login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

aanmeld script (Opgelost)

Offline cdesigns - 09/01/2011 12:17 (laatste wijziging 09/01/2011 13:03)
Avatar van cdesignsLid Beste leden,

Ik ben samen met een vriend een rpg source aan het uitbouwen maar als ik de pagina's test, komt er te staan dat ik geband ben. Ligt dit aan deze code?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

http://plaatscode.be/140463/

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tomate - 09/01/2011 12:27
Avatar van tomate Lid Sluit aub de [/code]-tag, en lange codes horen eigenlijk thuis op plaatscode.be.
Dit leest voor ons gemakkelijker, waardoor we je beter kunnen helpen. 
Offline Abbas - 09/01/2011 13:04 (laatste wijziging 09/01/2011 13:13)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Volgende keer plaats je dergelijke bakken code op www.plaatscode.be! En normaal post je alleen de code die relevant is aan je probleem en niet meteen je hele website bij wijze van spreken.

Edit:
In je code zie ik niet dat er ergens iets kan worden weergegeven van een ban...
Offline webbiexl - 09/01/2011 13:18
Avatar van webbiexl PHP interesse In regel 1 wordt het volgende geinclude:
  1. <? include("ban.php"); ?>


Daarin wordt je ban geregeld, we hebben ook die code nodig om te kijken waar het aan ligt.
Of niet, want waarschijnlijk staat in je database dat jou account geblokkeerd is dus kijk daar eerst even naar ;) (staat in je tabel een kolom "blocked" of "ban" of iets wat daar op lijkt. Daar staat een waarde in (meestal "0" of "1") als deze op "1" staat zet hm dan op "0")

Mijn advies is: Ga eerst leren de code te begrijpen voordat je dingen gaat aanpassen. Te beginnen bij HTML
Offline tomate - 09/01/2011 13:21 (laatste wijziging 09/01/2011 13:24)
Avatar van tomate Lid edit webbiexl was me voor

Misschien moet je een je ban.php code ook weergeven die je bovenaan included.
Even off-topic: Verder kan je code stukken overzichtelijker en simpeler uitgewerkt worden...

Ook hierbij heb ik mijn twijfels bij contenteditable, volgens mij is dit HTML5 en enkel gebruikt bij div-tags.
  1. <input type="text" CONTENTEDITABLE ="false" name="recruiter" maxlength=64 style="width: 150;" value="$rec">
Offline webbiexl - 09/01/2011 13:41 (laatste wijziging 09/01/2011 13:49)
Avatar van webbiexl PHP interesse edit @ tomate mooi is dat he 
Maar als ik zo vrij mag zijn, je wilt een behoorlijke aanpassing maken voor iemand wiens kennis nihil is, welke scripts ken je eigenlijk?
Offline tomate - 09/01/2011 13:56
Avatar van tomate Lid
webbiexl schreef:
edit @ tomate mooi is dat he 
Maar als ik zo vrij mag zijn, je wilt een behoorlijke aanpassing maken voor iemand wiens kennis nihil is, welke scripts ken je eigenlijk?


Slaat dit nu op mij of op cdesigns? (vind nogal verwarrend )
Offline cdesigns - 09/01/2011 15:04 (laatste wijziging 09/01/2011 15:38)
Avatar van cdesigns Lid Beste leden hier heb ik de link met de afbeelding die ik gemaakt heb van in mijn database van de tabel Banned= Ban.

http://img337.imageshack.us/f/banneddb.jpg/

En dit is link van de ban script:
http://plaatscode.be/140464/

K ken wel wat van PHP maar niet alles en ik help een vriend want hoe ik database enzw moet inbrengen en site on moet zetten is geen probleem dusja...

Tis gwn raar als ik me aanmeld dat er banned staat terwijl ik nog niet is gespeeld heb?
Offline svm - 09/01/2011 15:39 (laatste wijziging 09/01/2011 15:44)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Als alleen in die tabel wordt geregistreerd of je geband bent, dan zit het hem dus niet in de db (althans; als je account op het moment waarop je dit screenshot maakte bestond), want de tabel is leeg.
Het zal hem dus in ban.php zitten.

Zoals hierboven al gezegd: geef eens de code van ban.php; anders kunnen we je niet verder helpen.

Edit:
Net gepost dus .


Oké, het gaat dus om de variabel $data->accban.
Deze dient niet de waarde 0 te hebben wil je niet geband zijn.
Vóór deze controle is deze variabel echter niet aangemaakt en dus kan deze niet gecontroleerd worden: hij bestaat niet.
De server zal hem daarom als waarde 0 zien en je als geband aanmerken.

Dient niet de geïnclude config file boven de include van ban.php te staan?
Zoek eens uit waar deze variabel wordt gedefinieerd.
Offline webbiexl - 09/01/2011 15:52 (laatste wijziging 09/01/2011 15:54)
Avatar van webbiexl PHP interesse edit @ tomate op jou natuurlijk 

on topic:
haha nou dat helpt ook niet echt...

variabele opzoeken ;) aight stond er al

en is het misschien een optie gewoon verder te leren en dit nog even te laten liggen totdat je wat meer weet over PHP en de structuur daarvan? ik bedoel ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar het is duidelijk dat je de basis nog niet/matig beheerst. Probeer het eerst eens met een kleiner script zoals een forum wat je hier kan vinden en probeer daar de structuur van te begrijpen en wat aan te passen. Daar schiet je veel meer mee op dan dit, want dit is duidelijk een maatje te groot.

off topic:
is er hier iemand die verstand heeft van htaccess toevallig?
Offline tomate - 09/01/2011 16:07
Avatar van tomate Lid @ webbiexl: mijn kennis nihil?? (srr dit is off-topic maar wil het weten )
Offline cdesigns - 09/01/2011 16:26
Avatar van cdesigns Lid oke mensen bedankt voor reacties maar heb het zelf al opgelost gekregen toch bedankt voor de hulp van jullie ik zal wss nog paar vragen moeten stellen want RPG sites zijn niet zo mijn dingen 

Offline webbiexl - 09/01/2011 16:28
Avatar van webbiexl PHP interesse
tomate schreef:
@ webbiexl: mijn kennis nihil?? (srr dit is off-topic maar wil het weten )


hahah nee man tuurlijk niet jij
Offline tomate - 09/01/2011 16:31
Avatar van tomate Lid
webbiexl schreef:
[..quote..]

hahah nee man tuurlijk niet jij


aja ;), is niets 

@cdesigns: als je topic opgelost is, kun je dan even op opgelost klikken dan verdwijnt hij uit het overzicht ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s