login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Berekening voor aandelen in php

Offline rpgnox - 13/01/2011 20:38
Avatar van rpgnoxPHP interesse Ik wil graag een php script hebben om de verdiensten over aandelen uit te kunnen rekenen.

De bedoeling is dat het volgende wordt berekend:

INVOER:
1. Aankoop waarde van de aandelen
2. Aantal aandelen wat is gekocht
3. Prijs per aandeel wat is gekocht
4. % (hiermee bedoel ik een getal tussen de 1 en 100 om te kunnen berekenen wat de winst / verlies per het ingevoerde percentage zal zijn

UITKOMST:
1. Het percentage winst of verlies wat over het totaal bedrag wordt berekend (vb. zie het 2e model; http://users.te...ercent.htm)

2. Totaal kosten min de provisie kosten. Dit houdt in dat er 0,01% van het totaal moet worden afgetrokken (zijn kosten die per verkoop worden doorberekend door de broker)

3. Totaal kosten van punt 2 (uitkomst) min 50 euro (zijn de kosten voor aankoop en verkoop die worden doorberekend)

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen want ik snap niet goed hoe ik een dergelijk script zou moeten maken.

Alvast bedankt voor de hulp.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 13/01/2011 21:03
Avatar van avdg PHP gevorderde Misschien kan je al beginnen met het ontwerp van de formulieren, iets waar je al mee kan beginnen.
Offline rpgnox - 13/01/2011 21:18
Avatar van rpgnox PHP interesse Het is niet mijn eigen script, maar ik denk dat een dergelijke opzet een eerste stap is

http://plaatscode.be/140482/

Dat er verschillende input locaties moeten komen is mij duidelijk, maar het gehele script / codering erachter is niet duidelijk voor mij.
Offline avdg - 13/01/2011 21:20
Avatar van avdg PHP gevorderde probeer nu dan eens de functie te maken die de berekeningen uitvoert?
Offline rpgnox - 13/01/2011 21:23
Avatar van rpgnox PHP interesse Ja daar houdt het dus op voor mij. De berekening is mij namelijk geheel onduidelijk hoe ik deze in php kan verwerken
Offline avdg - 13/01/2011 21:28
Avatar van avdg PHP gevorderde Welke berekeningen heb je dan? Welke gegevens heb je nodig om aan bepaalde resultaten te geraken?
Offline rpgnox - 13/01/2011 22:47
Avatar van rpgnox PHP interesse Dit betreft dus de opzet zoals ik in het begin van dit topic heb aangegeven.
Offline avdg - 14/01/2011 00:59
Avatar van avdg PHP gevorderde Als je dit op papier kan oplossen, en de tussenoplossingen kan herleiden naar variabelen, kan je misschien aan je eerst functies geraken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s