login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Reverse ajax en PHP

Offline Dlol - 21/01/2011 16:43
Avatar van DlolLid Hallo,

Vorige zomer heb ik eens een online-kaartspel geprogrammeerd met php en javascript en ze verbonden via ajax. Het was een multiplayer game dus de techniek die ik hanteerde was via ajax telkens de server "pollen" om te zien of er iets was veranderd aan de status van het spel (iemand heeft een nieuwe kaart gegooid, etc.). Zoja, dan werd dat dus zichtbaar bij iedereen.
Nu heb ik besloten dat spel opnieuw te schrijven, mijn code was immers zo onordelijk geworden dat ik er niet meer aan uit kon, ik heb me ondertussen wat verdiept in OOP, heb jquery leren kennen én ik heb iets vernomen over een andere techniek, genaamd "pushing". Ik zou nu deze techniek willen gebruiken ipv telkens om de seconde "pollen" bij de server. Ik zou dat willen doen door een oneindige loop in PHP, telkens in die loop sleep(1) plaatsen en dan checken of er iets vernieuwd is. Dat lijkt mij beter voor als er later meerdere mensen tegelijkertijd zouden spelen in verschillende sessies, zo zou de server niet te hard overbelast worden.
Nu heb ik hier en daar wel gelezen dat PHP misschien niet echt de meest geschikte taal is om dit te doen. De enige andere taal die ik iets of wat ken is Java, maar mijn kennis daar is vrij basic. Ik programmeer ook gewoon niet graag in Java, ik vind het nogal stroef.
Daarom wilde ik vragen aan mensen die er iets meer van afweten dan ik, is het een goed idee om dit te realiseren via PHP? Zonee, wat zijn dan de grote nadelen?

Alvast bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline XenoX - 22/01/2011 15:42
Avatar van XenoX Gouden medailleGouden medaille

PHP expert
Op onderstaande URL vind je informatie over de techniek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comet_(programming)
Offline Beirensg - 25/01/2011 09:35
Avatar van Beirensg HTML beginner Ik heb ooit eens een multiplayer versie van mijnenveger geimplementeerd in python en SOAP. Dit was relatief simpel omdat python een deel minder stroef is als Java. Ik moest toen wel enige threading (zowel op de userside als de serverside) implementeren. Dit is volgens mij niet mogelijke met PHP.
Je stapt dan wel af van web design (tenzij je heel exotisch wilt gaan doen met python)

Offline Stijn - 25/01/2011 10:40 (laatste wijziging 25/01/2011 10:42)
Avatar van Stijn PHP expert Zoals XenoX al aangeeft kan dit gedaan worden met Comet. Ik heb vorig jaar een RSS feed programma gemaakt die ook werkt met de push techniek. Als je eventjes een server (Jetty bv) download die Comet ondersteund, dan kan je volgende file eens deployen en ernaartoe surfen (doe dit eens met twee verschillende browsers).

RSS war file
Werking RSS applicatie (afbeelding)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s