login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Include werkt niet

Offline FrankL - 24/12/2010 20:08
Avatar van FrankLLid Ik heb een bestand(http://www.plaatscode.be/140405/) waarmee de volledige lay-out die op iedere pagina hetzelfde is zegmaar aanmaak.
Er gaat echter iets fout. Ik include een bestand, klok.html, hierin staat een javascript welke het gewoon doet als ik klok.html open, maar bij het includen laat hij niks zien terwijl het dan wel in de broncode staat.

Wat is er fout aan?

*het maakt niet uit dat php codes en dergelijke slecht zijn opgemaakt/opgeschreven. Het hoort het wel gewoon te doen namelijk. Op een andere computer werkte hij wel. En ja, op deze computer werkt javascript ook.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 24/12/2010 22:01
Avatar van avdg PHP gevorderde Hmm, script werkte op een andere computer? Staan deze mappen in dezelfde map? Vervang desnoods de links door een volledige ipv een relatieve link (relatieve links worden aan het einde van een 'include path' toegevoegd, de array van die include paden kan je terugvinden met PHP.net: get_include_path). Probleem is dat je niet op relatieve links kan vertrouwen als je niet weet naar waar deze paden verwijzen.

gebruik volgende code om het pad naar de huidige map te krijgen:
  1. <?php
  2. $dir = dirname(__FILE__); // Link naar huidige map, eindigt zonder slash
  3.  
  4. require $dir . '/test.php'; // Vergeet de slash niet!
Offline FrankL - 24/12/2010 23:49
Avatar van FrankL Lid De bestanden staan gewoon in dezelfde map. Allemaal in de root/VoetbalFanaten map van mijn USBWebserver
Offline Martijn - 25/12/2010 14:25
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. include("$pagina");
  2. // Hoort met een variabel zo:
  3. include($pagina);
  4. // Dan is dit fijner:
  5. include_once($pagina);
  6. // En probeer dit is:
  7. include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."mapWaarJePaginasStaan/".$pagina);


over je JS kan ik weinig zeggen zo zonder demo. Is je javascript valid, heb je dat getest?
Offline FrankL - 25/12/2010 20:28
Avatar van FrankL Lid Plaatscode: 140406

Dat is het klok.html bestand

Als ik die apart open doet hij het dus daar ligt het sowieso niet aan.

Overigens met dat
require plaatst hij hem wel in broncode maar niet zichtbaar, dat is best gek. En ook op de laatst manier van martijn staat hij in broncode maar is hij niet zichtbaar, terwijl dit op een andere computer wel was. Het kan misschien aan de browser liggen, maar dat lijkt me stug. Ik zal dat trouwens ook even nakijken
Offline Emonk - 25/12/2010 20:33
Avatar van Emonk Lid probeer eens include($pagina); ipv include("$pagina");
en anders kun je require ipv include gebruiken, die geeft meer foutmeldingen (toch?)
Offline FrankL - 25/12/2010 22:17
Avatar van FrankL Lid Het gaat niet om $pagina , dat werkt. Het gaat puur en alleen om het stukje include("klok.html");
Offline Emonk - 27/12/2010 08:38 (laatste wijziging 27/12/2010 08:39)
Avatar van Emonk Lid
  1. <?php include("$pagina");?>

wordt niet goed gehighlighted.... dat trok mijn aandacht
  1. <?php include("$pagina"); ?>

werkt misschien wel ;)
Offline WouterJ - 27/12/2010 10:40 (laatste wijziging 27/12/2010 10:40)
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @Emonk, variabelen moeten altijd buiten quotes. Dus het moet worden:
<?php include($pagina); ?>

@FrankL, probeer eens het hele pad te schrijven. Dus http://www.mijnsite.nl/hier/een/map/klok.html.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s