login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Max. aantal gasten

Offline koosax - 25/01/2011 18:51
Avatar van koosaxLid Hoi,

Ik ben voor een website op zoek naar een (klein) scriptje waarmee ik het maximaal aantal gebruikers van de website kan vaststellen.

Voorbeeldje: Er mogen 100 mensen tegelijk op de website wanneer de 101e komt krijgt deze een melding.

Alvast bedankt

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Realtec - 25/01/2011 18:54
Avatar van Realtec HTML interesse sessies tellen en dan als er 100 zijn de rest redirecten?
Als je alleen een melding geeft zijn ze nog op je website.
Daarnaast waarom wil je een max van 100? om bandbreedte te sparen?
Offline koosax - 25/01/2011 18:57
Avatar van koosax Lid 100 was maar een voorbeeld. Maar inderdaad om bandbreedte te besparen.
Heb je toevallig een voorbeeld van zo'n script?
Offline valles10 - 25/01/2011 19:00
Avatar van valles10 HTML interesse ehm, je kan niet 'sessies' uitlezen. Je zou eigenlijk ipadressen in de db moeten zetten, je zet er ook de tijd in. Vervolgens moet je bij het laden van een pagina checken welke gebruikers al langer dan x-aantal minuten inactief zijn, deze verwijder je uit de database.

Bij het checken, kijk je of er '100' results zijn, zoja, ERROR 
Offline koosax - 25/01/2011 19:02
Avatar van koosax Lid Ja daar zat ik ook aan te denken, maar hoopte dat er een simpele manier was  
Offline ArieMedia - 25/01/2011 22:52
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
valles10 schreef:
ehm, je kan niet 'sessies' uitlezen. Je zou eigenlijk ipadressen in de db moeten zetten, je zet er ook de tijd in. Vervolgens moet je bij het laden van een pagina checken welke gebruikers al langer dan x-aantal minuten inactief zijn, deze verwijder je uit de database.

Bij het checken, kijk je of er '100' results zijn, zoja, ERROR 
Je kan zeker wel sessies lezen, je moet alleen weten hoe je het doet.

DMV. PHP.net: session_set_safe_handler kan je sessies opslaan in je database.
Offline koosax - 26/01/2011 13:19
Avatar van koosax Lid Maar er is dus geen script voor waarmee je dit kunt doen?
Offline Stijn - 26/01/2011 15:27
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
100 was maar een voorbeeld. Maar inderdaad om bandbreedte te besparen.
Dan moet jij het maximale aantal connecties instellen in je webserver en niet in je PHP code. Ik kan miljoenen request per seconde sturen, wat is dan het nut om dan een limiet users te hebben op je PHP code.
Offline Emonk - 28/01/2011 16:37
Avatar van Emonk Lid Al zou je geen sessies kunnen uitlezen, dan kun je op elke pagina kijken:

is er een sessie? -> tijd update in database met uniek ID
is er geen sessie? -> sessie aanmaken met uniek ID, tijd in database met uniek ID

En dan ervan uitgaan dat gebruikers die 5 minuten niets hebben gedaan niet meer online zijn.
Offline Aar - 28/01/2011 17:27
Avatar van Aar PHP interesse Ik ben benieuwd waarom je dit zou willen?
Offline Emonk - 29/01/2011 19:31
Avatar van Emonk Lid Om het dataverkeer te beperken...
Offline Realtec - 29/01/2011 19:43
Avatar van Realtec HTML interesse
koosax schreef:
100 was maar een voorbeeld. Maar inderdaad om bandbreedte te besparen.


Meestal ben je juist blij als je veel bezoekers hebt..
Staat vaak gelijk aan meer reclame inkomsten..

En als je dan bandbreedte te kort komt zet je hem toch op een grotere server?

Offline UpLink - 30/01/2011 14:01 (laatste wijziging 30/01/2011 14:02)
Avatar van UpLink ... Bandbreedte besparen?

