login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

doorgaan na sluiten (Opgelost)

Offline kenzo - 24/04/2010 11:07
Avatar van kenzoPHP beginner Hallo,

Is het mogelijk een php script door te laten gaan ook al wordt de pagina gesloten?


Stel ik start een upload script wat er bijvoorbeeld een kwartier over doet (is maar een voorbeeld)

na 10 seconden ga ik over na een andere pagina en na 14 minuten kom ik terug op de upload pagina.

Ik wil dan graag dat hij doorgegaan is met uploaden en dat ik dan weer de upload pagina open waarbij hij op ongeveer 95% is dan

hij moet dus doorgaan en verdergaan als ik weer open?


Kan dit?


Bedankt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 24/04/2010 11:12
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Nee want een upload script heeft constante input van de browser nodig.
Offline HannaH - 24/04/2010 11:13
Avatar van HannaH MySQL interesse misschien je upload pagina laten openen in een ander venster?
Offline kenzo - 24/04/2010 11:15
Avatar van kenzo PHP beginner ja ik gebruikte upload als voorbeeld.

het is een while lus dat afbeeldingen laad en controleert.
heeft dus geen input nodig van de browser

andere pagina kan maar de kans dat dat per ongeluk wordt afgesloten is ook groot
en is irritant vind ik
Offline TotempaaltJ - 24/04/2010 12:09
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Je kan misschien een AJAX script aanroepen. Voor zover ik weet gaat dat gewoon door. Maar niet zeker, natuurlijk :S
Offline kenzo - 24/04/2010 12:13
Avatar van kenzo PHP beginner hmm... denk het niet, en wat zou het ajax script dan moeten zijn?
wat zou ik voor script moeten maken dan?
Offline Martijn - 24/04/2010 12:44
Avatar van Martijn Crew PHP Ajax kan dat ook niet, want zodra je de pagina sluit stopt de ajax ook. Popup lijkt me dan je beste optie ja.
Citaat:
het is een while lus dat afbeeldingen laad en controleert.
heeft dus geen input nodig van de browser

Je moet input niet zien als input zoals een textarea, maar als leidinggevende functie. Je browser verteld de server dat bestand te doen en blijven doen
Offline kenzo - 24/04/2010 12:48
Avatar van kenzo PHP beginner ok, als ik in DirectAdmin een backup maak geeft directadmin aan dat hij mailt zodra de backup klaar is.

is dit dan geen onderwater systeempje?

of werkt dit gewoon via cronjobs?
Offline Martijn - 24/04/2010 13:06
Avatar van Martijn Crew PHP cronjob zou goed kunnen ja. Alleen hebben die nog wel eens een maximum executie tijd, dus dan roept de cronjob je pagina op voor bv 5sec. Wat je dan kunt doen is in je database bijhouden hoveeel foto's al gedaan zijn, zodat de volgende cronjob daar verder kan
Offline kenzo - 24/04/2010 13:52
Avatar van kenzo PHP beginner ja kan inderdaad maar wordt te omslachtig

denk maar dat ik dan een soort alert laat komen met:
weet je zeker dat je de pagina wilt verlaten ofzo


of zijn er betere alternatieven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s