login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

GET werkt niet op localhost(xampp)

Offline shonda - 25/01/2011 16:51
Avatar van shondaLid Ik probeer met een $_GET op mijn localhost(XAMPP) te werken maar ik krijg te zien dat de pagina niet word gevonden!(De browser eigen 404 pagina.)

Dingen zoals pagina.php?link=deze werken niet.
Zolang ik gewoon in pagina.php blijf heb ik geen problemen maar zodra ik die link aan klik werkt het niet!
Maar! Op mijn server werkt het zonder problemen en op een andere computer met localhost(geen xampp) werkt het ook gewoon goed!

Wat is hier mis, iets in de php.ini? Zoja, waar?

Alvast bedankt!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Beirensg - 25/01/2011 16:59
Avatar van Beirensg HTML beginner Werkt $_REQUEST?

En welke code gebruik je, misschien is er wel iets fout in je code?
Indien je echt met een heel oude versie van PHP werkt kan er hier ook een probleem zijn, best is een nieuwe versie downloaden.
Offline Aar - 25/01/2011 18:42
Avatar van Aar PHP interesse Zou altijd moeten werken?

Welke php-versie heb je volgens php_version() / php_info() ?
Offline avdg - 25/01/2011 19:06
Avatar van avdg PHP gevorderde @Beirensg: $_REQUEST is een samenstelling van $_GET, $_POST en $_COOKIE. Als een variabele niet in $_GET aanwezig is, dan is het ook niet aanwezig in $_REQUEST (mits het ook niet in $_POST en $_COOKIE zit). Maar doordat $_REQUEST een samengestelde array is, raad ik het gebruik van $_REQUEST volledig af.

@Shonda: Wat geeft de volgende code terug?

  1. <?php
  2. var_dump($_GET);
Bedankt door: Beirensg
Offline Beirensg - 25/01/2011 19:22
Avatar van Beirensg HTML beginner @avdg, klopt wat je zegt van $_REQUEST , maar er kan eventueel een fout in $_GET optreden als je deze in runtime zelf verandert. Bij $_REQUEST blijft dan alles bestaan; voor de rest geef ik je volledig akkoord: $_REQUEST is af te raden!!!

een var_dump en/of de code kan ons verder helpen.
Offline Stijn - 25/01/2011 20:16
Avatar van Stijn PHP expert @mensen: lees eens het topic volledig

Citaat:
De browser eigen 404 pagina.


Dus de browser stuurt een HTTP 404 status terug. Ik zou zeggen, kijk eens in je Apache log bestand en noteer eens wat er in die log staat.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s