Krijg je dan zo weinig van je host?
Of heb je zodanig grote bestanden dat het bandbreedte gaat vreten?

Ik snap het nut hier niet van... Bandbreedte kost eigenlijk zoveel niet... en als dat bij jouw host wel zo is, dan zou ik toch eens gaan kijken voor een nieuwe host...

Ik heb een Dedicated Server voor 89€/maand (149€ setupkosten eenmalig) en dan heb je dit:

CPU: Intel® Core™ i7-920 Quadcore incl. Hyper-Threading Technology
RAM: 24 GB DDR3 RAM
Hard discs: 2 x 1500 GB SATA-II HDD (Software-RAID 1)
NIC: 1 GBit OnBoard connected at 100 MBit
Backup Space: 100 GB
Traffic: Unlimited (FUP schrijft voor: 5000 GB/maand)
OS: Windows Server 2008 R2 (25€/maand licentiekosten extra)

Dat zou toch zeker genoeg moeten zijn voor een "normale" website... (al gebruik die meer voor grote bestanden en als streaming server)

Dan heb je jouw probleem alleszinds niet meer...
Offline cloudstrife - 30/01/2011 19:39 (laatste wijziging 30/01/2011 19:40)
Avatar van cloudstrife PHP beginner
UpLink schreef:
Bandbreedte besparen?

Krijg je dan zo weinig van je host?
Of heb je zodanig grote bestanden dat het bandbreedte gaat vreten?

Ik snap het nut hier niet van... Bandbreedte kost eigenlijk zoveel niet... en als dat bij jouw host wel zo is, dan zou ik toch eens gaan kijken voor een nieuwe host...

Ik heb een Dedicated Server voor 89€/maand (149€ setupkosten eenmalig) en dan heb je dit:

CPU: Intel® Core™ i7-920 Quadcore incl. Hyper-Threading Technology
RAM: 24 GB DDR3 RAM
Hard discs: 2 x 1500 GB SATA-II HDD (Software-RAID 1)
NIC: 1 GBit OnBoard connected at 100 MBit
Backup Space: 100 GB
Traffic: Unlimited (FUP schrijft voor: 5000 GB/maand)
OS: Windows Server 2008 R2 (25€/maand licentiekosten extra)

Dat zou toch zeker genoeg moeten zijn voor een "normale" website... (al gebruik die meer voor grote bestanden en als streaming server)

Dan heb je jouw probleem alleszinds niet meer...

Mooi voor jou dat je een dedicated server hebt en dat wij al die prachtige specs weten. Veel is de topic starter er niet mee... zeker als je ziet dat jij 89/maand betaald terwijl je al goede webspace hebt met een mooi aanbod aan dataverkeer voor misschien 1,5/maand.
Offline UpLink - 31/01/2011 13:56
Avatar van UpLink ... Als je al degelijke webruimte kunt krijgen voor 1,5€/maand... dan vraag ik mij af waarom de topicstarter limieten wil opleggen in de eerste plaats...

Dat wil OF zeggen dat hij te grote bestanden heeft voor het aantal gebuikers OF hij teveel gebruikers krijgt dan zijn huidige webruimte aan kan...

En anders is het voor de lol... iets anders kan ik niet bedenken...
Offline Hend - 31/01/2011 18:03
Avatar van Hend Lid het kan toch gewoon zijn dat hij er geen geld voor over heeft. of misschien heeft hij wel helemaal geen geld 
Offline koosax - 31/01/2011 19:13
Avatar van koosax Lid
Hend schreef:
het kan toch gewoon zijn dat hij er geen geld voor over heeft. of misschien heeft hij wel helemaal geen geld 


Zegt een 15 jarige  

En nee het gaat niet echt 100% over de dataverkeer. Voor een schoolopdracht heb ik dit nodig alleen om niet heel de opdracht uit te hoeven leggen en het toch over een soortgelijk script gaat als bij het beperken van dataverkeer heb ik dit als voorbeeld gepakt.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s