken enzo, maar er staat wel "smtp disabled".
Is het hierdoor dat het niet werkt?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 08/03/2011 19:14
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ja, dat komt daardoor. Een hosting bedrijf heeft in de php.ini blijkbaar de mail functie uitgeschakeld, dan zou dit niet kunnen werken. Om dat te checken kun je een php pagina maken met daarin:
  1. <?php
  2. php_info();
  3. ?>

En dan kijken naar de email functies.
Offline avdg - 08/03/2011 20:06
Avatar van avdg PHP gevorderde smtp is het protocol die je nodig hebt om mails te versturen, dus blijkbaar kan je geen mails versturen via de functie mail.
Offline phpfreak - 09/03/2011 00:54
Avatar van phpfreak PHP beginner Zit niets anders op dan gewoon andere hosting te zoeken als ik het allemaal samen wil dus.. of ervoor betalen, dan moet het meestal wel lukken zeker?
Offline Wim - 09/03/2011 01:20
Avatar van Wim Crew algemeen Je kan ook wel gebruikmaken van een externe smtp server normaal, hoewel dit in praktijk nogal lastig is omdat smtp servers die voor iedereen open staan misbruikt worden door spammers (en snel geblacklist worden).

Je kan proberen dit met de mailserver van je ISP te doen, maar hoogst waarschijnlijk blokkeren deze toegang vanaf een verbinding die niet van een klant van hen is...

Kijk ook eens naar http://www.codi...95017.html
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s