login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Parameters inladen (Opgelost)

Offline OceanIdiot - 18/09/2010 20:18
Avatar van OceanIdiotNieuw lid Hoihoi,

In een SQL database heb ik een veld een aantal parameters gezet (denk aan de controller, method e.d.) en wel consequent in de volgende syntax:

param1=paramvalue1
param2=paramvalue2
enz.

Nu is het vrij simpel deze uit m'n database te plukken.. maar hoe kan ik deze vervolgens handig in variable's krijgen zonder omslachtige code?

$param1 = (String) paramvalue1
$param2 = (String) paramvalue2

Alvast bedankt voor je hulp!

OI

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline valles10 - 18/09/2010 20:40
Avatar van valles10 HTML interesse PHP.net: eval
Offline Martijn - 18/09/2010 20:57 (laatste wijziging 18/09/2010 20:58)
Avatar van Martijn Crew PHP EVAL IS EVIL. Als je eval gebruikt en je niet bewust bent van de gevaren, is eval 1 van de domste dingen die je kunt doen.

Betere oplossing:
  1. $waardes = array();
  2. $waardes['param1'] = 'waarde1';
Offline OceanIdiot - 18/09/2010 21:27
Avatar van OceanIdiot Nieuw lid Deze oplossing wilde ik inderdaad gaan gebruiken, maar hier zat niet het probleem?

Dit is meer het probleem als ik de params uit de database trek (staan in 1 mediumtext) krijg ik de een string met de volgende syntax:

param1=paramvalue1 param2=paramvalue2 param3=paramvalue3

Hoe krijg ik dit op een fatsoenlijke manier uit elkaar?

Want als ik deze explode op "=" werkt dat natuurlijk niet lekker (volgende array is result):
  1. Array ( [0] => param1 [1] => paramvalue1 param2 [2] => paramvalue2 param3 )


Maar terwijl ik dit typte bedacht ik me wat.. was er niet een functie om alleen bepaalde woorden te lezen (bv alleen woord 1 of 2). Want dan zou ik deze misschien kunnen gebruiken om de ene keer de parameter uit te lezen en de andere keer de value? Of weet iemand een andere oplossing om de oorspronkelijke string de baas te worden?
Offline Raze - 18/09/2010 23:45
Avatar van Raze PHP beginner parse_str() misschien? moet je er wel overal een '&' tussenzetten.
Offline avdg - 19/09/2010 00:54 (laatste wijziging 19/09/2010 01:00)
Avatar van avdg PHP gevorderde PHP.net: str_getcsv
PHP.net: parse_ini_string

(lees de parameters goed door)

succes

@raze: iets toevoegen voordat je de content splitst lijkt me ver van efficiënt voor gevallen zoals deze volgens mij
Bedankt door: OceanIdiot
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s